پرسپولیس نیوز : پزشک سابق تیم فوتبال پرسپولیس که به آمریکا سفر کرده گفت: برای گذراندن یک دوره حرفه‌ای در زمینه صدمات ورزشی فوتبال و ریکاوری به آمریکا سفر کردم.

فرید زرینه ، در مورد اینکه به آمریکا سفر کرده است، گفت: در درجه اول به قصد گذراندن یک دوره حرفه‌ای در زمینه صدمات ورزشی فوتبال و ریکاوری پر از آسیب دیدگی و بازگشت به شرایط مسابقه و همچنین دکتری حرفه‌ای فزیوتراپی عازم کشور آمریکا شدم. سالیان زیادی است که اکثراً کشورها بخاطر نیاز روز افزون جامعه و پیشرفت فوق‌العاده علم فیزیوتراپی و کاهش هزینه‌های سرسام‌آور درمانی، علاوه بر مقطع دکتری تخصصی سطح دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی را نیز راه‌اندازی کرده‌اند که باعث افزایش مهارت‌های بالینی فیزیوتراپی‌ می‌شود. متأسفانه در کشور ما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علیرغم مصوبه قبلی از ارائه دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی به دلایل واهی و نامعلوم سرباز می‌زند. بنابراین افراد زیادی از فزیوتراپیست‌های ایرانی مجبورند به منظور ادامه تحصیل در مقطع دکتری حرفه‌ای به کشورها دیگر عزیمت نمایند.

وی در مورد فعالیتش در یکی از تیم‌های ورزشی آمریکا خاطرنشان کرد: بله، در کنار این مسئله بصورت افتخاری با تیم فوتبال O.C.Biues در نزدیک شهر لس‌‌آنجلس همکاری می‌کنم. بعد از 18-17 سال که با پرسپولیس همکاری می‌کردم، همکاری با افرادی از یک فرهنگ و آداب و رسوم دیگر برایم جالب توجه بوده و نکات آموزنده زیادی به تجربیاتم اضافه شده است.

پزشک سابق پرسپولیس در مورد شرایط تیم‌های ورزشی آمریکا، اظهار داشت: نظم و انضباط و اخلاق حرف اول را می‌زند. هرکسی وظیفه‌ای دارد و سعی می‌کند به نحو احسن آن را انجام دهد. دغدغه کمبود و یا نبود امکانات پزشکی پایه وجود ندارد. رابطه سرمربی با فیزیوتراپیست تیم بسیار نزدیک و بر پایه صمیمت و احترام متقابل است.

 وی در پاسخ به این سوال که او به نوعی اولین لژیونر دکتری فوتبال است، خاطرنشان کرد: اگر بتوان نامش را لژیونر گذاشت.

زرینه در مورد اینکه آیا قصد بازگشت به ایران را دارد، یادآور شد: بله حتماً هدف اصلی من کسب دانش و مهارت بیشتر به منظور ارائه خدمت به هموطنان عزیزم بوده و هست. تا سه هفته دیگر برای انجام اموراتم به ایران باز‌می‌گردم و پس از پایان تحصیلاتم امیدوارم بازهم بتوانم در خدمت بیماران و ورزشکاران عزیز کشورم باشم.

وی در پایان گفت: پیروزی‌های غرورآفرین والیبالیست‌های عزیز کشور را تبریک می‌گویم و امیدوارم شاهد پیروزی دیگر رشته‌های ورزشی خصوصاً فوتبال در میادین بین‌المللی هم باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)