پرسپولیس نیوز :  نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان در مسئله خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال گفت: وزارت ورزش در مسئله خصوصی سازی این دو باشگاه آماده همکاری است.

به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم که از سوی وزیر ورزش و جوانان نماینده تام الاختیار است تا بر روند خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس نظارت کند در مورد نشست امروز (سه شنبه) با وزرای اقتصاد و دارایی و ورزش و جوانان صحبت‌های زیر را انجام داد.

 

جلسه ای که در وزارت اقتصاد در زمینه رفع موانع واگذاری استقلال و پرسپولیس برگزار شد تا چه اندازه مفید بود؟

جلسه بسیار جدی و کاربردی داشتیم، علیرغم تصورم قبل از جلسه در مورد دیدگاه های وزیر اقتصاد باید اعلام کنم نظرات دکتر طیب نیا منطقی و راهشگا و با شناخت کامل و مناسب از فضای ورزش است و ایشان نه تنها نسبت به فضای ورزشی حرفه ای داخل کشور بلکه نسبت به نمونه ها و الگوهای خارجی اشراف دارند که با در نظر گرفتن این تفکرات از سوی سازمان خصوصی سازی و دیگر عوامل وزارت اقتصاد می توان امیدوار به یافتن راهکار مناسبی برای خروج پرسپولیس و استقلال از بحران و ایجاد شرایط مناسب و منطقی برای اداره و مدیریت آینده این تیم ها بود.

به نظر می رسد با ورود سازمان خصوصی سازی در روند واگذاری این 2 باشگاه تسریع شود…

برداشت من از این جلسه این است که با توجه به تاکید وزارت ورزش و جوانان بر اجرای قانون و انجام انتظارات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در قالب بودجه سال 93 حکم قانونی برای واگذاری این باشگاه ها آورده شده و در کنار آن حفظ چارچوب تیم های استقلال و پرسپولیس و عدم ضربه خوردن آنها در این نقل و انتقال از یک سو و از سوی دیگر نگاه منطقی و مناسب وزیر اقتصاد و دارایی نسبت به پروسه اجرای این قانون باید انتظار داشت سازمان محترم خصوصی سازی بتواند بنابر اظهاراتی که در گذشته و در جلسه فی مابین داشته به بهترین شکل، مجری این روند  قانونی باشد. ما هم به عنوان وزارت ورزش و جوانان هرگونه همکاری و دیدگاه مشورتی و فنی که در این خصوص لازم باشد را به دوستان ارائه خواهیم کرد.

با این حساب نگرانی های هواداران پرشمار این 2 تیم هم رفع می شود.

به شخصه معتقدم باید به 2 نکته در این پروسه توجه جدی داشت. اول اینکه تکیه بر تصورات غیرمنطقی و غیرتخصصی در روند اجرای قانون می تواند صدمات عمیق و درازمدتی را به پیکره این دو باشگاه مردمی وارد کند و در نهایت عدم رضایت عمومی نسبت به عملکرد حاکمیت در حوزه ورزش را باعث شود.دوم مطالبات بازیکنان و کادرفنی به عنوان یک موضوع جدی باید در اولویت پرداخت قرار گیرد تا لطمه ای به بستن تیم ها برای فصل بعد وارد نشود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)