پیشکسوت پرسپولیس گفت: وقتی ما بازیکن بودیم واقعا چنین مسایلی در اصفهان و شهرهای دیگر وجود نداشت یکسری مسایل اخلاقی همیشه رعایت می‌شد.

مصطفی قنبرپور در گفتگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: یک‌سری حرف‌ها پایه و اساس ندارد و به همین دلیل انتظار نمی‌رود که در فضاهای رسمی فوتبال مطرح گردد و باعث ایجاد ذهنیت‌های نادرستی شود که منجر به تنش‌های هواداری بگردد و آن‌ها را به سمت لطمه زدن به خود، دیگران و در نهایت فوتبال سوق بدهد.

وی افزود: افرادی که در فوتبال هستند باید خود را در هر موقعیتی برابر مردم مسوول بدانند. نباید برای منافع، مصالح یا توجیه خودمان، در مسیری برویم که نتیجه‌اش ناراحتی هواداران فوتبال باشد و به جای این که در محیط فوتبال کمی مشکلات را فراموش کنند، فرصت لذت را از آن‌ها بگیریم و به دغدغه‌هایشان اضافه کنیم. بخش عمده‌ای از مشکلات فوتبال که اخیرا هم شاهد بودیم و باز پرسپولیس قربانی آن بود از همین جا ناشی می‌شود والبته در نهایت، این تمامیت فوتبال است که قربانی این وضعیت می‌شود.

وی ادامه داد: موفقیت‌ها در پرسپولیس محصول کار و تلاش مداوم بوده است و طرح بعضی حرف‌ها نه تنها کمکی به فوتبال نمی‌کند بلکه مردم را آزار می‌دهد. در چند سال گذشته شاهد بوده‌ایم که به پرسپولیس چه دشواری‌ها و فشارهایی تحمیل شده است و انصافا هر یک از این موارد از طاقت بسیاری تیم‌ها خارج بود. دیده‌ایم که گاه با چه تبعات سنگینی روبرو بوده‌اند و با این وجود مسیر موفقیت ادامه پیدا کرد. مشکلاتی که از گذشته وجود داشت و همیشه گریبانگیر باشگاه و تیم بوده‌است و همین حالا هم با آن روبرو هستند و همه بهتر از ما این حقایق را می‌دانند.

قنبرپور تصریح کرد: من همین جا باید به خاطر این تداوم پرسپولیس از مدیران، مربیان، بازیکنان گذشته و حال حاضر تیم و همچنین پرسنلی که دیده‌ام با چنگ و دندان برای پرسپولیس می‌جنگند، به سهم خودم تشکر کنم. بدون همه این ها عبور از شرایط سخت ممکن نبود و نیست. مدیران در پرسپولیس با چالش‌های عجیبی روبرو هستند. برانکو هم یک دوران و تفکر جدید را بنا گذاشت و بعد از او هم مربیان به قابلیت‌های تیم اضافه کردند. یحیی هم کار مهمی انجام داد و کم‌کم تیم را کامل‌تر هم کرد و باید یادی هم از کریم باقری کنم که فارغ از همه مسایل به مربیان کمک کرده است.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: همان‌طور که گفتم، مشکلات و چالش‌ها برای پرسپولیس بی پایان است. خیلی هم مورد هجمه و حمله قرار می‌گیرد. به این قطار خیلی سنگ زده می‌شود ولی قطعا از ریل خارج نخواهد شد. برای متوقف کردن قطار پرسپولیس، فقط یک راه وجود دارد و آن جمع کردن ریل است. در پاسخ به سوال شما درباره حملاتی که در سفرهای اخیر متوجه تیم شد و خدا را شکر به خیر گذشت، بخشی از مطلب را در بالا عنوان کردم. وقتی ما بازیکن بودیم واقعا چنین مسایلی در اصفهان و شهرهای دیگر وجود نداشت. یکسری مسایل اخلاقی همیشه رعایت می‌شد. حتی در سخت‌ترین رقابت‌ها این طور بود. فکر می‌کنم این مسایل بیشتر از دهه ۸۰ شروع شد. بعد هم شبکه‌های اجتماعی توسعه ناگهانی پیداکرد. فضای مجازی از یک سو اطلاعات را به سرعت پخش می‌کند و از سوی دیگر تنش‌های این‌گونه را تشدید می‌کند. باید مراقب اظهار نظرهایی بود که ممکن است به هواداران فوتبال ذهنیت بدهد به ویژه اگر مبتنی بر واقعیت نباشند. این ذهنیت‌ها، شرایط را به سمت غیر قابل کنترل شدن شرایط پیش می‌برد. در این ماجرا همه ضرر می‌کنیم. فوتبال با یک خطر جدی روبرو است. برخوردهای مقطعی کافی نیست. باید بررسی جدی شود این مسایل از کجا و چگونه شروع شد و چه عواملی باعث تشدید آن می‌شود. مردم باید از این فوتبال لذت ببرند. بدون مردم رقابت‌ورزشی معنی ندارد.

وی ادامه داد: همه باید کمک کنیم تا آرامش به فوتبال برگردد و ریشه یابی شروع اتفاقات برای این است که عوامل این وضعیت حذف شوند. من به عنوان یک کوچکتر فوتبال، از صدا و سیما هم این انتظار را دارم که بیشتر روی این مسایل و مثبت کردن فضا کار کند.

مصطفی قنبر پور درباره ارزیابی خود از رقابت موجود برای قهرمانی می‌گوید: پرسپولیس اگر بخواهد قهرمانی مداوم خود را یک‌بار دیگر تکرار کند، باید آرامش داشته باشد. بدون آرامش از تمرکز و کارایی بالا خبری نیست و بدون این‌ها هم نمی‌شود قهرمان شد. همه اتفاقاتی که به عمد یا غیر عمد روی می‌دهد در مسیری است که می‌خواهد این آرامش را به عنوان رمز موفقیت از پرسپولیس بگیرد. پرسپولیس که نباید خودش داوطلبانه به این مسیر برود. همه ما در خانواده پرسپولیس باید برای این تلاش کنیم و در این صورت پرسپولیس، مدیریت، کادرفنی، بازیکن شایستگی لازم برای قهرمانی را دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)