پرسپولیس نیوز : معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در دوره اصلاحات رسما اعلام کرد هیچ علاقه به تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی نداشته است.

عباس اسد‌زاده: مهندس مصطفي هاشمي‌‌طبا معاون اسبق رئيس جمهوري و رئيس پيشين سازمان تربيت بدني در مصاحبه با خبرورزشی درخصوص موضوعات مختلفي صحبت كرد:

 

* اين روزها بحث شكايت و درگيري‌هاي لفظي در ورزش ما سروصداي زيادي به‌پا كرده، نظر شما در اين خصوص چيست؟
اين فقط مربوط به ورزش ما نيست. بلكه در كل جامعه مطرح است. من مي‌گويم متأسفانه در دوره رياست جمهوري قبلي و آن 8 سال، اتهام‌زدن‌ها و بي‌اخلاقي‌ها و… در جامعه رواج پيدا كرد. دروغگويي هم در بين خيلي از افراد نهادينه شد. من فكر مي‌كنم برخي از مسئولان در دوره قبل اتهام‌زني و بي‌اخلاقي را خواسته و ناخواسته رواج دادند و حالا هم زمان مي‌برد كه در دوره فعلي بتوان اين مسائل را از جامعه دور كرد و به روزهاي بهتر برگشت و زمان اتهام‌زني را به پايان برد.
* اگر شما وزير ورزش بوديد از علي دايي شكايت مي‌كرديد؟
نمي‌دانم. اصولاً آن زمان كه من مسئوليت داشتم اهل شكايت كردن نبودم. بعضي‌ها شوخي يا جدي حرف‌هايي مي‌زدند اما من عكس‌العملي مبني بر شكايت كردن، انجام نمي‌دادم. البته شرايط فعلي را نمي‌دانم كه آيا اگر الان بودم اين كار را مي‌كردم يا نه!
* خبر داريد كه مايلي‌كهن هم دستبند به دست راهي زندان شد؟
چرا دستبند؟ كسي كه خودش را براي رفتن به زندان معرفي كرده را كه دستبند نمي‌زنند. من نمي‌دانم شرايط چطور بوده و چرا مايلي‌كهن در مقابل دوربين‌ها دستبند به دست ديده شده اما فكر نمي‌كنم خود او از اين كار استقبال كرده باشد.
* فكر مي‌كنيد سرانجام شكايت دايي از مايلي‌كهن به كجا بكشد؟
اين مسئله يك‌‌شبه اتفاق نمي‌افتد. وقتي بي‌اخلاقي و دروغگويي در جامعه طي آن دوران رواج پيدا كرد، همين اتفاقات هم رقم مي‌خورد. من توصيه خاصي در اين زمينه ندارم ولي همان زمان هم كه روي كار بودم سعي مي‌كردم حرف حقيقت را بزنم و دروغ نگويم چون مردم خوب مي‌فهمند كه چه كسي دروغ مي‌گويد و صد البته اينكه اگر هم نفهمند دروغگوي واقعي كيست اين را مي‌فهمند كه يك نفر در اين جمع دارد دروغ مي‌گويد و عوام‌فريبي مي‌كند.
* دايي در بحث خود؛ وزير را متهم كرده بود كه در بركناري‌اش نقشي داشته است؟
در زمان مديريت خود شايد نظرم را مي‌دادم كه مثلاً دوست دارم خادم رئيس فدراسيون كشتي شود ولي هرگز اين اعتقادم را تحميل نمي‌كردم و يا براي رأي آوردن خادم تلاشي نداشتم حالا هم بايد همين طور باشد و كسي مدعي نشود كه تلاش‌هايي براي بركناري‌اش انجام شده است.
* مهندس فائقي گفته بود در دوره شما دوست داشته تمام بازي‌هاي دربي مساوي شود آيا خود شما هم چنين نظري داشتيد؟
نه هرگز! فائقي را نمي‌دانم ولي من دوست نداشتم بازي سرخابي‌ها مساوي شود. زيبايي فوتبال به برد و باخت‌ها است. اين كه بخواهيم بازي‌هاي مهم مساوي شود كه خوب نيست. براي من فرقي نداشت كدام تيم مي‌برد ولي دوست داشتم بازي‌هاي خوب و سطح بالايي را از هر دو تيم شاهد باشيم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)