خبرگزاری پرسپولیس : هجدهمین تقابل پرسپولیس و صبا در لیگ برتر در حالی فردا صورت می‌گیرد که نتایج تقریباً مشابهی برای دو تیم در دیدارهای گذشته‌شان به ثبت رسیده است.

یم‌های پرسپولیس و صبای قم فردا از هفته بیست و یکم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی برای هجدهمین‌بار به مصاف هم می‌روند که در 17 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر 6 برد برای سرخ‌پوشان تهرانی، 5 برد برای سیاه و سفیدپوشان قمی و 6 تساوی ثبت شده است.

در این میان سهم قرمزپوشان از 44 گلی که در دیدارهای رو در روی پرسپولیس – صبا به ثمر رسیده 22 گل و سهم قمی‌ها نیز همین تعداد گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 45 در این دیدار باشند.

*همه چیز تقریباً برابر است!

این آمار به خوبی نشانگر آن است که در تاریخ رقابت‌های پرسپولیس و صبا در مسابقات لیگ برتر از نتایج گرفته (یک برد بیشتر به سود قرمزها) تا گل‌های رد و بدل شده، به طور نسبی شرایط برای هر دو طرف در طول رقابت‌هایشان به صورت مساوی پیش رفته و به جز دو نتیجه پرگل 4 بر یکی که به سود طرفین به ثبت رسیده است، در سایر مسابقات همواره شاهد دیدارهایی پایاپای و نزدیک و البته جذاب و دیدنی از سوی هر دو تیم بوده‌ایم.

البته صبا از فصل چهارم با نام صباباتری وارد رقابت‌های لیگ برتر شد و پس از مدتی با انتقال میزبانی به شهر قم با نام صبای قم به فعالیت خود ادامه داد تا به این ترتیب در 3 فصل نخست لیگ برتر از تاریخچه رویارویی‌های پرسپولیس – صبا خبری نباشد.

در این بین جز یک دیدار که‌ آن هم اولین دیدار تاریخ دو تیم به شمار می‌رود، در سایر دیدارهای پرسپولیس – صبا گل روئیده است و دو بازی نیز با ثبت 5 گل که هرکدام 4 بر یک به سود طرفین به پایان رسیده است، در بین بازی‌های پرگل رو در رو قرار دارند.

همچنین در جریان رقابت‌های دو تیم در تاریخ لیگ برتر، هر کدام یک از آنها تنها یک بار موفق به شکست حریف خود در هر دو دیدار رفت و برگشت در طول یک فصل شده تا از این حیث هم شرایط برابری را شاهد باشیم.

نکته عجیب و قابل توجه دیگر اینکه در 8 دیدار برگشت دو تیم در جریان رقابت‌های لیگ برتر هم 3 برد برای پرسپولیس، 3 برد برای صبا و 2 تساوی وجود دارد تا از این لحاظ هم شرایط برابری برای دو تیم حاکم باشد.

در جدول نیز صبا با 28 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و پرسپولیس با 25 امتیاز در رده یازدهم ایستاده است و چه بسا اگر پرسپولیس هم دیدار هفته بیستم خود مقابل گهر را برگزار کرده بود، در جدول رقابت‌‌های امسال نیز هر دو تیم امتیازات مشترکی داشتند!

**نتایج کامل تمام دیدارهای پرسپولیس و صبای قم در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:

*فصل چهارم لیگ برتر:

دیدار رفت: صبا صفر – پرسپولیس صفر

دیدار برگشت: پرسپولیس یک – صبا صفر

*فصل پنجم لیگ برتر:

دیدار رفت: پرسپولیس 2 – صبا 2

دیدار برگشت: صبا 2 – پرسپولیس یک

*فصل ششم لیگ برتر:

دیدار رفت: پرسپولیس یک – صبا صفر

دیدار برگشت: صبا صفر – پرسپولیس یک

*فصل هفتم لیگ برتر:

دیدار رفت: پرسپولیس 2 – صبا 2

دیدار برگشت: صبا یک – پرسپولیس 4

*فصل هشتم لیگ برتر:

دیدار رفت: پرسپولیس 2 – صبا 2

دیدار برگشت: صبا 2 – پرسپولیس صفر

*فصل نهم لیگ برتر:

دیدار رفت: پرسپولیس یک – صبا صفر

دیدار برگشت: صبا یک – پرسپولیس یک

*فصل دهم لیگ برتر:

دیدار رفت: صبا 2 – پرسپولیس یک

دیدار برگشت: پرسپولیس یک – صبا 4

*فصل یازدهم لیگ برتر:

دیدار رفت: پرسپولیس 2 – صبا صفر

دیدار برگشت: صبا 2 – پرسپولیس 2

*فصل دوازدهم لیگ برتر:

دیدار رفت: پرسپولیس صفر – صبا 2

 

در دیدار فردا گل‌محمدی یک بار دیگر روی نیمکت می‌نشیند؛ با این تفاوت که رنگ نیمکت تیمی که هدایتش را برعهده دارد، سرخ است و هدایت تیم سابق یحیی یعنی صبا که موفق شد در نیم فصل اول در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به برتری برسد به صمد مرفاوی رسیده است.

پرسپولیس در هفته‌های اخیر بردهای دلچسب و طوفانی را به دست آورده و باید در انتظار ماند تا مشخص شود باد صبای قمی‌ها توان مقابله با طوفان سرخ پرسپولیس را خواهد داشت یا همانند دیدار رفت یک بار دیگر قرمزها مقابل صبا با دست خالی میدان را ترک خواهند کرد، البته این بار مقابل تیم یک استقلالی!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)