مرجع خبری پرسپولیس : عنوان «محسن رفت و برگشت» به خاطر گلزني هاي سريالي به استقلال به آقاي گل بدون پنالتي ليگ هفتم لقبي بود كه از سوي هواداران پرسپوليس به محسن خليلي اعطا شد اما دربي 68 و تمركز مدافعان آبي روي اين بازيكن مانع تكرار گلزني وي در اين ديدار سنتي شد .

هواداران عادت كرده بودند در دربي هاي سرخابي محسن خليلي براي تيم شان گلزني كند. چرا این بازی این اتفاق نیفتاد؟
همانطور كه مي دانيد اين بازي شرايط حساسي دارد كه تا در آن قرار نگيريد آن را كاملا حس نمي كنيد. اين شرايط خيلي به سود من نبود. يارگيري روي من بسيار زياد بود البته با تجربه اي كه از حضور در دربي ها داشتم سعي كردم تمركز دفاع استقلال را به خودم معطوف كنم تا از اين طريق در طول بازي فضاي مناسبي براي حركت ساير هم تيمي هايم فراهم كنم.


پس از عدم گلزني در دربي ناراحت نيستي؟

به هرحال كادرفني از هر بازيكن انجام يكسري وظايف را خواسته بود. براي من هم هميشه پيروزي پرسپوليس مهم تر از گلزني خودم است، هرچند لذت گلزني در دربي چيزي است كه نمي توان از آن گذشت. بالاخره برخي مواقع به خاطر حساسيت بازي يك بازيكن بايد فداي پيروزي تيمش شود كه اين بار قرعه به نام من خورد. من از اين موضوع ناراحت نيستم، اين بار نوبت هادي نوروزي و كريم باقري بود كه باعث شادي هواداران بشوند ان شاءا… در دربي 69 بتوانم دوباره براي پرسپوليس و هواداران گلزني كنم.


از لحاظ فني پرسپوليس مستحق اين پيروزي بود؟

بله، ما مستحق پيروزي و كسب سه امتياز بوديم.هر دو تيم بازي خوبي به نمايش گذاشتند و بي انصافي است اگر بگوييم آنها خوب بازي نكردند. با اين حال در دربي هميشه تيمي به پيروزي مي رسد كه تمركز بيشتري روي موقعيت هاي به دست آمده اش داشته باشد و اين بار ما بوديم كه با تمركز كافي روي موقعيت هاي مان به برتري رسيديم.


فكر مي كنيد بازي مي توانست از اين هم پرگل تر شود؟

بله، چون ما موقعيت هاي گلزني ديگري هم داشتيم.تنها هوار محمد دو موقعيت خيلي خوب داشت كه متاسفانه درون دروازه استقلال قرار نگرفت. مي توانم بگويم بازي مي توانست حدقل 2-4 به سود ما تمام شود.


بنابراين پيروزي پرسپوليس را عادلانه ترين نتيجه براي دربي 68مي دانيد؟
بله، صددرصد و اين به خاطر موقعيت هاي بيشتر ما بود كه در اين بازي به دست آورديم.


چند نفر از استقلالی ها صحبت از تاثير اشتباهات داوري در شكل گيري نتيجه بازي داشتند. نظر تو در این مورد چیست؟
نه به خاطر اينكه پرسپوليس برنده شد بگويم اما به اعتقاد من سعيد مظفري زاده از بهترين داوران ايران است كه دربي 68 را بدون كمترين مشكلي سوت زد البته بازيكنان دو تيم هم در اين مساله به وي كمك كردند. نمي توان گفت هيچ داوري مرتكب اشتباه نمي شود اما در دربي 68 تيم داوري نقش خاص و تاثيرگذاري در جريان و نتيجه بازي نداشتند.


حاشيه هاي دربي در رسانه هاي تصويري و نوشتاري انعكاس خوبي نداشت•
به اعتقاد من اين قبيل اتفاقات در چنين بازي هايي خيلي غيرعادي نيست. بالاخره در تمام بازي هاي اين چنيني در همه جاي دنيا، بازيكنان فشار عصبي بالايي را تحمل مي كنند حتي بازيكنان بزرگ هم دچار اين مسائل مي شوند. متاسفانه اين قضيه جلوه خوبي نداشت.  بهتر است اين قبيل مسائل باز نشود و درون تيم حل و فصل شود كاري كه علي دايي در مصاحبه مطبوعاتي بعد از بازي صورت داد، يك كدخدامنشي خوب بود و هميشه در چنين مواقعي بايد به همين ترتيب عمل كرد


درباره  سفر دوباره  پرسپولیس به بوشهر چه صحبتي داري؟

از بوشهر نمي توان گفت خاطره بدي داريم شايد شوكي بود كه لازم داشتيم، چون پس از آن سه نتيجه خوب به دست آورديم تا نشان دهيم بازي برابر شاهين جزء اتفاقات نادر فوتبال بود كه ديگر هيچ موقع براي پرسپوليس رقم نخواهد خورد. اين بار با تمام قوا به بوشهر مي رويم تا با شكست ايرانجوان، شروع باصلابتي در جام حذفي داشته باشيم.


شرايط براي قهرماني در ليگ برتر درست مانند ليگ هفتم شده؛ فكر مي كني تاريخ دوباره تكرار خواهد شد؟
به خاطر سه امتيازي بودن بازي ها از حالا هيچ چيز براي تيم قهرمان احتمالي مشخص نيست ممكن است اتفاقاتي كه حتما در ادامه بازي هاي ليگ رخ خواهد داد و به طور حتم تيم ها امتياز از دست خواهند داد به ضرر پرسپوليس نباشد. ما هنوز براي قهرمان شدن در ليگ تا آخرين روز مي جنگيم و اميدوار خواهيم بود. سپاهان و ذوب آهن به ليگ قهرمانان آسيا مي روند و احتمال بروز اتفاقات روحي، رواني و حتي فيزيكي در اين دو تيم به سود ما وجود دارد و در اين صورت تاريخ مي تواند دوباره تكرار شود.


اين بار كادرفني تيم ملي، بهانه اي براي عدم استفاده از محسن خليلي آماده ندارد. درست است؟

خب، شرايط چند وقت پيش من به خاطر فشار رسانه ها در مورد دعوتم به تيم ملي خيلي مساعد نبود. انتقادات زيادي درباره حضور من در ليست افشين قطبي به سرمربي تيم ملي مي شد و شايد ايشان آن زمان فكر مي كرد با بازي ندادن به من مي شود فشار انتقادات را از بين برد و شايد هم حق با ايشان بود اما حالا كاملا آماده ام و طي بازي هاي اخير پرسپوليس و گلزني هايم، توانسته ام آمادگي ام را ثابت كنم. بنابراين همان طور كه اشاره كرديد، درصورت دعوتم به تيم ملي ديگر كسي نمي تواند از سرمربي تيم ملي براي اين امر و استفاده از من در بازي ها انتقاد کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)