پرسپولیس نیوز :  کمتر کسی فکرش را می‌کرد پرسپولیس موفق‌ترین نماینده ایران در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشد اما این اتفاق افتاد.

با سرمربی پرسپولیس پس از بازگشت به ایران گپ زدیم.

 

به نظر مي‌رسيد بنيادكار را به خوبي آناليز كرده بوديد!
بله، فيلم بازي آنها با النصر را ديده بوديم و البته شناخت خوبي هم از تك‌تك نفرات حريف داشتيم. بر همين اساس مي‌دانستيم چگونه به اين تيم ضربه بزنيم و خدا را شكر بچه‌ها هم با تمام وجود خواسته‌هاي تاكتيكي را اجرا كردند تا يك پيروزي شيرين در ازبكستان به دست بياوريم.

شنيديم از ورزشگاه اختصاصي بنيادكار ديدن كرديد. حسرت نخورديد كه پرسپوليس…
چرا، خيلي افسوس خوردم. تيم تازه‌تأسيس بنيادكار آن همه امكانات داشت و آن‌وقت پرسپوليس با اين عظمت و قدمت از كمترين امكانات بي‌بهره است. واقعاً حيف پرسپوليس است با اين همه طرفدار كه بايد با مشكلات خنده‌دار دست و پنجه نرم كند… بگذريم!

2 بازي آسيايي، 6 امتياز، 4 گل زده و بدون گل خورده در صدر گروهA ليگ قهرمانان آسيا، فكرش را مي‌كرديد؟
(با خنده) من هر چه بگويم عده‌اي پاسخ مي‌دهند كه اغراق مي‌كند يا همين‌جوري يك چيزي مي‌گويد، فلان و بهمان! شما خودتان شاهد هستيد من گفتم بازي در ليگ قهرمانان آسيا به مراتب راحت‌تر از ليگ برتر است چون تيم‌‌ها جلوي پرسپوليس فوتبال بازي مي‌كنند.

همان بحث دفاع اتوبوسي تيم‌هاي ليگ برتري كه پس از بازي با صباي قم مطرح كرديد؟
روي صحبت من فقط صباي قم نبود. اتفاقاً مهدي تارتار را خيلي دوست دارم و مربي جوان و لايقي است. حرف من كلي بود. اينجا همه مي‌آيند جلوي پرسپوليس ضدفوتبال بازي مي‌كنند يا حداقل امتياز را بگيرند يا اگر هم شانس آوردند روي ضدحملات برنده شوند ولي در آسيا فرق مي‌كند. در ليگ قهرمانان تيم‌ها براي برد پاي به ميدان مي‌گذارند و همين مسئله كارمان را آسان‌تر مي‌كند.

به نظر مي‌رسد صعود پرسپوليس به مرحله بعد هم تا حد زيادي آسان‌تر شده باشد، اين‌طور نيست؟
به هر حال شانس‌مان براي صعود بالاتر رفته اما نبايد مغرور شويم. غرور باعث سقوط است. من و بچه‌هاي پرسپوليس از حالا نبايد كار را تمام‌شده بدانيم و در بازي‌هاي بعدي هم بايد با تمام وجود براي برد تلاش كنيم. به شخصه همان‌طور كه قبلاً به شما گفتم، دوست دارم صعود را با يكصد هزار تماشاگر و در استاديوم آزادي جشن بگيرم.

در آسيا مي‌خواهيد تا كجا پيش برويد؟
با حمايت تماشاگران و مسئولان و همت بچه‌ها تا جايي كه بتوانيم جلو مي‌رويم. ما البته بازي به بازي فكر مي‌كنيم و نمي‌خواهيم تمركزمان را بر هم بزنيم. فعلاً هدف پرسپوليس صعود مقتدرانه از مرحله گروهي است. بعد از صعود فرصت كافي براي فكر كردن به ادامه ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد.

آقاي درخشان؛ فكر مي‌كنيد اين فرصت را در اختيارتان بگذارند؟
خيلي تمايل ندارم در اين رابطه صحبت كنم يا حرفي بزنم.

