پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته انضباطی گفت: همه بر اجرایی شدن حکم کمیته انضباطی مبنی برعدم ثبت قرارداد تیم‌های بدهکار مصمم هستند.

اسماعیل حسن‌زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص اینکه قرار بوده قرارداد تیم‌های بدهکار با بازیکنان ثبت نشود و آیا این موضوع اجرایی خواهد شد اظهار داشت: بهمن سال گذشته تصمیم گرفته شد تا تیم‌های بدهکار حق ثبت قرارداد نداشته باشند در همین راستا 50 تیم مشمول این موضوع بودند که 15 تیم لیگ برتری با احتساب تیم‌هایی که به لیگ برتر راه یافته‌اند و سقوط کرده‌اند در این لیست قرار داشتند.

وی ادامه داد: با پافشاری که صورت گرفت 15 تیم در دو سال و نیم گذشته به 8 باشگاه کاهش یافته‌اند و هم اکنون از 16 تیمی که در لیگ برتر حضور دارند 8 باشگاه بدهکار هستند. ما حدود 6 ماه گذشته این رأی را صادر کردیم و هیچ راهی چون اجرای آن نیست می‌دانم که تلاش سازمان لیگ و همکاران تاج بر این است که این موضوع حتما اجرا شود البته آنها معتقدند که لیگ در تاریخ مقرر اجرا شود اما اعمال قانون را از نکات مهم می‌دانند.

رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: خوشبختانه قبل از اینکه ما این رأی را صادر کنیم جلسه‌ای با هیئت‌رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برگزار کردیم و با آنها این موضوع را در جریان گذاشتیم و همت بر این شد که این مسئله اجرایی شود و تمام افراد برای این موضوع تلاش کنند.

حسن‌زاده در مورد اینکه آیا حکمی که صادر شده برای تک تک تیم‌ها است و یا اینکه به صورت دسته‌جمعی اعلام شده است تاکید کرد: متأسفانه آفتی که در ورزش ما وجود دارد اظهار نظر‌های بدون اطلاع و یا گاهی ملاحظه‌گرانه است. متأسفانه آنچه که مطرح شد این رأی اطلاعیه است اما این گونه نیست ما 6 ماه پیش دادنامه جداگانه‌ای برای تیم‌ها ارسال کردیم.

وی افزود: به 48 باشگاه بدهکار 48 دادنامه جدا صادر کردیم اما اظهار نظر‌های ملاحظه‌گرانه در این زمینه وجود داشت که ما اعلام کنیم که افراد اول پرونده را بگیرند بعد مصاحبه کنند این رأی که ما صادر کردیم اطلاعیه نبوده بلکه رأی کمیته انضباطی است ما قبل از اینکه بخواهیم رأی را صادر کنیم با سیاست‌های فدراسیون آن را هماهنگ می‌کنیم فردا هم قرار است جلسه‌ای با حضور 8 باشگاه بدهکار کفاشیان، تاج و بنده برگزار شود و در این زمینه تصمیم گیری صورت بگیرد البته به دنبال این نیستیم که ترفند دیگری را به وجود آوریم بلکه می‌خواهیم راهکارهای را در نظر بگیریم.

رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: علت اینکه این حکم درست ومنطقی هم بوده این بود که اکثر باشگاه‌ها برای اجرایی شدن آن اقدام کردند باشگاه‌هایی مثل سایپا، گسترش فولاد و پیکان تمام بدهی خود را تسویه کردند و باشگاه‌هایی همچون صبا و تراکتور‌سازی بخش اعظم بدهی خود را پرداخت کردند قبل از اینکه این رأی هم صادر شود تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته بود.

حسن‌زاده در مورد اینکه جلسه‌ایی با مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان برگزار کرده بود عنوان کرد: در اینجا باید سه نکته بگویم در مورد اینکه در فصل نقل و انتقالات برخی از بازیکنان پرونده‌ای برای آنها به وجود آمده رأی جداگانه‌ای صادر خواهیم کرد و این موضوع تا شنبه و یا یکشنبه اعلام می‌شود. دوم اینکه سپاهان از سعید شیرینی شکایت کرده بود و سوم اینکه به خاطر بگو مگوهایی که در فضای رسانه‌ایی بین دو مدیران باشگاه به وجود آمده بود ما نگران بودیم که در آستانه لیگ این موضوع به سکوها کشیده شود که نتوانیم آن را جمع کنیم.

