مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي استقلال گفت: در صحنه مربوط به گل زماني كه بازيكن پرسپوليس روي زمين افتاده بود به شاگردانم گفتم وقتي داور سوت نزده به بازي ادامه دهيد.

 

صمد مرفاوي پس از تساوي يك بر يك مقابل پرسپوليس اظهار داشت: قبلا گفته بودم كه دربي قابل پيش‌بيني نيست. نه بحران يك تيم مي‌تواند روي نتيجه يك بازي تاثيرگذار باشد و نه شرايط جدول و آمار. دربي شرايط خاص خودش را دارد.
وي افزود: ‌بازيكنان در شرايط استرس و فشار نمي‌توانند آن چيزي كه مربيان مي‌خواهند را انجام دهند. حتي اگر استقلال در بحران بود و پرسپوليس شرايط خوبي داشت باز نمي شد شرايط بازي را پيش‌بيني كرد. در دوره فوتبال خودم مقابل سپاهان دو بر يك باختيم اما هفته بعد دربي را برديم.
مرفاوي تصريح كرد: در بازي‌هاي گذشته مقابل استيل آذين و ابومسلم خوب بوديم اما دليلي نبود كه بتوانيم پرسپوليس را به راحتي ببريم و كار را تمام كنيم.


سرمربي استقلال در پاسخ به اين كه چرا در نيمه اول اين تيم بازي خوبي انجام نداد، گفت: اين موضوع را قبول دارم. نيمه اول مقداري مشكل داشتيم. تنها دليل بد بودن استقلال غرور بود. اين همه سر و صدايي كه راه افتاده بود باعث شده بود آنها مغرور شوند. ديديد كه موقعيت‌ها را يكي پس از ديگري از دست داديم و بازي مساوي شد.

مرفاوي در باره دليل تعويض فرهاد مجيدي يادآور شد: مي‌خواستيم در خط حمله جابجايي‌هايي انجام دهيم و ترجيح داديم دو مهاجم سرزن خود را در زمين نگه داريم و احساس كرديم فرهاد مجيدي تحليل رفته و به همين دليل او را تعويض كرديم.
سرمربي استقلال درباره اعتراض خبرنگاران به تساوي‌هاي ادامه دار در دربي اظهار داشت: ما هم دوست داريم اين بازي برنده داشته باشد اما شرايطي كه بر مسابقه حاكم مي شود تبليغات و هياهوهايي كه وجود دارد باعث مي‌شود بازيكنان دچار استرس شوند. بايد به آنها حق داد. حتي اگر شما خبرنگاران هم به جاي آنها وارد زمين شويد آنچه كه فكر مي‌كنيد درنمي‌آيد و بازيكنان اگر تلاش مي‌كنند به خاطر اعاده حيثيت خودشان در مقابل اين هواداران است.
وي درباره اين كه چرا استقلال تا زماني كه تلنگر نخورد ميل به حمله پيدا نمي‌كند، عنوان كرد: ما در همان نيمه دوم قبل از اين كه گل دريافت كنيم بازي خوبي انجام داديم و حتي بعد از اين كه گل تساوي را به ثمر رسانديم مي‌توانستيم گل‌هاي زيادي بزنيم اما تاكيد كنم اگر روي نيمكت دستم پر بود مي‌توانستم دو بازيكن جديد را وارد زمين كنم اما دستم روي نيمكت خالي بود.
مرفاوي تصريح كرد: قبول دارم به عنوان مربي كه در دربي زياد بوده‌ام بايد همه چيز را به بازيكنانم انتقال دهم و آنها را از شرايط اين دربي باخبر كنم اما اگر در تمرينات استقلال حاضر بوده‌ باشيد. ديديد كه من همه حرف‌هايم را به بازيكنان زده‌ام و به آنها گفته‌ام كه اين بازي را بزرگ نكنيد و به فوتبال خود فكر كنيد.
مرفاوي در مورد اين كه پرسپوليسي‌ها معتقدند گل استقلال در شرايط ناجوانمردانه به ثمر رسيده است و خود او بازيكنانش را به ادامه بازي تشويق كرد، گفت: بله چنين چيزي درست است. وقتي داور بازي دستور به ادامه بازي مي‌دهد من نمي‌توانم به بازيكن بگويم بايست تا بازيكن حريف از جايش بلند شود. چنين چيزي را قبول ندارم. وقتي داور دستور به ادامه بازي مي‌دهد بايد بازي خودمان را انجام دهيم.
وي درباره اظهار نظر سپهر حيدري و انتقاد او به ادعاي بازيكنان استقلال درباره زدن 6 گل به پرسپوليس گفت: اين سئوال به من مربوط نمي‌شود و من جواب بازيكن را نمي‌دهم. البته بازيكنان استقلال جواب او را خواهند داد.
سرمربي استقلال درباره داوري اين ديدار تاكيد كرد: در صحنه‌اي كه داور پنالتي اعلام كرد، من نزديك نبودم اما كارتي كه به خسرو حيدري داده شد درست نبود. بازي گذشته هم بي‌دليل به آرش برهاني كارت داده شد ولي متاسفم كه در فوتبال دنيا اگر بازيكني كارت ناحقي گرفته باشد، پاك مي‌شود اما اينجا با كوچكترين خطايي بازيكن را دعوت كرده و از او توضيح مي‌خواهند.
مرفاوي با بيان اين كه اگر فوتبال حرفه‌اي مي‌خواهيم بايد همه چيزمان حرفه‌اي باشد،‌گفت: مثلا در ليگ امارات سازمان ليگ اين كشور توپ فوتبال وارد مي‌كند اما ما در ايران بايد با انواع و اقسام توپ‌ها بازي كنيم و به هر شهري كه مي‌رويم يك نوع توپ وجود دار.د اگرچه هم اكنون هم اعتقاد دارم سازمان ليگ زحمت خود را مي‌كشد. شايد من اشتباه مي‌كنم اين حرف ها را مي‌زنم. آنچه كه نمايان است اداره كردن چنين بازي سخت است و جا دارد از مسئولان تشكر كنم.
مرفاوي در پاسخ به اين سئوال كه آيا در مصاحبه‌اي گفته با جدايي واعظ آشتياني از استقلال او هم از تيم مي‌رود اظهار داشت: من چنين مصاحبه‌اي انجام ندادم. چه كسي گفته من چنين حرفي زدم. آخرين جلسه‌اي كه با واعظ داشتم، گفت با قدرت به كارم ادامه دهم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)