اشک های جادوگر را هیچ کس ندید / بخش اول

مرجع خبری پرسپولیس : شاید هیچکس اشک های کریمی بعد از پیروزی استیل آذین مقابل پرسپولیس را ندید و خود جادوگر هم با رسانه ای شدن آن به شدت مخالف بود.


علي كريمي سال پر فراز و نشيبي داشت؛ از دعوت به تيم ملي گرفته تا خداحافظي پس از حذف از جام جهاني و بازگشت مجدد كه در روزهاي پاياني سال اتفاق افتاد. علي كريمي به واسطه اتفاقات فراواني كه پيرامونش رخ داد، بيش از همه روي جلد مطبوعات ورزشي رفت. داستان جدايي او از پرسپوليس تا هفته‌ها سوژه روزنامه‌ها بود و البته اين ماجرا تا همين چند روز قبل هم ادامه داشت. همه اين مسائل باعث مي‌شود تا علي كريمي را خبرسازترين چهره فوتبال سال 88 بدانيم.

آنچه نوشته مي‌شود، وقايع نگاري اتفاقاتي است كه از ابتداي سال اطراف اين ستاره وجود داشته و برخي از آنها نوشته شده و برخي ناگفته باقي مانده است. به طور مثال گريه او پس از پيروزي مقابل پرسپوليس كه هيچ گاه در رسانه‌ها عنوان نشد و البته خود او هم به شدت با طرح آن صحنه‌ها مخالفت داشت. البته فيلم باشگاه استيل‌آذين تمام اين لحظات را ثبت كرده است. شايد در پايان فصل و با بيرون آمدن فيلم شما هم احساس او را درك كنيد؛ به قول كريمي «به هر حال» اين شما و اين هم داستان‌هاي علي كريمي در سال 88….!


چهارشنبه، ششم خرداد 88، بيش از 75 هزار نفر به ورزشگاه آزادي آمده بودند تا تقابل ريوالدوي برزيلي را با كريمي ريوالدو ببينند. پيروزي در آن بازي جواز صعود به مرحله نيمه‌نهايي را صادر مي‌كرد. ريوالدوي برزيلي با زيركي از نبي‌الله باقري ها يك خطاي پنالتي گرفت و با همان يك گل هم به پيروزي رسيدند.

بعد از آن بازي و در حالي كه بازيكنان پرسپوليس هنوز از ورزشگاه خارج نشده بودند خبرنگاران سراغ علي كريمي رفتند و به دليل اختلافاتي كه در آن فصل با عباس انصاري‌فرد داشت از او در مورد تمديد قراردادش پرسيدند. جادوگر گفت: «من تا اين لحظه هيچ پيشنهادي ندارم و صحبتي هم در مورد تمديد قراردادم با پرسپوليس صورت نگرفته است. گزينه اول من پرسپوليس است و بايد ديد مسوولان باشگاه چه تصميمي مي‌گيرند.» آن روز هواداران پرسپوليس باور نمي‌كردند كه در فصل آينده جادوگر از جمع آنها جدا شود. بنيادكار آخرين بازي علي كريمي براي پرسپوليس تا امروز بوده است. اتفاقي كه باورش براي هواداران اين تيم سخت بود.

 

… و جادوگر از تيم محبوبش جدا شد

سوژه اصلي باشگاه پرسپوليس كه براي رسانه‌هاي نوشتاري هم خوراك خوبي شده بود، بحث تمديد قرارداد علي كريمي بود. عباس انصاري‌فرد خيلي در اين مورد صحبت نمي‌كرد تا جادوگر گفت: «انصاري‌فرد تمايلي براي تمديد قرارداد با من ندارد.» دو سه روز بعد از اين ادعا، مديرعامل وقت پرسپوليس مدعي شد كه ظرف چند روز آينده با كريمي به توافق مي‌رسند و به هيچ قيمتي حاضر به از دست دادن اين بازيكن نيستند. حدود يك هفته‌اي گذشت و قرار شد مدير برنامه‌هاي كريمي مذاكراتش را با انصاري‌فرد آغاز كند. طرفين پيشنهادهاي خود را براي هم فاكس مي‌كردند كه بعضي وقت‌ها يا دستگاه‌ فاكس كاغذ نداشت يا به هر دليلي به تهران و آلمان نمي‌رسيد. مديرعامل پرسپوليس مي‌گفت مفاد قرارداد كريمي شبيه تركمانچاي است اما بعد از جذب هوار ملامحمد مشخص شد كه قرارداد كدام بازيكن تركمان‌چاي بوده و پرسپوليس خيلي خوش‌شانس بود كه حبيب‌كاشاني برگشت و مانع بازي درآوردن اين مهاجم عراقي شد. كش و قوس‌هاي طرفين تا روز آخر نقل و انتقالات ادامه پيدا كرد. كريمي مدعي بود كه در پيشنهادش به باشگاه مبلغ غير منطقي و خاصي را نخواسته است. كريمي همان بازيكني بود كه با كمترين مبلغ قرارداد از قطر به پرسپوليس برگشت در حالي كه پيشنهادهاي بسيار خوبي داشت.

ادامه دارد…

منبع ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)