مرجع خبری پرسپولیس : رفتار ناشايست دو بازيكن پرسپوليس به موضوع اصلي برنامه «90» تبديل شد.

 

برنامه «90» اين هفته در حالي روي آنتن رفت كه بحث اصلي اين برنامه بررسي حركت ناشايست دو تن از بازيكنان پرسپوليس در بازي اين تيم برابر داماش گيلان بود پس از پخش «90 درجه» با پخش چند كليپ مساله بازيكنان ايراني تبار شاغل در اروپا مانند فريدون زندي، امير شاپورزاده، اشكان دژاگه و رضا قوچان نژاد بررسي شد.

همچنين تصاويري از انتقادهاي خبرنگاران از جايگاه ويژه‌ ورزشگاه دستگردي و وضعيت بد زمين اين ورزشگاه و همچنين انتقاد تماشاگران گيلاني از وضعيت ورزشگاه سردار جنگل پخش شد.

 

در اين بخش همچنين تصاويري از حضور غير مترقبه استاندار گيلان در دقيقه 40 ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و داماش در كنار زمين و احوالپرسي با بازيكنان دو تيم پخش شد و پس از آن برنامه وارد بحث و بررسي حركت ناشايست بازيكنان پرسپوليس شد.

 

در ابتداي اين بخش حميدرضا صدر در تماسي تلفني با برنامه «90» درباره حركت غير اخلاقي دو بازيكن پرسپوليس، گفت: آن چه مي‌شود گفت اين است كه وقوع چنين مساله اي آن هم در شرايط حال حاضر فوتبال ما كه خيلي خوب نيست. تاسف بار است.

 

وي ادامه داد: بازيكنان ما اكثرا اخلاق مدار هستند، اما نكته اين جا است كه ما چالش هاي فرهنگي زيادي در فوتبال داشته ايم، بنابراين بايد گفت كه فضاي فوتبال ما برخواسته از ناهنجاري‌هاي جامعه است. من فكر مي‌كنم با تنبيه اين دو بازيكن همه چيز حل نمي‌شود، اما آنچه درك نمي كنم اين است كه چرا بازيكنان پرسپوليس به جاي تمركز كردن روي ديداري كه براي‌شان بسيار مهم بود، دست به چنين حركتي زده اند. لباس پرسپوليس بسيار محترم است، چرا كه انسان هاي بزرگي اين لباس را به تن كرده‌اند.

 

وي همچنين با بيان اين كه پيراهن پرسپوليس يك ميراث است، افزود: آنچه بيش از غير اخلاقي بودن حركت اين بازيكنان قابل بحث است، اين است كه ما انتظار داريم بازيكناني كه پول زياد و حرفه‌اي مي‌گيرند، رفتار حرفه‌اي نيز داشته باشند. اكنون نيز بايد به جاي شلاق زدن و تنبيه اين دو نفر به اصلاح مباني اخلاقي فوتبال بپردازيم و بايد از اين مساله فرصتي براي بهبود اوضاع فرهنگي ايجاد كنيم.

 

صدر همچنين گفت: رسانه‌ها نيز بايد در اين رابطه خود را مورد سوال قرار دهند كه چقدر روي مسايل فرهنگي تمركز و توجه داشته‌اند. آيا رسانه‌ها به ورزشكاران اخلاق مداري همچون كريم باقري و مهدي مهدوي كيا اين قدر زياد مي پرداختند؟ مگر آن‌ها ستاره تيم‌هاي‌شان نبودند؟ آيا تنها به خاطر اخلاق مدار بودن آن‌ها تيتر يك روزنامه‌ها مي شدند؟

 

پس از حميدرضا صدر، محمود سالاركيا رييس كميته انضباطي باشگاه پرسپوليس روي خط برنامه آمد و در اين رابطه ، گفت: در جلسه اي كه يكشنبه شب برگزار كرديم ، راي انضباطي اين دو بازيكن را صادر كرديم. در اين جلسه محمد نصرتي حضور داشت و گفت كه اصلا قصد چنين كاري را نداشته است و شيث رضايي نيز با تماس تلفني دفاعيات خود را به ما ارائه داد.

 

سالاركيا پس از بازي پرسپوليس و داماش مساله حركت غير اخلاقي بازيكنان تيمش را تكذيب كرده بود و در اين رابطه به «90» گفت: آن صحبتي كه در آن زمان كردم، مربوط به پيش از بازبيني فيلم بود ، در حالي كه ما از همان ابتدا قصد داشتيم با بازيكنان خاطي برخورد كنيم، اما من سعي كردم با آن صحبت‌ها اوضاع را آرام كنم تا به سوي اشاعه مطالب خلاف واقع پيش نرود.

