خبرگزاری پرسپولیس : رقابت‌های لیگ بر‌تر کم‌کم به هفته‌های حساس خود  نزدیک می‌شود.

جمعه هفته جاری هفته بیست‌وپنجم لیگ دوازدهم ادامه خواهد یافت و نکته جالب اين است که باز در این هفته شاهد تاخیر بازی استقلال نسبت به سایر مدعیان هستيم.

در حالی که سپاهان، فولاد و تراکتورسازی از ساعت 15:30 به مصاف حریفان خود می‌روند، آبی‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۷ میزبان علی دايی و شاگردانش هستند و این خود مزیتی است که استقلال و امیر قلعه‌نویی دارند تا برای ادامه صدرنشینی از سایر نتایج مطلع باشند.

روندی که در مسابقات این فصل بیشتر از فصول قبل به چشم می‌خورد و صدای اعتراض ديگر تيم‌ها را درآورده که چرا فقط استقلال باید با اطلاع از نتایج سایر رقیبان به مصاف حریفش برود! به عنوان مثال در فصل جاری حدود 80 درصد از بازی‌های استقلال بعد از مسابقات سپاهان بوده است و این درصد در خصوص تیم‌های فولاد و تراکتورسازی که مربع قدرت لیگ را به همراه سپاهان و استقلال ایجاد کرده‌اند نيز در همین حد است.

نتیجه داربی ۷۶ نیز دلیلی بر اثبات این مدعا است. قلعه‌نویی كه می‌دانست با تساوی هم صدرنشین می‌شود برای اینکه رکورد نباختنش را همچنان ادامه بدهد به آب و آتش نزد. اين نكته‌اي است كه خود او صريحا در مصاحبه بعد از بازي هم ذكر كرد. در صورتی که اگر بازی سرخابی‌ها قبل از دیدار تیم‌های فولاد، سپاهان و تراکتورسازی بود وضعيت كاملا فرق مي‌كرد. يعني بي‌اطلاعي استقلالي‌ها از نتيجه بازي تراكتور- ذوب‌آهن مي‌توانست شكل داربي تهران را كاملا عوض كند.

به طور کاملا اتفاقی(؟!) برنامه‌ریزی لیگ تا کنون به سود استقلال بوده است. در هفته‌های پایانی نیز طبعا بازی‌ها همزمان انجام می‌شود و این باعث می‌شود که برتری آبی‌ها از این حیث کماکان باقی بماند. هر چند دیر است ولی سازمان لیگ و آقای تاج باید به فکر راه چاره‌ای باشند تا قبل از هفته سی‌ودوم این روند نامتعارف قطع شده و ادامه نیابد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)