پرسپولیس نیوز : مربی سابق پرسپولیس می گوید عملکرد نیلسون در چهارچوب دروازه سرخپوشان او را به یاد وحید قلیچ می اندازد.

او البته اعتفاد دارد در صورتی که آسمیرو آودوکیچ به پرسپولیس برگردد، بهتر از تمدید قرارداد نیلسون خواهد بود. مصاحبه با محسن عاشوری را بخوانید:

 

پرسپولیس بعد از مدت ها توانسته یک روند رو به رشد و ثبات در نتیجه گیری داشته باشد، نظر شما چیست؟

خدا را شکر شرایط پرسپولیس خوب شده و نقاط ضعف تیم به حداقل رسیده است، نفراتی که به خط هافبک اضافه شدند عملکردشان عالی بود و این کاملا در بازی های پرسپولیس مشخص است. در بازی با سایپا و حتی سپاهان، پرسپولیس با عملکرد خوب هافبک هایش توانست بازی را کنترل کند و در نهایت به پیروزی برسد. در فوتبال امروز دنیا تیمی موفق است که خط هافبک خوبی داشته باشد، تیمی که بتواند میدان داری کند ضعف هایش کمتر به چشم می آید.

 

منظور شما این است که خط هافبک پرسپولیس نسبت به نیم فصل اول خیلی بهتر عمل می کند؟

این موضوع کاملا واضح است. حداقل سه هافبک پرسپولیس نسبت به نیم فصل اول تغییر کرده اند. ولاتکو، پروویچ و حقیقی در کنار نوری و نقی زاده یک خط هافبک ایده آل را تشکیل داده اند. اگر کریمی و مهدوی کیا هم اضافه شوند، فکر نمی کنم تیمی در ایران باشد که چنین هافبک هایی در اختیار داشته باشد.

 

فکر می کنید پرسپولیس قهرمان جام حذفی می شود؟

جام حذفی با لیگ متفاوت است، در این جام هر مسابقه حکم فینال را دارد و یک اشتباه کوچک مساوی است با خداحافظی از قهرمانی. پرسپولیس بازی خیلی سختی با ذوب آهن دارد، من بازی ذوب با داماش را دیدم و تیم اصفهانی را تیم خطرناکی می دانم. خوب نیست ضعف های ذوب آهن را رسانه ای کنیم و قطعا مربیان پرسپولیس از آن آگاهی دارند اما اطمینان می دهم که بازی زیبا و جانداری را شاهد باشیم. تیمی هم که کمتر اشتباه کند و قدر فرصت ها را بداند برنده خواهد بود.

 

به نظر می رسد اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شود، پرسپولیس با وجود نیلسون مشکلی نخواهد داشت.

نیلسون دروازه بانی سرشار از انرژی و تجربه بین المللی است. هر وقت او را می بینم یاد وحید قلیچ می افتم، از این جهت که قلیچ در دوران بازیگری اش دروازه بان متوسطی بود اما در زمین بسیار با انرژی بود و با صحبت هایش در زمین به بازیکنان روحیه می داد و خط دفاعی را به خوبی مدیریت و رهبری می کرد. نیلسون هم در دروازه بان متوسطی است اما چون در زمین خوب مدیریت می کند و با روحیه است، برای پرسپولیس بازیکن موثری محسوب می شود.

 

به نظر شما پرسپولیس باید قرارداد نیلسون را تمدید کند؟

نیلسون سن و سال بالایی دارد اما با این حال من فکر می کنم تا 40 سالگی بتواند بازی کند. البته او در زانویش درد کهنه ای دارد و این روی رفلکس های این دروازه بان تاثیر منفی گذاشته است. فکر می کنم اگر آودوکیچ را به پرسپولیس برگردانند، بهتر است. دروازه بان بوسنیایی از نظر فنی یک سر و گردن بالاتر از نیلسون بود، او نقش پر رنگی در صعود پرسپولیس به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا داشت. البته این نظر من است و ممکن است مربیان پرسپولیس نظر دیگری داشته باشند.

 

به نظر شما چند درصد این پرسپولیس باید برای فصل آینده حفظ شود؟

الان زمان خوبی برای پاسخ دادن به این سئوال نیست چون پرسپولیس بازی حساسی در پیش دارد و به موقع جواب شما را خواهم داد. فقط روی این نکته تاکید می کنم که پرسپولیس برای فصل آینده باید جوان تر شود، مخصوصا اگر سهمیه آسیایی کسب کند و برای سه جام بجنگد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)