 

سالاركيا همچنين درباره شايعه اخراج محمود خوردبين به دليل مسايل انضباطي از پرسپوليس نيز، گفت: آقاي خوردبين اخراج نشده است. او بزرگ فوتبال و قابل احترام براي ما است، اما اين تصميمي است كه مديريت باشگاه گرفته است و هيچ ربطي به مسايل انضباطي ندارد.

 

بلافاصله پس از صحبت‌هاي سالاركيا، محمود خوردبين ميهمان تلفني برنامه «90» شد و درباره مساله بركناري‌اش از تيم فوتبال پرسپوليس، اظهار كرد: صبح دوشنبه با آقاي رويانيان جلسه داشتم كه در آن جلسه ايشان به من محبت زيادي كرد و من از فحواي كلامش متوجه شدم كه او در جريان اين مساله نيست و گويا بعدا او را در جريان گذاشته اند. من تنها با قائم مقام باشگاه صحبت كرده‌ام كه او از من خواست كه در جلسه كميته انضباطي شركت كنم و من قبول نكردم و ايشان به من گفت اگر به جلسه كميته انضباطي نيايم بهتر است ديگر در تيم نباشم.

 

خوردبين همچنين گفت: آقاي رويانيان به من گفت صبر كنم تا آن‌ها به نتيجه‌ برسند و آن را اعلام كنند و همچنين به من گفت كه بركنار نشده‌ام. اين صحبت خوردبين در حالي بود كه مصاحبه رويانيان با ايسنا كه ساعت 19 دوشنبه انجام شده بود از برنامه «90» پخش شد كه مدير عامل پرسپوليس در آن گفته بود «خوردبين بركنار شده است و دليل بركناري‌اش نيز حضور پيدا نكردن در كميته انضباطي و كمك نكردن به باشگاه در مقطع حساس كنوني بوده است».

 

در طول صحبت‌هاي ميهمانان تلفني برنامه چند بار قرار شد گزارشي از حركت ناشايست پرسپوليس پخش شود كه به دلايلي اين اتفاق نيفتاد و حتي محمود سالاركيا به دليل پخش نكردن اين گزارش از مجري برنامه «90» تشكر كرد، ولي با اين حال فردوسي‌پور گفت اگر لازم باشد، اين گزارش را به صورت شطرنجي پخش خواهد كرد.

 

در ادامه برنامه اين گزارش به صورت محدود پخش شد و پس از آن بازتاب رسانه‌اي اين حركت مورد بررسي قرار گرفت.

 

پس از آن اسماعيل حسن زاده، رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال روي خط تلفن برنامه حاضر شد و در اين باره گفت: عملي كه موضوع برنامه اين هفته «90» قرار گرفته است، همه را متاثر كرده است و ما متاسفيم كه شاهد حركاتي بوديم كه اخلاق را در جامعه فوتبال خدشه‌دار كرده است.

 

وي ادامه داد: فعلا در دستوري موقت آن دو بازيكنان را تا اطلاع ثانوي محروم كرده‌ايم و اواسط هفته آينده نيز راي قطعي را صادر مي‌كنيم . علت اين كه شروع راي را به تعويق انداخته‌ايم اين است كه جزئياتي از اين اقدام باقي‌مانده است كه هنوز رسيدگي نشده و ما تصور مي‌كنيم در اين مساله پاي بيش از دو نفر در ميان است.

 

وي در ادامه با بيان اين كه از باشگاه پرسپوليس به دليل صدور راي انضباطي براي دو بازيكن اين تيم در سريع‌ترين زمان ممكن تقدير مي‌كند، افزود: من به رسانه‌ها يك تذكر اخلاقي مي دهم و آن اين است كه از اين پس از رسانه‌اي كردن و اشاعه بيش از حد اين مساله پرهيز كنند. ما دوست داريم كاري كنيم كه هم بازيكنان خاطي تنبيه شوند و هم نگويند راي ما به دليل مسايل ديگري جز قانون بوده است.

 

رييس كميته انضباطي همچنين درباره درگيري لفظي دو بازيكن استقلال در جريان بازي با مس سرچشمه نيز، گفت: ما اين مساله را نيز مشمول تنبيه مي دانيم، ولي فعلا منتظر رسيدن گزارش بازي هستيم تا جوانب را بسنجيم و اگر لازم شد، طرفين ماجرا را به كميته انضباطي احضار خواهيم كرد. اما معمولا گزارش‌ها دير به دست ما مي‌رسد.

