پرسپولیس نیوز :  رییس فدراسیون فوتبال می گوید هر جا دود قلیان را ببینم، فرار می کنم!

علی کفاشیان خبر محرومیت محسن مسلمان و پیادم صادقیان را به خاطر قلیان کشیدن، از بازی های ملی تکذیب می کند و می گوید نمی داند چرا حجت السلام علیپور چنین خبری را به رسانه ها داده است. رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرورزشی بحث های جالبی را در این زمینه مطرح می کند و می گوید، اگر بازیکنان کارهای غیر اخلاقی می کنند، به دلیل عملکرد بد باشگاههاست.

 

موضوع قلیان کشی بازیکنان تیم امید، با محرومیت برخی از مسئولان و بازیکنان این تیم همراه شد. در این باره توضیح می دهید. آیا شما در این مسئله دخالت کردید؟

ببیند راجع به این مسئله، یک تصمیم مدیریتی گرفتیم و قرار شد تعدادی از کادر مدیریتی این تیم از جمله سرپرست، محروم شوند. ولی ما معتقد هستیم که 90 درصد این مسایل به خاطر عملکرد باشگاههاست. در واقع وقتی آنها 10 روز به اردوی تیم ملی می آید، این رفتارشان نمود پیدا می کند. بالاخره این مواردی است که بازیکنان باید رعایت کنند و اگر ثابت شود که رعایت نکرده اند، قطعا از آنها در تیم ملی استفاده نمی کنیم. باشگاهها باید سخت گیری لازم را در این زمینه انجام دهند تا باعث نشود که این بازیکنان در اذهان عمومی دید مردم را نسبت به بازیکنان ملی خراب کنند. این به تیم ملی ضربه می زند. بازیکنان ملی باید الگو باشند و مراقب باشند که چه رفتاری می کنند. رفتار آنها باید ویژه باشد نه اینکه هر کاری دلشان خواست انجام بدهند. فعلا ما تعدادی از اعضای کادر مدیریتی این تیم را محروم کرده ام و مشغول بررسی این پرونده هستیم.

 

یک سوال مهم داریم. آیا آقای جوزی را شما انتخاب کرده اید؟

بالاخره انتخاب فدراسیون فوتبال بوده است.

 

انتخاب آقای نبی بوده، درست است؟

دیگر خود شما می دانید!

 

بحث این است که آقای نبی چند وقت پیش به ما گفتند افراد مورد اعتماد خود را انتخاب می کنند چون از این نوع مشکلات پیش نیاید. ولی حالا دقیقا همین مشکلات پیش آمده!

خب دیگر. اگر سوالی هست در خدمت تان هستم.

 

شما هم بهتر از هرکسی می دانید که خیلی از بازیکنان تیم های ملی قلیان می کشند. اگر قرار به محرومیت باشد، باید خیلی ها را محروم کنید.

بحث قلیان کشیدن نیست، بحث بی اخلاقی است. الان کروش یک مربی حرفه ای است و می گوید که بازیکنان هم باید حرفه ای باشد. او در کارش رحم ندارد و اگر بازیکن کار غیر حرفه ای کند، حذفش می کند. این یک روش مدیریتی است. شما مطمئن باشید اگر این روش درباشگاههای ما هم اجرا شود، دیگر شاهد بازیکن سالاری و بی اخلافی نخواهیم بود. ایرادی ندارد، بازیکن برای خودش مخفیانه قلیان بکشد ولی تمرین کند نه اینکه بیاید و علنی جلوی مردم قلیان بکشد. ما باید جلوی این موارد بایستیم و با بازیکنانی که رعایت نکنند، برخورد کنیم. ولی کلا معتقدم باید باشگاهها جلوی این مسایل را بگیرند. شما نگاه کنید کره جنوبی هم مثل ما در کیش بود و در همان هتل اردو زد. چقدر مرتب و منظم آمدند و رفتند. سیستم شان به ورزشکاران واقعی می خورد. همه برنامه هایشان منظم بود و بعد رفتند. ولی این سیستم در تیم ما نبود. ورزشکاران بعضی مسایل را رعایت نکردند. من کاری ندارم بازیکنان با پولی که می گیرند چکارها می کنند، ولی باید در حوزه ماموریتی خود یکسری مسایل را رعایت کنند. باید به نظم تیمی احترام بگذارند.

 

با همین وضع تیم امید کره جنوبی را شکست داد، اگر همه چیز روی نظم بود قطعا شرایط تیم بهتر می شد. درست است؟

این اصلا خوب نیست که عکس بازیکنان تیم ما را کنار قلیان بگیرند.وقتی بازیکن در اردوی تیم ملی قلیان می کشد، این رفتار به جاهای دیگر هم کشیده می شود. من خودم بعد از سال ها ورزش نمی توانم قلیان بکشم. یک بار دود بگیرم، سرم گیج می رود. هر جا که می روم و می بینم بساط قلیان به راه است سریع فرار می کنم چون حتی دودش هم من را اذیت می کند. به نظر من باید با این مسایل ریشه ای برخورد شود.

 

واقعیت این است که خیلی از بازیکنان لیگ برتری از جمله استقلالی ها و پرسپولیسی ها قلیان می کشند.

