پرسپولیس نیوز : سرمربی سابق پرسپولیس گفت: اگر چه نکونام و منتظری از استقلال جدا شده‌‌اند، اما شرایط دربی همیشه متفاوت است.

حمید استیلی درباره دربی 78 اظهار داشت: دربی 78 با توجه به شرایط دو تیم به نظرم یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند مدت اخیر است بالاخره امتیازهای دو تیم با یکدیگر فاصله کمی دارد و هر دو تیم در جمع بالانشینان هستند و شاید این بازی قهرمان لیگ برتر را مشخص کند.

وی افزود: من امیدوارم که بازی زیبایی از کار دربیاید. بالاخره استقلال قبل از این بازی حریف خود را شکست داده اما پرسپولیس باخته ولی دلیلی نمی‌شود که بخواهیم به این موضوع تکیه کنیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در مجموع به نظر من نفرات پرسپولیس خیلی بهتر از استقلال هستند، چون پرسپولیسی‌ها با عملکرد، فوتبال بهتر و گل‌هایی که زده‌اند نشان داده‌اند که تیمی بسیار خوب، منسجم و پرانگیزه هستند.

استیلی ادامه داد: البته پرسپولیس در بازی مقابل نفت به خواسته‌های خود نرسید اما مشکلی ندارد و من معتقدم که هر وقت ماهی را از آب بگیرند تازه است. فاصله‌ها در حال حاضر بسیار کم است و به نظرم با توجه به نفراتی که در اول فصل و حتی میانه فصل که در بین آنها جوانان با تجربه حضور دارند قرمزپوشان می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بالاخره در این بین نقش کادرفنی و مدیریت هم خیلی مهم است. فراهم کردن امکانات قبل از دربی و مخصوصا مسائل روحی و روانی حرف اول را می‌زند. من امیدوارم روز جمعه هواداران یک فوتبال خوب را ببینند و لذت ببرند و نتیجه‌اش هم که به نظرم مهم است به نفع پرسپولیس تمام شود. اگر در اوایل بازی گل زده شود قطعا همه‌چیز تغییر خواهد کرد و هر دو تیم با بازی هجومی سعی خواهند کرد تا قفل دروازه یکدیگر را بیشتر باز کنند.

استیلی درباره رفتن جواد نکونام و پژمان منتظری از استقلال نیز گفت: بالاخره هر دو بازیکن ملی‌پوش بودند. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی است و اگر این دو بازیکن بودند به مراتب بازی سخت‌تر بود. خیلی خوب است که این دو بازیکن نیستند اما شرایط دربی فرق دارد، هر کس که بتواند با دربی خوب کنار بیاید می‌تواند حرف اول را بزند. شرایط روحی و روانی بازیکنان و مربی اهمیت زیادی دارد و به نظرم هر تیمی که با آمادگی جسمی و روحی و روانی به این بازی فکر کند می‌تواند برگ برنده داشته باشد.

استیلی درباره بیانیه‌نویسی دو باشگاه علیه یکدیگر نیز گفت: بازیکنان می‌دانند که با این کارها نباید تحریک شوند. اخلاق و رفتار در دربی و همچنین احترام به یکدیگر باید حرف اول را بزند. خیلی مهم است در عالم ورزش، ورزشی‌ها به هم احترام بگذارند. همه مسائل فوتبال فنی نیست چون مسائل اخلاقی و فرهنگی هم بسیار مهم است. ما باید بدانیم یک باشگاه سر درش فرهنگی ورزشی نوشته شده و اگر مسائل رعایت نشود اصلا خوب نیست. ما ورزشی‌ها اگر به هم احترام نگذاریم وای به حال غیرورزشی‌ها. اصلا روحیه ورزش احترام و جوانمردی است و مطمئن باشید هرکس خودش را کنترل کند و احترام بگذارد و حتی از حق خود بگذرد به معنای واقعی روح ورزش را حفظ کرده است.

وی درباره نتیجه بازی نیز گفت: پرسپولیسی‌ها زحمت کشیده‌اند و من امیدوارم این تیم برنده باشد. من نزدیک پرسپولیس هستم و مشکلات و تلاش‌های شبانه‌روزی رویانیان را می‌بینم که چطور می‌خواهد مشکلات مالی را حل کند. من امیدوارم که با توجه به اینکه 4 امتیاز از استقلال عقب هستیم خیلی هجومی‌تر به 3 امتیاز حمله کنیم. شاید استقلالی‌ها دنبال مساوی هستند اما ما باید با عقل و منطق دنبال برد باشیم.

استیلی در پایان درباره خاطره شیرینش از دربی‌های گذشته گفت: حضور هواداران و پرداختن رسانه‌ها یک هفته قبل از دربی، گفت‌وگو با رادیوتلویزیون همه خاطره شیرین است اما موضوع 9 نفره که موفق شدیم استقلال را متوقف کنیم خیلی شیرین‌تر بود. در آن بازی از خودگذشتگی و گذشت حرف اول را می‌زد که ما آن بازی را با تساوی به پایان رساندیم. آن مساوی برای ما یک برد بود چون همه بچه‌ها جسورانه جنگیدند و آن هم فقط به خاطر پیراهن پرسپولیس.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)