دروازه بان اسبق پرسپولیس گفت: آن‌چه در فینال لیگ قهرمانان روی داد یک اتفاق متداول و رایج در فوتبال است. بارها شاهد تکرار این مساله در فینال رقابت‌های مهم فوتبال یا مسابقات حساس بوده‌ایم.

نیما نکیسا در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس، ادامه داد: در اشتباه مهدی شیری هیچ شکی نیست ولی این اشتباه، به عمد و خواسته نبود. او هم مثل سایر بازیکنان برای تیم، زحمت زیادی کشیده است. این حرف در مورد احمد نوراللهی هم صادق است. آن‌ها تعصب خودشان را نشان داده‌اند. وقتی حساسیت بازی خیلی بالا می‌رود احتمال بروز اشتباه نیز افزایش می‌یابد. در آن صحنه، شیری از پشت سرش خبر داشت. وقتی دید توپ از سر او می‌گذرد از بیم آن‌که توپ در چنان موقعیتی به مهاجم حریف برسد، بدون توجه به وجود VAR، سعی در متوقف کردن توپ با دست کرد.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران در جام جهانی، خاطر نشان کرد: داور مسابقه بسیار ضعیف بود. او می‌توانست برای پرسپولیس هم یک پنالتی بگیرد و با کم توجهی از کنار آن گذشت. با تمام این اوصاف باید به آینده توجه کنیم. پرسپولیس با دستان خالی به جنگ اولسان تا دندان مسلح رفته بود. پرسپولیس بزرگ، بازیکنان، مربیان و هواداران بزرگ دارد. تنها راه چاره این است که روی پیروزی در بازی‌های آینده متمرکز بشوند.

نکیسا درباره نحوه مواجهه با فشارهای کنونی که روی پرسپولیس وجود دارد، اضافه کرد: متاسفانه بعضی در کشور ما زیر پرچم دشمنان و حریفان هستند. وقتی یک ایرانی بعد از باخت کشورش به صفحه اجتماعی تیم مقابل می‌رود و به آن‌ها تبریک می‌گوید، نه فقط شأن خودش که شأن نام ایران را پایین می‌آورد و به خاطر این مساله به او ویزای آن کشور و قصر و ماشین نمی‌دهند. کسی با پناه بردن به دیگران به جایی نمی‌رسد. کسی که نتواند در کشور خودش که به زبان، فرهنگ و شرایطش آگاهی دارد، جایگاه خود را به دست بیاورد با دیگران هم نمی‌تواند. ما باید یاد بگیریم که یک ایران متحد باشیم. یک بازیکن مگر چه‌قدر می‌تواند فشارها را تحمل کند؟ یک جایی هم مغزش ناخودآگاه فرمان اشتباه می‌دهد.

وی با اشاره به عملکرد تیم، تصریح کرد: من به باشگاه پرسپولیس، بازیکنان و کادرفنی کاملا پرسپولیسی آن که در مکتب پرسپولیس رشد کرد، تبریک می‌گویم که با وجود لطمات جبران‌ناپذیری که کنفدراسیون به آن‌ها زد، به فینال رسیدند. بچه‌ها اعتبار فوتبال ایران را حفظ کردند و در فینال هم حریف خود را تحت فشار گذاشتند. من صمیمانه آرزو می‌کنم و امیدوارم که در لیگ بدرخشند. از بازیکنان هم خواهش می‌کنم که در مصاحبه‌های خودشان، هوای نوراللهی و به ویژه مهدی شیری را داشته باشند. به هر حال هر یک از آن‌ها دوستداران خاص خودشان را دارند که حرف‌شان روی آن‌ها موثر است. صبر و گذرزمان تمام این مسایل را حل خواهد کرد ولی باید همه به تیم کمک کنیم که این گذر با لطمات دیگر همراه نشود.

نکیسا افزود: فراموش نکنیم که این پرسپولیس با این مربیان و بازیکنان، با اقتدار قهرمان ایران شد و با وجود این که کمتر کسی انتظارش را داشت به فینال آسیا رسیدند. کارهایی که رقبای آن‌ها در ایران و آسیا با امکانات و شرایط بهتر موفق به انجام آن نشدند. به نظر من عملکرد یحیی هم فوق‌العاده بوده است. مثلا در همین بازی فینال دیدیم که اولسان اول بازی را در اختیار داشت ولی یحیی بعد از رصد این تیم، بازی را از دست آن‌ها بیرون کشید.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس در پایان درباره ارزیابی خود از عملکرد حامد لک و این که برای او توصیه‌ای هم دارد یا نه، گفت: حامد لک خیلی خوب کار کرد. باید هم این‌طور باشد که او را بهترین دروازه‌بان جام معرفی کنند. توصیه‌هایم را هم به او کرده‌ام. با هم در ارتباط هستیم و منتظر روزهای بهتر از این برای او هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)