رئیس کمیته انضباطی افزود: این یک ضیافت نبود ما از ساعت 10 شب تا یک بامداد جلسه گذاشتیم و هیچ چیزی هم به مدیران ندادیم فقط آب معدنی بود و چای تا نمکی نداشته باشد.

حسن‌زاده در مورد اینکه آیا فایل صوتی وجاهت قانونی دارد گفت: قبل از اینکه بخواهیم در مورد اینکه ضبط صدا را تقبیح کنیم باید این موضوع را در نظر بگیریم که عالم مظهر خداست چرا باید مسئله‌ای را عنوان کنیم که نتوانیم از آن دفاع کنیم.

وی درباره ماحصل این نتیجه تصریح کرد: جلسه با صمیمیت و صفای خوبی برگزار شد و در مورد شجاع خلیل‌زاده و دهنوی قرار شد به صورت جداگانه رأی دهیم همچنین پرونده شکایت سپاهانی‌ها از سعید شیرینی با عذرخواهی رویانیان و دلجویی او از رحیمی قرار شد که بسته شود.همچنین با توجه به اینکه دو باشگاه از دو بازیکن برای گرفتن غرامت حق داشتند تصمیم بر این گرفته شد که هر دو باشگاه از این موضع خود کوتاه آیند.

حسن‌زاده در مورد اینکه آیا سفارشی برای محرومیت و یا محکومیت افراد صورت می‌گیرد تأکید کرد: برای محرومیت خیر اما سفارش برای اینکه محرومیت کاهش یابد صورت می‌گیرد. اما ما معمولا سوابق افراد و قانون را در نظر می‌گیریم. سرمربی یکی از باشگاه‌ها که از آن تیم با قهر رفته بود زمانی که با محرومیت بازیکن او مواجه شد به ما گفت که او بازیکن سابق من بوده و از او راضی هستم و اگر می‌شود او را ببخشید این موارد وجود دارد اما کار قانونی خود را انجام می‌دهیم. احتمال دارد که در کنار این مسایل با باب‌میل افرادی دیگری هم روبرو شود. اما سفارش برای مسئله خاصی خیلی کم و یا اصلا پیش نمی‌آید.

وی در مورد اینکه مربیان لیگ برتری از باشگاه‌ها طلب دارند تصریح کرد: لیست طرفداران فعلی باشگاه‌ها به این شرح است: استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن، مس، تراکتور‌سازی، صبا، راه‌آهن و ملوان. با توجه به اینکه بدهی باشگاه صبا کاهش یافته است و از مبلغ یک میلیارد و 500میلیون به نهصد میلیون رسیده پرسپولیس در رده دوم قرار گرفته و استقلال در رده اول است البته فرق است بین باشگاه‌هایی که مشکلات اقتصادی دارند و یا هیچ انگیزه‌ای برای ادای دین ندارند.

حسن‌زاده تأکید کرد: زمانی که تیم دست‌دومی برای پرداخت مطالباتش اقدام می کند بسیار امیدوار‌کننده است اما باشگاهی می‌تواند با پرداخت 100 میلیون رضایت 13 نفر را جلب کند و یا مربی برای 90 میلیون دایم به کمیته انضباطی می‌آید با توجه به اینکه تراز مالی برای ناظران AFC اهمیت دارد این موضوع باید اصلاح شود اگر به اندازه یک بازیکن درجه یک و یا دو بازیکن درجه دو هزینه شود تمام این بدهی‌ها پرداخت خواهد شد.

وی در مورد اینکه گفته بود لیگ برتر پاک‌تر از لیگ دسته اول است یادآور شد: با توجه به اینکه در لیگ برتر لحظه به لحظه موارد رصد می‌شود و همچنین پخش تلویزیونی وجود دارد مسابقات هم حرفه‌ای‌تر است این مسایل را شاهد نیستیم اما در لیگ‌های پایین‌تر هم برداشت خود من و هم صحبت مربیان این است که لابی‌گری‌ها نگران‌کننده است در لیگ برتر مدیریت باشگاه‌ها مشکل است اما در لیگ‌های پایین‌تر مدیریت هر مسابقه جداگانه دشوار است.

