مرجع خبری پرسپولیس : سرخابي‌هاي پايتخت، فردا در حالي براي هفتادمين بار مقابل هم قرار مي‌گيرند كه اين شهرآورد نخستين بازي‌شان در دهه و سال نود هم محسوب مي‌شود و بايد ديد دو تيم محبوب تهران در آغاز سال جديد چه مطلعي را براي فوتبال‌شان رقم مي‌زنند.

اين ديدار كه از هفته بيست و هشتم ليگ برتر برگزار مي‌شود، هفتمين شهرآوردي است كه در ايام نوروز انجام مي‌شود. در شش ديدار قبلي پرسپوليس يك بازي را برده و پنج بازي ديگر هم به تساوي انجاميده است تا از اين نظر كفه ترازو به سمت قرمزپوشان سنگيني كند. اما پرسپوليسي‌ها كه هنوز باخت تلخ و ناعادلانه در بازي رفت را فراموش نكرده‌اند، انگيزه‌هاي به مراتب بيشتري براي پيروزي در اين بازي دارند.

تك گل فرهاد مجيدي در دقايق پاياني بازي رفت آب سردي بود بر پيكر پرسپوليسي كه بهتر از رقيب ديرينه خود بازي كرد.

البته شاگردان علي دايي كه نشان داده‌اند در امر گلزني مشكلات فراواني دارند، در داربي رفت نيز از همين ناحيه ضربه خوردند. با اين حال پرسپوليس فردا با آماده شدن بازيكنان آسيب‌ديده‌اش اميدوار به جبران شكست داربي 69 است.

 

وحيد هاشميان و غلامرضا رضايي مشكلي براي حضور در اين بازي ندارند. تنها وضعيت سپهر حيدري كمي نامشخص است كه به گفته زرينه، پزشك پرسپوليس امروز معلوم مي‌شود، كاپيتان سرخ‌پوشان در داربي 70 به ميدان مي‌رود يا خير.

البته ابراهيم شكوري كه از ناحيه دنده دچار شكستگي شده، قطعا اين بازي را از دست خواهد داد.

علي دايي اما فردا براي سومين بار پرسپوليس را در داربي هدايت خواهد كرد. دايي در دو بازي قبل يك برد و يك باخت داشته و براي پيروزي در اين بازي نقشه‌هاي زيادي دارد. هر چند كه در حال حاضر پرسپوليس نسبت به رقيب ديرينه‌اش وضعيت خوبي در جدول ندارد و با پنج امتياز اختلاف از آبي‌پوشان در رده پنجم است.

با اين حال اين جمله را چندين بار شنيده‌ايم كه شرايط اين بازي هيچگاه ارتباطي به جايگاه دو تيم در جدول ندارد.

در آن سو استقلالي قرار دارد كه پس از پشت سر گذاشتن يك سال پر فراز و نشيب بايد در نخستين ديدار خود در سال جديد به مصاف پرسپوليس برود.

پرويز مظلومي و شاگردانش بازي رفت را با تيزهوشي و فرصت‌طلبي فرهاد مجيدي و البته به کمک اشتباه داوری بردند و مي‌دانند كه براي اين بازي بايد برنامه‌هاي بيشتري براي پيروزي داشته باشند.

آبي‌پوشان كه برخلاف پرسپوليس بازي قبلي خود را برده‌اند، مي‌دانند براي ماندن در جمع مدعيان قهرماني نياز مبرم به امتيازهاي اين بازي دارند و در غير اين صورت قافيه را به دو تيم اصفهاني واگذار خواهند كرد.

فرزاد آشوبي و هوار ملامحمد دو بازيكني هستند كه با سابقه پوشيدن پيراهن پرسپوليس فردا با پيراهن آبي مقابل اين تيم قرار مي‌گيرند.

پس از آن كه مجتبي جباري، مصاحبه‌هاي تندي عليه باشگاه استقلال انجام داد، مسوولان اين باشگاه، شماره هشت آبي‌ها را 35 ميليون تومان جريمه كردندو از حضور در تمرینات منع شد و دوباره بخشیده شده و به تمرینات تیمش بازگشت اما در نهایت از لیست استقلال برای این بازی خط خورد.

پرويز مظلومي سه مهاجم آماده به نام‌هاي فرهاد مجيدي، سيدمهدي سيدصالحي و آرش برهاني دارد كه اين موضوع مي‌تواند براي گلزني به رقيب ديرينه اميدهاي زيادي به او و هواداران تيم آبي بدهد.

داربي هفتاد مي‌تواند بهانه‌اي براي آشتي مجدد هواداران با سكوهاي ورزشگاه هم باشد. پس از آن كه در سال 89 به دليل ناكامي در رده‌هاي مختلف فوتبال كشور استقبال تماشاگران از بازي‌هاي ليگ و همچنين ديدارهاي تيم ملي با افت فاحشي روبه‌رو شد، اين بازي مي‌تواند بار ديگر هيجان و نشاط را به ميان فوتبال‌دوستان ايراني برگرداند. البته نبايد فراموش كرد كه هواداران دو تيم فردا يك بازي پر گل و زيبا را مي‌خواهند نه يك تساوي ديگر را.

محسن تركي، داور مشهدي براي سومين بار داربي تهران را سوت مي‌زند که دو تای قبلی با قضاوت احتیاط آمیز ترکی مساوی شد.  دوربين عنكبوتي يا همان اسپايدركم هم براي اولين بار از مصاف پرسپوليس و استقلال تصويربرداري خواهد كرد.

فردا (چهارشنبه) دهم فروردين 1390 ساعت 17 اگر از تیفوسی های دوآتشه هستید می توانید از روی سکوهای سیمانی آزادی و اگر نه در خانه و در كنار سفره هفت‌سين شاهد ديدار سرخابي‌هاي محبوب پايتخت باشيد. بايد ديد سرخپوشان می توانند به هوادران خود عیدی بدهند یا خیر .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)