مرجع خبری پرسپولیس : تمام شدن اردوى تركيه، آمدن سرمربى جديد و آخرين وضعيت پرسپوليس ناشناخته فصل ،۸۸ همه و همه بهانه هاى ما براى همكلام شدن با اعضا و بازيكنان پرسپوليس است. اين بار سؤالاتمان را با مجتبى شيرى مدافع شيرازى اين تيم مطرح كرديم و او هم اينچنين به اين سؤالات پاسخ داد. با ما همراه باشيد:

قبل از هر چيز از اردوى تركيه برايمان بگو.
خوشبختانه اردوى خوب و به موقعى بود. فرصتى پيش آمد تا دور از حاشيه ها تمرينات بدنى و تاكتيكى خوبى را پشت سر بگذاريم. اين اردو اصلاً تفريحى نبود و همه اعضا دور هم جمع شدند تا كاملاً در خدمت تيم باشند.

مى دانى كه پرسپوليس در اين فصل فرصت هاى خوبى را از دست داد. آيا اين اردو توانست آن زمان از دست رفته را جبران كند؟
تا حدودى اين خواسته برآورده شد. فرصت خوبى داشتيم تا دور هم جمع شده و از نظر هماهنگى به هم نزديك تر شويم. فكر مى كنم با اضافه شدن چند بازيكن ديگرمان طى امروز و فردا سرعت كار بيشتر شده و عملكردها كامل تر خواهد شد. من هم قبول دارم كه فرصت زيادى را از دست داديم اما اين اردو كمك كرد تا روند هماهنگ شدنمان سريع تر شود.


تيم از نظر كار بدنسازى در چه مرحله اى است؟

خدا را شكر با تمريناتى كه انجام داديم توانستيم بدن هايمان را به مرز ۷۰ تا ۸۰ درصد آمادگى برسانيم. من فكر مى كنم اگر در چند بازى اول موفق عمل كنيم نتيجه دلخواه را به دست مى آوريم. بايد با آمادگى ۸۰ درصد پا به مسابقات بگذاريم و در اين مسابقات به آمادگى كامل برسيم. اگر با آمادگى صددرصد به ميدان برويم خيلى زود افت مى كنيم.

چرا؟
سيستم كار همين است. آمادگى را بايد در بازى هاى بدون نوسان به مرز نهايى برسانى و مسير صعودى را طى كنى. اگر بخواهى زود به قله برسى خيلى زود هم بايد پايين بيايى. زمان افت يك تيم نبايد هنگامى بروز كند كه تازه در مسير موفقيت گام نهاده اى.

از مربى جديد پرسپوليس شناخت دارى؟
اصلاً. من اصلاً او را نمى شناسم. حتى نمى دانم اسم دقيقش چيست! بايد اجازه بدهيد مدتى با او كار كنيم و بعد در موردش قضاوت كنيم.

با حضور مربى كروات در پرسپوليس موافق هستى؟
مربيان كروات در عرصه فوتبال خوب عمل كردند. اين مربى هم حتماً شناختى از فوتبال ما داشته كه به ايران آمده است. او از طريق مربيان و دوستانى كه در فوتبال ايران كار كرده اند با فوتبال ما آشنا شده است. اميدوارم بتواند به پرسپوليس در راه رسيدن به هدفش كمك كند.

پرسپوليس امسال به بازيكنانى رو آورده كه كم نام و نشان و اغلب جوان هستند. آيا اين جوانگرايى را به نفع پرسپوليس مى بينى؟
اميدوار هستيم تحولات اخير به نفع تيم ما باشد. همه ما بايد دست به دست هم دهيم تا انگيزه جوانان را به سمت اهداف باشگاه سوق دهيم و از آن براى رسيدن به قهرمانى استفاده كنيم.

پارسال تيم با آن همه ستاره نتيجه نگرفت. فكر مى كنى با جوانان مى شود به قهرمانى اميدوار بود؟
ما فصل قبل به خاطر تحولات زيادى كه در زمينه جذب بازيكنان، مديريت و كادرفنى داشتيم و همچنين به خاطر مسائل حاشيه اى زياد نتوانستيم نتيجه بگيريم. پارسال همه اين عوامل بازدارنده را كنار تيم داشتيم اما بايد به جوانان تيم زمان لازم را بدهيم. خوشبختانه در كنار آنها چند بازيكن با تجربه هم حضور دارند كه مى توانند به جوان ترها كمك كنند. فكر مى كنم مى توانيم از برنامه ريزى تيم هاى بزرگ دنيا كه اينچنين از تلفيق بازيكنان جوان و باتجربه راه خود را به سمت قهرمانى هموار مى كنند استفاده كنيم.

راستى حضور همزمان با برادرت در پرسپوليس برايت چگونه است؟
قطعاً بد نيست. اگر بد بود كه نمى آمديم پرسپوليس. حضور او باعث دلگرمى من مى شود و مى توانيم از نظر فوتبالى به هم كمك كنيم.

هم پست نيستيد اما آيا با هم رقابتى در تيم داريد؟
قطعاً رقابت مى كنيم تا بتوانيم به عنوان بهترين بازيكن در تركيب پرسپوليس قرار بگيريم.

در اين راه زيرآب هم را نيز مى زنيد؟!
نه. ما اهل زيرآب زدن نيستيم. هر ۲ يك هدف داريم اما براى رسيدن به آن هدف قرار نيست از همه ترفندها استفاده كنيم. اين طورى قطعاً به هدف نمى رسيم، به خصوص با زيرآب زدن و كارهاى غيراخلاقى اينچنينى كردن.


مردم هنوز در مورد آينده اين تيم در شك و ترديد هستند. فكر مى كنى پرسپوليس چه شرايطى در فصل جديد داشته باشد؟
گفتم كه اميدواريم. اميدوار به برآورده كردن خواسته هواداران. ما همان چيزى را مى خواهيم كه آنها مى خواهند. پس با كمك هم براى رسيدن به قهرمانى تلاش مى كنيم. اميدوارم اين فصل همه چيز همانى باشد كه هواداران تيم مى خواهند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)