رئیس‌کمیته انضباطی در مورد اینکه کمیته استیناف حکم تبانی لیگ دسته اول را در برخی موارد کاهش داده تصریح کرد: برداشت ما از پرونده بزرگ تبانی لیگ دسته‌اول آنچه بود که روی کاغذ آوردیم اما هیچ گاه بر روی آن تعصب نداریم و اگر مقام بالاتر تشخیص دیگری بدهد آن را اجرایی می‌کنیم با توجه به اینکه در آن زمان فضایی حاکم بر رسیدگی به این پرونده وجود داشت و حجم پرونده بالا بود هیچ بعید نبود در تشخیص تناسب خود دچار مشکل شویم ما از این موضوع خوشحال هستیم که فردی تبرئه شود در هر صورت آنچه می‌پسندی این است که افراد متناسب با اقدامشان جریمه شوند.

وی درباره وضعیت شجاع‌ خلیل‌زاده و دهنوی گفت: دهنوی خود در جلسه کمیته انضباطی اقرار داشت که کارش درست نبوده خلیل‌زاده هم درست نبوده که با دو باشگاه قرارداد بسته مدیران هم اکنون برای باشگاه‌های خود تلاش می‌کنند و می‌خواهند تیم را به خوبی ببندند آنها تنبیه می‌شدند و از ما انتظار می‌رود که به شدت با آنها برخورد کنیم تا درس عبرتی برای دیگران بشود حالا سرنوشت خلیل‌زاده که در چه تیمی بازی کند پرونده‌ای جداست که ان را به زودی اعلام می‌کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به گلایه از مدیران مس که اعلام کرده بودند چرا به شکایت خلیل‌زاده زود رسیدگی شد و حکم او اعلام شد اما به شکایت باشگاه مس رسیدگی نمی‌شود گفت: خلیل‌زاده یک ماه پیش با وکیل خود شکایتش را اعلام کرد و حکم ما 40 روز به طول انجامید کمیته انضباطی در مورد آزاد‌بودن او حکمی را صادر نکرد و به ما مربوط نیست شکایت باشگاه مس هم در حال رسیدگی است و تازه لایحه تکمیلی این باشگاه روز گذشته به دست ما رسید بی‌انصافی نیست که برخی مسائل را مطرح می‌کنند و مواردی را با نماینده مجلس در میان می‌گذارند ما کار خود را انجام می‌دهیم و اینکه بخواهد از کسی از دست ما دلخور و یا خوشحال بشود مهم نیست.

رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه اعلام کرده بود شاهین بوشهر از بدهکارترین باشگاه‌ها است و اموالی هم برای پرداخت این مطالبات ندارد، گفت: خیلی دوست داشتم مواردی را در مورد وضعیت باشگاه‌ها بگویم که به نفع آنها است اما زمانی وجود ندارد، در مورد شاهین هم باید بگویم اتفاقات خوبی افتاد. جلسه‌ای با متولیان این باشگاه داشتیم و قرار شد بدهی‌هایشان را پرداخت کنند البته نه به اندازه عدد و رقمی که طلبکاران از باشگاه‌ها طلب دارند.

وی در مورد اینکه برخی مربیان در ابتدای فصل با باشگاه‌ها قراردادی امضا می‌کنند و در اواسط این مبلغ کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ما با اکثر باشگاه‌ها صحبت کرده‌ایم و تا جایی که توانستیم آنها را متقاعد کردیم. آفتی که بین باشگاه‌ها و بازیکنان وجود دارد این است که افراد یا اعتماد بد بهم دارند و یا ناشی از قراردادی است که باشگاه‌ها با بازیکنان می‌بندند و توان پرداخت آن را ندارند. در ابتدای فصل نام بازیکنان مطرح را بیان می‌کنند و با مواردی هم برای تشویق و ترغیب آنها مواجه می‌شوند اما در ادامه به مشکل برمی‌خورند.

حسن‌زاده گفت: ما مصمم هستیم تا جریمه هر فرد را از خود او بگیریم و برای پرداخت مالیات بازیکن هم قانونی را به وجود آوریم تا پس از آن به مشکل برنخوریم. برخی موارد وجود دارد که باشگاه اعلام می‌کند که مالیات بازیکن را پرداخت می‌کند و یا اینکه جریمه او را خواهد پرداخت اما پس از آن به مشکلاتی برمی‌خوریم که این موضوع را درصدد هستیم برطرف کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)