عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌توانیم لیگ برتر فوتبال را دیرتر از ۸ آبان آغاز کنیم.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با میزان، در ارتباط با زمان آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: زمان بازگشت تیم فوتبال پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و بازی دوستانه تیم ملی در ۲۱ مهرماه روی برنامه‌ریزی ما تاثیر دارد، اما لیگ بیستم را نمی‌توان دیرتر از هشتم آبان آغاز کرد.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال پیرامون شرایط برگزار لیگ بیستم، افزود: با توجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا در کشور، احتمالاً تا پایان سال ۹۹، بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود.

در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران بعید به نظر می‌رسد که از تکنولوژی VAR (کمک داور ویدیویی) استفاده شود چون هزینه آن برای هر ورزشگاه ۳۵۰ هزار دلار است. در لیگ برتر بیشتر ورزشگاه‌ها متعلق به دولت است که به نظر می‌رسد دولت فعلا برنامه‌ای برای پرداخت این هزینه ندارد. سایر ورزشگاه‌ها هم که متعلق به باشگاه‌ها هستند، توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند؛ بنابراین در لیگ بیستم نمی‌توان از VAR استفاده کرد.

غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ با تایید این موضوع گفت: نصب VAR، بستگی به مالک ورزشگاه دارد. بیشتر باشگاه‌ها متعلق به دولت هستند که بعید می‌دانم دولت هزینه‌ای بین ۲۵۰ هزار تا ۳۵۰ هزار دلاری را تقبل کند. برخی باشگاه‌های خصوصی هم ورزشگاه‌شان متعلق به خودشان نیست و استیجاری است که آنها هم نمی‌توانند این تکنولوژی را نصب کنند. باشگاه‌هایی هم که ورزشگاه متعلق به خودشان است فکر نمی‌کنم توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشند.

با توجه به فشردگی رقابت‌های فوتبال در ایران و طولانی شدن لیگ نوزدهم و از سوی دیگر برگزاری اردوی تیم ملی در مهرماه و همچنین برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، مسئولان سازمان لیگ زمان زیادی برای برنامه‌ریزی در مورد سوپرجام ندارند اما مسئولان سازمان لیگ قصد دارند پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر، این دیدار حساس و جذاب را برگزار کنند.

در همین مورد، غلامرضا بهروان عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال گفت: سوپرجام را برگزار خواهیم کرد و زمان برگزاری آن هم قبل از آغاز فصل جدید لیگ برتر است. البته می‌توان بعد از آن هم برای این بازی برنامه‌ریزی کرد، اما بهتر است که سوپرجام پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر باشد. با این حال فعلاً تصمیم همین است که پیش از شروع فصل، سوپرجام را برگزار کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)