ببیند وقتی باشگاهی با بازیکن قرارداد یک میلیاردی، 500 میلیونی یا اصلا 50 میلیون تومانی می بندد، باید طبق قوانین عمل کند. ببیند من الان 800 هزار تومان به کارمندم در فدراسیون فوتبال حقوق می دهم و می گویم حق نداری در محیط اداری سیگار بکشی. نباید آستین کوتاه یا فلان شلوار را بپوشی. این مقررات من است و اگر فردی تخلف کرد، با او برخورد می شود. وقتی شما به ورزشکار یک میلیارد تومان پول می دهی باید در حوزه کاری و رفتاری شما عمل کند. اگر ورزشکاری رعایت نکرد، یعنی کادر سرپرستی و مربیگری تان ایراد دارد. آنها مشکل دارند که بازیکن هم یکسری مسایل را رعایت نمی کند. همین سرپرست تیم ها باید اردو باشند برای بازیکنان. وقتی آنها سرپرست را می بینند از او الگو می گیرند. شما شک نکنید سرپرست این کار را بکند، بازیکنان هم انجام می دهند. ما یک کشور اسلامی هستیم و باید یکسری مسایل را رعایت کنیم. فوتبال فقط این نیست که چرا یک گل خوردیم چرا داور اشتباه سوت زد و چرا فلان شد، باید به این مسایل هم توجه کنیم.

 

آقای رویانیان هم در مصاحبه ای گفته اند قلیان کشیدن جرم نیست.

ببینید همین حرفها به جامعه تعمیم داده می شود. نباید دفاع الکی از ورزشکارانی که تخلف کرده اند، کرد. ما هم این بازیکنان را دوست داریم چون هزاران ساعت سرمایه گذاری روی اینها شده است. مردم چرا می گفتند تختی؟ چرا هنوز بعد از 46 سال دوباره می گویند تختی؟ به خاطر همین اخلاقیات است. به خاطر مرام پهلوانی است. ما باید به این الگوها نگاه کنیم و درس بگیریم.

 

به نظر می رسد شما بین پرسپولیس و باشگاه های دیگر تبعیض قایل می شوید. چرا نام صادقیان و مسلمان را گفته اید. مگر 10 نفر نبوده اند؟ چرا اسم بقیه را نمی گوئید؟

من اصلا این مسئله را تائید نمی کنم. ما اسم هیچکس را نگفته ایم و فعلا کسی محروم نشده است.

 

واقعا؟ آقای علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی نام این دو نفر را اعلام کرده است.

حرف های ایشان مورد تائید ما نیست. فدراسیون به هیچ وجه این اسامی را تائید نمی کند. ما نه اسمی از صادقیان آورده ایم و نه اسمی از مسلمان. فعلا تنها از کادر مدیریتی چند نفر محروم شده اند. تحقیقات درباره بازیکنان هم ادامه دارد و پرونده در حال بررسی است. مدرکی علیه صادقیان و مسلمان نداریم و اگر مواردی هست در آینده خواهیم گفت. فعلا پرونده در حال بررسی است.

 

پس چرا آقای علیپور این حرف را زده است؟ ایشان اگر گفته حتما مدرکی بوده.

من نمی دانم چرا این حرف را زده اند ولی همانطور که گفتم این حرف ها را تائید نمی کنیم.

 

شما حرف از اخلاق و مدیریتی زدید ولی یک انتقاد از خود شما. وقتی فدراسیون فوتبال درباره پرونده بندر کنگ که تبانی کرده اینقدر بد عمل می کند، چطور توقع دارید فوتبال درست شود؟ خیلی ها می گویند این اشاعه تبانی است و اعتقاد دارند باید بندر کنگ به دسته دو فرستاده شود.

چرا برخی مسایل را وارانه جلوه می دهید. اولا که این رای من نبوده است و رای کمیته قضایی بوده. رای هم به استیناف رفته است. من کوچکترین دخالتی در این پروسه نداشته ام. آنها تصمیم گرفته اند به خاطر تخلفی که بندر کنگ انجام داده، امتیاز در لیگ یک از آنها کسر شود و به دست دو نروند. پرونده و شواهد موقعی که تکمیل شد که تیم ها چند بازی در لیگ یک انجام داده بودند به همین دلیل نمی شد بندر کنگ را به دسته پائین تر فرستاد. کمیته قضایی فدراسیون هم وقتی این مسایل را کنار هم قرار داد و دید که رقابت های لیگ دسته دو هم شروع شده، تصمیم گرفت که بندر کنگ در لیگ یک بماند و همان جا از این تیم کسر امتیاز شود. حالا این وسط من چکاره ام که گفته باشم این تیم را نگه دارید یا نه. بخش قضایی ما استقلال کامل دارد.

 

اما چندی پیش یکی از مسئولان استیناف دوستانه به خبرنگار ما گفته بود که بندر کنگ به دسته دوم سقوط می کند. وقتی شما گفتید این تیم سرمایه گذاری کرده و ورزشگاه ساخته، همه چیز عوض شد و گفتند در لیگ یک می ماند.

ببیند استیناف 6،7 جلسه در این زمینه برگزار کرد و بعد از اینکه مدراک کامل شد، به این نتیجه رسیدند. صدور چنین رایی ای حاصل یک جلسه که نبوده است. اگر من بخواهم دخالت کنم که استقلال بخش قضایی زیر سوال می رود. ممکن است دوستان از من مشورت بگیرند ولی خودشان رای را می دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)