ولي مي‌دانيم فشار زيادي را تحمل كرديد و قبل از شروع مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا مسئولان باشگاه مرتب حرف از مذاكره با مربي خارجي مي‌زدند؟!
مهم نيست. گذشته‌ها، گذشته است. شما هم ديديد من ماندم، مبارزه كردم و جلوي فشارها نشكستم چون اين روزهاي پرسپوليس را مي‌ديدم. من به توانايي بازيكنان پرسپوليس و خودم اطمينان داشتم و خدا را شكر بخشي از آن به اثبات رسيد. البته هنوز هم با پرسپوليس رؤيايي مدنظرم فاصله داريم و زمان مي‌برد تا به آن برسيم.

همان زمان 2 ساله كه گفتيد و بحث فرگوسن را مطرح كرديد و انتقاداتي هم شنيديد؟
بله، من حرف بدي نزدم. خودم را هم با الكس فرگوسن مقايسه نكردم. عرض كردم فرگوسن هم 3، 4 سال اول حضورش در منچستر ناكام بود اما به مرور زمان موفق شد جام‌هاي پي‌درپي را درو كند.

اما مي‌دانيد پرسپوليس تيم توقع است و منتقدان و هواداران به مربيان ناكام فرصت نمي‌دهند!
متأسفانه در كشور ما اين‌طور است. من حميد درخشان شعبده‌باز نبودم كه يك‌شبه پرسپوليس را درست كنم. الان هم مي‌گويم حداقل 2 سال به من فرصت بدهند تا ببينند چه اتفاقي مي‌افتد. اصلاً هم ادعايي ندارم و خداي نكرده نمي‌خواهم روي اين بردها موج‌سواري ‌كنم. اين حرف من قبل از شروع ليگ قهرمانان آسيا بود كه خود شما هم شاهد آن هستيم.

بله، راستي محمد نوري هم فوق‌ العاده بود، قبول داريد؟
به نظر من محمد نوري، پلاتيني فوتبال ايران است. يك هافبك باهوش، سربالا، پاسور و گلزن كه از شخصيت بالايي هم برخوردار است. قصد دخالت در كار سرمربي تيم ملي را ندارم اما او مي‌تواند به فوتبال‌ ملي ما هم كمك كند. شما ديديد پس از خط خوردن از ليست مسافران جام ملت‌ها يك كلمه هم عليه كروش حرف نزد و اخلاق مثالزدني‌اش را نشان داد. اميدوارم مربيان تيم ملي اين بازيكن فني و بااخلاق را بهتر ببينند.

سوشا مكاني هم بهترين بازيكن بازي با بنيادكار انتخاب شد.
البته همه بچه‌هاي پرسپوليس عالي بودند و ما به قول خود سوشا مكاني يك تيم بوديم. سوشا هم خوب بود اما خودش هم مي‌داند پتانسيل بالاتري دارد و بايد همين روند گل نخوردن را حفظ كند. آن روزها كه من حرف سرمايه‌ ملي را زدم، خيلي‌ها انتقاد كردند و خوشحالم مكاني امروز دارد به روزهاي اوجش برمي‌گردد.

و بالاخره حرف پاياني؟
دست تك‌تك بازيكنان پرسپوليس، همكارانم در كادرفني، مسئولان باشگاه و از همه مهم‌تر مردم كه ما را دعا كردند درد نكند. ما به وظيفه‌مان عمل كرديم و نمي‌دانيد پس از بازگشت به ايران چقدر لطف و محبت مردم شامل حال‌مان شده است.

سوغات سرمربي پرسپوليس از تاشكند
درخشان سرما خورد‌
هر چند هواي تاشكند يكي، دو درجه از تهران سردتر بود اما با اين حال سرمربي پرسپوليس سرما خورد! ديروز وقتي داشتيم با حميد درخشان صحبت مي‌كرديم، با اشاره به سرماي هواي تاشكند به شوخي گفت:‌ سرماخوردگي هم سوغات من از تاشكند بود!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)