مرجع خبری پرسپولیس : هر روز يك مدير ادعاي جذب جوان رعناي فوتبال ايران را دارد. كريم انصاري‌فر به يقين بازيكني است كه هر مدير باشگاه يا سرمربي در مقابل نام او راضي به پذيرش هر شرط و شروطي مي‌شوند.

 

هر چند كريم انصاري‌فر طبق گفته خود به هيچ تيمي درباره رقم قرارداد صحبت نكرده و تنها به مسايل فني جهت انتخاب تيم آينده خود اهميت مي‌دهد. روز گذشته با مهاجم جوان فوتبال ايران به گفت‌وگو نشستيم و حال ماحصل آن را در قالب پرسش و پاسخ پيش‌رويتان قرار مي‌دهيم.

 

آقا هنوز فصل شروع نشده، چقدر حاشيه‌ساز شده‌اي؟

خب من كه دوروبر حاشيه نمي‌گردم. اين حاشيه‌ها هستند كه سراغ من مي‌آيند.

از كريم انصاري‌فر اين روزها به عنوان بازيكن يك ميليارد توماني فوتبال ايران نام برده مي‌شود.
واقعيت اين است كه دوستان رسانه‌اي هستند كه اعلام مي‌كنند در مذاكره با تيم‌هاي خواهانم چنين رقمي را مطرح كرده‌ام، اما در هيچ مذاكره‌اي به هيچ‌وجه بحث پول را مطرح نكرده‌ام.حتي با سايپا كه راحت هستم و چهار سال آنجا بازي كرده‌ام و به نوعي خانه خودم مي‌دانم، به هيچ‌وجه درباره پول و رقم قرارداد صحبتي نكرده‌ام.

اما مي‌گويند به خاطر همين مساله (رقم قرارداد)، برادر شما با مديران باشگاه استقلال به توافق نرسيد؟
من با استقلال به مشكل برنخوردم. برادرم با آنها مذاكره كرد و قرار بود كه درباره يكسري مسايل اگر اتفاق‌نظر داشتند، تماس بگيرند كه اين اتفاق نيفتاده است.

يعني ديگر به استقلال زمان نمي‌دهيد؟ اگر مشكل مالي نبوده، پس چه بود؟
ببينيد بحث زمان نيست. از روزي كه برادرم با آنها مذاكره كرد و از باشگاه استقلال خارج شد، هنوز منتظر تماس‌شان هستم. موضوعي كه قرار بود درباره آن تصميم بگيرند و نظرشان را اعلام كنند يك تصميم مديريتي درباره موضوع حق ترانسفرم بود.

براي عقد قرارداد با تيم‌هاي داخلي موضوع سقف قراردادها سد راه شما نمي‌شود؟
قبلا هم گفتم، من يك فوتباليست هستم و كاري به سقف قرارداد و پول و اين حرف‌ها ندارم. به عنوان فوتباليست با هر تيمي كه به مذاكره بنشينم، تنها به بحث فني فكر مي‌كنم.

با منتفي شدن حضور در استقلال، آيا ممكن است به پرسپوليس بروي؟
بله، اتفاقا پرسپوليس هم يكي از تيم‌هايي است كه پيشنهاد عقد قرارداد به من داده است.

حتي در پرسپوليسي كه علي دايي سرمربي آن نباشد؟
ابتدا بايد تكرار كنم كه فوتبالم را مديون علي آقا (دايي) هستم و به طور حتم براي قبول پيشنهادهايم با ايشان مشورت كرده و از تجربه بين‌المللي و بالاي‌شان استفاده مي‌كنم.

اين سوال به آن جهت بود كه اواخر همكاري علي دايي با باشگاه پرسپوليس مشكلاتي ميان طرفين بروز كرد؟
فوتبال حرفه‌اي شده و علي آقا (دايي) هم يك شخصيت بين‌المللي فوتبال ايران است. شك نكنيد ايشان هيچ وقت به من نمي‌گويد به پرسپوليس نرو و حتي از اين موضوع استقبال خواهد كرد.

بين قرمز و آبي به كدام يك تعلق خاطر داري؟
خيالتان را راحت كنم. نه قرمز، نه آبي، من يك سايپايي هستم.

اين طور كه احساس مي‌شود، سوداي لژيونر شدن داري؛ فكر نمي‌كني در اين سن و سال زود باشد؟
اگر در رزومه من دقت كنيد، 11 سال سابقه حضور در تمامي رده‌هاي تيم‌هاي ملي، چهار سال بازي در ليگ برتر و بازي‌هاي زياد در تيم‌ ملي بزرگسالان را مي‌بينيد. بنابراين فكر مي‌كنم در حدي هستم كه لژيونر شوم.

اما ممكن است با يك تجربه بد مواجه شوي؟
مطمئن باشيد در اين‌ باره بهترين تصميم را خواهم گرفت. تلاش خواهم كرد يك لژيونر موفق براي فوتبال ايران باشم. اگر يك درصد لژيونر نشوم، در ليگ ايران به فوتبالم ادامه خواهم داد.

اما براي ادامه كار در فوتبال ايران، عيار بالاي كريم انصاري‌فر با سقف قراردادها جور درنمي‌آيد؟
چقدر بايد بگويم بحث من براي حضور در يك تيم، مسايل فني است و درباره رقم قرارداد صحبت نمي‌كنم.

راستي، روز يكشنبه با استقلالي‌ها تمرين كردي؟
اين تنها يك اتفاق بود. من هر روز صبح و بعدازظهر با مربي خصوصي‌ام در آن محل تمرين مي‌كنم. صبح يكشنبه نيز به طور اتفاقي با چند تن از بازيكنان استقلال برخورد كردم. مثل اين كه از اين به بعد بايد جايي تمرين كنم كه هيچ تيمي از نزديكي آن عبور نكند، چون رسانه‌ها سريعا من را به عضويت آن تيم درمي‌آورند.

از تاثير جريانات تلخ تيم ملي اميد بر روحيه‌ات صحبت مي‌كني؟ مثل اينكه مقصران اين فاجعه شناسايي و اخراج شدند!
ديگر تمايلي به صحبت در اين باره ندارم. تنها مي‌گويم اميدوارم كسي باشد كه جواب مناسبي براي عرقي كه در اين چند ساله بازيكنان تيم اميد ريخته و يا اشكي كه در پايان بازي برابر عراق به چشم‌شان آمد، داشته باشد. سن گروه‌‌ها به المپيك بعدي نمي‌خورد. حالا فكر مي‌كنيد حتي اگر صد نفر هم از فدراسيون اخراج شوند، آيا تيم ملي اميد را به رقابت‌هاي انتخابي المپيك لندن برمي‌گردانند؟!

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)