 

حسن زاده در پايان با بيان اين كه درباره درگيري لفظي شديد مازيار زارع و افشين چاوشي نيز راي لازم صادر شده است و صبح سه‌شنبه اين راي اعلام مي‌شود، درباره حركت ناشايست نصرتي و رضايي، تاكيد كرد: اگر محرز شود كه حركت آن‌ها عفت عمومي را خدشه‌دار كرده است، ممكن است دادستاني وارد ماجرا شود.

 

پس از اين بخش آيتم از « 90 تا90» پخش شد كه مهم‌ترين قسمتش اختلاف حسن روشن و علي فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال بود.

 

در ادامه رضا عنايتي ميهمان ويژه‌ برنامه نود بود و در استوديو حاضر شد.

 

 پس از اتمام سخنان عنايتي ، غلامحسين پيرواني ميهمان تلفني برنامه شد و با رد مساله استعفاي خود از هدايت اين تيم، گفت: كساني كه در آبادان بر عليه تيم شعار مي‌دهند و اين كار را از دقايق ابتدايي بازي‌ها انجام مي‌دهند ، دشمن صنعت نفت هستند، چرا كه آن‌ها كه عاشق تيم‌شان هستند، هميشه آن را تشويق مي‌كنند.

 

وي ادامه داد: من را هيات مديره به باشگاه آورده است و اكنون هم كاملا از من پشتيباني مي‌كنند ، اما اگر روزي به من بگويند كه از تيم بروم، يك لحظه هم صبر نمي كنم، اما اين را بدانيد كه من با شعار چند صد تماشاگرنما ميدان را خالي نمي كنم.

 

پيرواني همچنين با بيان اين كه ارادت خاصي نسبت به مردم آبادان دارد و مطمئن است كه تيمش در فصل يازدهم ليگ برتر نتايج خوبي خواهد گرفت، در مورد حركت ناشايست دو بازيكن پرسپوليس نيز گفت: حركت اين دو زشت بود، اما رسانه‌ها هم بايد كمي ستارالعيوبي پيشه كنند.

 

پس از پيرواني علي فتح‌الله‌زاده روي خط برنامه آمد و درباره درگيري لفظي تيموريان و حنيف عمران زاده در بازي با مس سرچشمه، گفت: در ميانه‌هاي بازي بگو مگويي بين اين دو شكل گرفته بود كه منجر به درگيري لفظي آن‌ها شد و داور هم به درستي بازيكن ما را اخراج كرد.

 

مدير عامل باشگاه استقلال درباره «جام ولايت» كه قرار است با حضور استقلال و پرسپوليس و ناسيونال پاراگوئه برگزار شود، گفت: اگر در شرايط موجود كه بازيكنان‌مان در اختيار تيم ملي هستند، با پرسپوليس بازي كنيم مشكل خاصي نيست، چون هر دو تيم رفيق هستيم و بازي هم داخلي است، اما وقتي ما يا پرسپوليس با وجود ضعفي كه در غياب ملي‌پوشان مان پيش مي‌آيد با يك تيم خارجي بازي كنيم، ممكن است نتيجه‌ خوبي نگيريم و اين نتيجه‌ در تاريخ فوتبال ما ثبت شود. من فكر مي‌كنم بهتر است اين جام در سال‌هاي بعد با برنامه‌ريزي بهتري برگزار شود.

 

وي درباره رفتن يا ماندن آرش برهاني از تيمش نيز، گفت: آرش بازيكن قابل احترامي است و مطمئنم تا پايان فصل در تيم مي‌ماند، چون ما براي حضور قدرتمند در آسيا روي او حساب كرده‌ايم.

 

وي افزود: در باره استخدام يك بازيكن خارجي به كادر فني گفته ام كه وسواس بيشتري به خرج دهند كه اگر قرار است بازيكني به ايران بياييد ، ثابت باشد و نيمكت نشين نشود.

 

در ادامه، حاشيه ديدار تيم‌هاي مس كرمان و راه‌آهن پخش شد كه در جريان آن يكي از بازيكنان مس تنها در صورتي اجازه حضور در ميدان داده شده بود كه دقايقي پيش از بازي موهاي خود را كوتاه كرد.

