پرسپولیس نیوز : وزیر ورزش و جوانان گفت: خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال جزو تکالیف قانونی است و ما موظفیم که به قانون احترام گذاشته و آن را اجرا کنیم.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسئله خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت اظهار داشت: در مورد مسئله خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید اعلام کنم که بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه تکلیف قانونی است و ما نیز ملزم به اجرا قانون هستیم.

وی در ادامه افزود: به طور قطع زمانی بحث خصوصی‌سازی به عنوان قانون وضع شد، طبیعی است همه ما باید آن را اجرا و به قانون احترام بگذاریم.

گودرزی ادامه داد: منتهی باید برای اجرا قانون خصوصی‌سازی یکسری مکانیزم های اداری، مکاتبات با سازمانها به خصوص سازمان خصوصی‌سازی و سایر سازمانها صورت گیرد تا روال قانون و طبیعی خود را پشت سر بگذارد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ما موافق بحث خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس و استقلال هستیم، ولی باید فرایند قانونی برای واگذاری این دو باشگاه طی شود و ما امیدواریم با پرداختن و اجرا مسئله واگذاری، این دو باشگاه سروسامان گیرند و به آرامش برسند.

وی در خصوص نظرات مسئولان مرتبط با فوتبال عنوان کرد: مقوله فوتبال جزو مقوله‌های مطرح شده است که طبیعتا باید مسئولان اظهار نظر کنند و با توجه به اهمیت موضوع، مطرح شود و مطابق قانون عمل گردد تا همه اقدامات قانونی انجام پذیرد.

گودرزی سپس در خصوص تیم ملی فوتبال کشورمان هم بیان کرد: بحثی که من در مورد تیم ملی مطرح کرده بودم اشتباه برداشت شد، در واقع مهارتها را باید به دو بخش مهارت باز و بسته تقسیم کرد. ورزشهای گروهی، مهارت باز و ورزشی مثل وزنه‌برداری جزو مهارتهای بسته است. در مهارت باز شروع با ورزشکار اما تداوم و خاتمه دست ورزشکار نیست، ولی در وزنه‌برداری شروع، تداوم و خاتمه مشخص است باید بگویم رایزنی در خصوص نتیجه فوتبال کار درستی نیست و غیر قابل پیش بینی است و طبیعی است نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما علاقه‌مند هستیم تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی توفیق حاصل کند مقام تیمی کشورمان بالاتر رود، از مرحله‌ای به مرحله دیگر صعود کند، اما اینکه پیش بینی کنیم مقابل چه تیمی برنده است کار درستی نیست، بدیهی است دوست داریم که در این مسابقات توفیق حاصل شود و امیدواریم که تیم ملی بتواند بر سایر تیم‌ها غلبه کند.

وی موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان را منوط به پیش شرط‌ هایی دانست و گفت: طبیعی است برای موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان شروط و پیش نیاز‌هایی لازم است که آمادگی جسمانی، آمادگی روانی، مهارتی، تکنیکی و تاکتیکی که نقش مربیان در این آماده سازی بیشتر مشخص می‌شود و همچنین سایر حمایت‌ها در حیطه مدیران است که می‌توان به دیدارهای تدارکاتی اشاره کرد.

محمد گودرزی در خصوص بحث ورزش همگانی و بانوان هم تصریح کرد: در آخرین جلسه ای که با روسای فدراسیون‌ها برگزار شده بود یکی از معیارهای اختصاصی بودجه به فدراسیون‌ها، پرداختن به ورزش بانوان، بحث پوشش قرار دادن ورزش همگانی توسط فدراسیون‌ها است وما همه فدراسیون‌ها را ملزم به پرداخت وتوسعه ورزش همگانی کرده‌ایم، اگر فدراسیون ملزم به اجرای این اصل نباشد به طور قطع در اختصاص بودجه تجدید نظر می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در باره خیرین هم تصریح کرد: در این راستا افرادی هستند که دوست ندارند مطرح شوند و فقط به دنبال این هستندکه به جامعه کمک کنند، مشاوره‌های مختلفی صورت گرفته است که انشاالله بتوانیم از خیرین ورزش ساز استقبال کنیم وما نیز در این راستا گام برداشته وکمک می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به سقف بودجه فدراسیون‌ها هم خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید با بهبود وضع اقتصادی وضع ورزش بهتر می‌شود و اعتبار بیشتری جذب خواهد شد، تا فدراسیون‌ها بتوانند بودجه بیشتری را به ورزش کشورمان اختصاص دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)