پرسپولیس نیوز : پروین می گوید بازی معروف سال 52 مثل بازی آلمان و برزیل تا 50 سال دیگر هم تکرار نخواهد شد.

هواداران پرسپولیس بدون شک هیچ وقت دربی 16 شهریور سال 52 را فراموش نخواهند کرد. دیداری که پرسپولیس در یک بازی کاملاً یک‌طرفه موفق شد استقلال (تاج سابق) را با تمام ستاره‌هایش شکست دهد. در سالگرد این مسابقه تاریخی حتماً حرف‌های علی پروین خواندنی است:

 

باز هم 16 شهريور فرا رسيد و هواداران پرسپوليس بابت پيروزي تاريخي تيم محبوب‌شان مقابل استقلال در اين روز، كلي براي هواداران رقيب كري مي‌خوانند!
تا 50 سال ديگر هم حتي ديگر چنين نتيجه‌اي در دربي تكرار نمي‌شود. استقلال تا قبل از اين مسابقه دربي‌هاي زيادي را با برد پشت سر گذاشته بود و چند بازيكن خوب داشت كه ستون تيم ملي بودند. آنها با انگيزه و روحيه بالايي بازي را شروع كردند اما بعد از اينكه گل اول را خوردند، شيرازه تيم‌شان از هم پاشيد. دقيقاً مثل باخت 7 بر يك برزيل به آلمان كه شك نكنيد 50 سال ديگر هم برزيلي‌ها به هيچ تيمي اين طور نخواهند باخت.

گفته مي‌شود پرسپوليس در آن بازي چند مهره شاخص خود از جمله محمود خوردبين، صفر ايرانپاك، فريدون معيني، بيوك وطن‌خواه و… را در اختيار نداشت!
غايب زياد داشتيم اما آن موقع اين حرف‌ها نبود. تمام بازيكنان تيم تقريباً در يك سطح بودند و هر بازيكني مصدوم يا محروم مي‌شد، يك بازيكن از روي نيمكت مي‌آمد و جاي او را به‌خوبي پر مي‌كرد. مربيان ما اين دغدغه‌ها را نداشتند و همه نفرات تيم خوب بودند.

يكسري صحبت‌ها بعد از دربي معروف سال 52 به ميان آمد مبني بر اينكه يكي از مدافعان در تركيب استقلال آن طور كه بايد، خوب بازي نكرد!
از اين حرف‌ها زياد مطرح شد اما هيچ كدام واقعيت نداشت. آن وقت‌ها پول در فوتبال نبود كه اين مسائل باشد. ضمن اينكه بازيكنان آن زمان شرف داشتند و با جان و دل براي تيم‌شان بازي مي‌كردند.

 آلن راجرز چقدر در برد پرسپوليس نقش داشت؟
راجرز قبل از اين بازي نزديك به يك ماه در ايران نبود و همايون بهزادي تيم را تمرين مي‌داد. خود من هم تازه به اردوي تيم اضافه شده بودم.

حسرت نمي‌خوريد كه فيلم آن مسابقه تاريخي را نداريد؟
نتيجه بازي مهم بود كه تاريخ‌ساز شد. من هم دنبال اين طور چيزها نيستم. خدا شاهد است بعد از 50 سال حضور در فوتبال، تازه از صدا و سيما خواسته‌ام هر فيلمي از بازي‌هاي مرا دارند، برايم بفرستند. مخصوصاً جام جهاني 78 كه خيلي برايم خاطره‌ساز بود. بيشتر هم به خاطر مردم است كه فيلم‌ها را خواسته‌ام.

مطمئناً اگر مسابقات كشتي در آن مقطع برگزار نمي‌شد، الان فيلم بازي 6تايي‌ها موجود بود!
مهم نيست. چيزي كه آن زمان براي ما خيلي ارزش داشت و خوشحالي‌مان از پيروزي پرگل را چند برابر كرد، قهرماني كشتي‌گيراني مثل برزگر، جوادي، فره‌وشي و… بود. باور كنيد به محض اينكه از زمين به رختكن آمديم، خودم يكي را فرستادم پيگير نتايج كشتي شود چون آن موقع موبايل نبود كه با يك تلفن اطلاعات را بگيريم. وقتي شنيديم چند نفر از بچه‌ها قهرمان دنيا شدند، كلي خوشحالي كرديم.

اين روزها سوژه اصلي محافل ورزشي تمديد قرارداد كارلوس كروش است، نظر شما در اين باره چيست؟
مهم نظر مردم است. بايد ببينيم مردم چه مي‌گويند. به عقيده من انتظار از تيم‌ ملي بالا رفته و هر كسي كه در جام ملت‌ها روي نيمكت تيم ملي مي‌نشيند از او توقع قهرماني دارند. الان ديگر مردم با رفتن تيم به جام جهاني، به خيابان‌ها نمي‌آيند بلكه توقع دارند تيم ملي راحت راهي جام جهاني شده و براي صعود از گروه بجنگد. در جام ملت‌ها هم مردم از تيم ملي قهرماني مي‌خواهند و چه كروش و چه هر مربي ديگري روي نيمكت بنشيند كار بسيار سختي خواهد داشت چرا كه فقط از او قهرماني مي‌خواهند. تيم ملي كه خدا را شكر مهره خوب زياد دارد و مي‌تواند در اين بازي‌ها براي كسب جام بجنگد.

راجع به پرسپوليس و نتايجي كه اين تيم كسب كرده چه نظري داريد؟
در خصوص پرسپوليس حرفي ندارم چون هر چه بگويم حاشيه درست مي‌شود.

قبول داريد مسائل حاشيه‌اي پيرامون بازيكنان باعث افت فني آنها شده است؟
ببينيد، زمان ما هم حاشيه زياد بود. براي يكسري از بازيكنان زمان ما بايد يك ايستگاه كلانتري مي‌گذاشتند اما خداوكيلي بيرون هر كاري مي‌كردند در زمين مسابقه با تمام وجود سرشان را جلوي توپ مي‌گذاشتند. منتها الان اين طور نيست و حاشيه‌ها باعث افت بازيكنان شده و به تيم‌ها ضربه مي‌زند.

از همبازيان قديمي خود با كدام نفرات بيشتر ارتباط داريد؟
يكسري‌ها را چند وقت يك بار ملاقات مي‌كنيم. با دادكان هم كه از بزرگان ورزش كشور است، در ارتباطم و خدا او را براي ما حفظ كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)