 

در ادامه رييس هيات فوتبال استان تهران در تماسي تلفني گفت كه تيم ناسيونال پاراگوئه با تيم اصلي خود به تهران مي‌آيد و پس از آن حسين عسگري در تماس تلفني ديگري درباره شايعه محروم كردن نادر جعفري از حضور به عنوان ناظر داوري به دليل اين كه در برنامه «90» بر خلاف نظر كميته داوران صحبت كرده است، گفت: صحبت‌هاي جعفري بر خلاف گفته‌هاي كميته داوران نبوده است، اما مساله اي كه هست اين است كه ما به هيچ عنوان انتظار نداريم كه يك كارشناس داوري حمايت غلط از داوران كند، چون اين كار باعث مي‌شود آن داور به بيراهه برود. ما براي يك دوره داوري در خارج از كشور از چهار نفر امتحان گرفتيم كه آقايان مظفري و خسروي قبول شدند و آقاي جعفري نمره لازم را كسب نكرد. ايشان پس از اين مساله كميته داوران را متهم كرد به اين كه نتايج امتحان از پيش معلوم بوده است و به همين دليل اتهامي كه زده اند تا اطلاع ثانوي از كار محروم شده‌اند.

 

در ادامه رييس سازمان ليگ برتر فوتبال نيز به صورت تلفني ميهمان برنامه نود شد و درباره مساله اي كه براي بازيكن مس كرمان پيش از بازي با راه‌آهن رخ داده بود، گفت: وقتي كسي كاري كند كه به حيثيت ورزش لطمه وارد كند، با آن برخورد مي‌كنيم . موي سر اين بازيكن هم به گونه‌اي بود كه نمي بايست با آن وضع جلوي دوربين‌هاي تلويزيوني مي‌رفت، البته با آن بازيكن از ساعت 11 صبح روز قبل از بازي گفته شده بود كه بايد موي سرش را اصلاح كند، اما چون او اين كار را نكرده بود، دستور داده شد كه پيش از بازي موهاي خود را كوتاه كند و بعد وارد زمين شود.

 

محمدي همچنين درباره مساله پيش آمده در بازي پرسپوليس و داماش از سوي دو بازيكن قرمزپوش خطاب به رسانه‌ها گفت: اگر رسانه‌ها با امثال شيث رضايي و محمد نصرتي مصاحبه نكنند و تصاوير آن‌ها را نشان ندهند، ديگران هم به راحتي دست به كارهاي خلاف نمي‌زنند.

 

وي در ادامه با انتقاد شديد از برنامه «90»، اظهار كرد: برنامه نود مدام اين مساله را عنوان مي‌كند كه ما در سازمان ليگ پادگان درست كرده‌ايم و نظامي گري و ديكتاتوري به راه انداخته ايم ، در حالي كه اين گونه نيست. اين برنامه بايد جلوه‌هاي خوب كار ما را نيز نشان دهد.

 

پايان بخش برنامه اين هفته «90» پخش تصاوير گزيده بازي‌هاي جام حذفي و گفت و گو‌ي تلفني كوتاه با خداداد عزيزي بود.

 

همچنين ابراهيم ميرزابيگي كه به عنوان كارشناس داوري در برنامه ديشب حاضر شده بود، با ديدن صحنه‌هاي داوري بازي‌هاي ليگ برتر، گفت: ديدار تيم‌هاي نفت تهران و شاهين بوشهر به دليل وضعيت بد زمين ورزشگاه دستگردي نبايد برگزار مي‌شد. در بازي پرسپوليس و داماش بهتر بود محسن تركي و حسن كامراني فر كنار هم گذاشته نمي‌شدند. كميته انضباطي بايد از مازيار زارع به دليل خويشتنداري كه در برابر شعارهاي بد تماشاگران داماش از خود نشان داد، تقدير كند.

 

در بازي شهرداري تبريز و ذوب آهن داور بايد يك پنالتي براي تيم اصفهاني مي‌گرفت. در بازي استقلال و مس سرچشمه اخراج بازيكن مس به دليل خطا روي تيموريان صحيح بود، هر چند بازيكن استقلال روي اين صحنه بزرگ‌نمايي كرد. در بازي سپاهان و ملوان نيز گل اول ملوان آفسايد بود.

 

پرسش پيامكي برنامه اين هفته «90» اين بود كه آيا با استفاده تيم ملي از بازيكنان ايراني تبار شاغل در اروپا موافق هستيد يا خير؟ كه در پايان برنامه از بيش از دو ميليون شركت كننده 82 درصد موافق و 18 درصد مخالف اين مساله بودند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)