مرجع خبری پرسپولیس :  انتخاب اعضاي هيات مديره پرسپوليس از زمان انتصاب حبيب كاشاني به عنوان سرپرست اين باشگاه همواره مورد توجه اهالي ورزش و رسانه‌ها قرار داشته است.

اقدامي كه در طول 9 ماه گذشته بارها وعده داده شده تا پرسپوليس به‌عنوان يكي از باشگاه‌هاي بزرگ پايتخت با طيف وسيعي از مخاطب به نوعي سروسامان بگيرد و مديريت از يك پشتوانه قوي انساني كه تامين‌كننده نيازهاي مالي، مديريتي و فني هستند، برخوردار شود،


اما چرا برخلاف وعده‌ها، اين اتفاق رخ نداد و آنقدر امروز و فردا شد تا رئيس سازمان ورزش و سرپرست باشگاه پرسپوليس به اين نتيجه برسند كه انتخاب و معرفي اعضاي جديد هيات مديره فعلا به صلاح نيست و بايد به پس از اتمام فصل جاري فوتبال موكول شود؟

حقيقت اين است كه با گذشت مدت زمان كوتاهي از آغاز فعاليت دوباره حبيب كاشاني در باشگاه پرسپوليس همواره انتقادي به اين نوع اداره كردن باشگاه بزرگ وارد بوده است؛ انتقادي كه سازمان تربيت بدني را در طول 9 ماه گذشته به تكاپو واداشته تا از فشار اين انتقادها با انتخاب اعضاي جديد هيات مديره بكاهد.

 

منتقدان بر اين باور بوده و هستند كه باشگاهي مثل پرسپوليس با حجم گسترده‌اي از كار و با توجه به تعداد زياد طرفدارانش نبايد به صورت يك‌نفره اداره شود و براي پيشبرد اهداف مختلف در راستاي نيل به موفقيت، به حضور افرادي نياز دارد كه بتوانند به واسطه توانايي‌هاي فردي يا نوع ارتباطات خود نيازهاي مختلف باشگاه را از جمله منابع مالي تامين كنند.

سازمان تربيت بدني براي جمع‌بندي گزينه‌هاي مطرح عضويت در هيات مديره پرسپوليس دچار مشكل شده تا جايي كه اين مقوله شامل مرور زمان شد و حتي سجادي، معاون سعيدلو كه مامور شده بود وضعيت ساماندهي پرسپوليس را پيگيري كند،‌ در پاسخ خبرنگاران گفت: ما گفتيم شنبه اعضاي هيات مديره را انتخاب و معرفي مي‌كنيم، اما نگفتيم كدام شنبه.

اظهارنظر سجادي كه چند ماه پيش عنوان شد، آن روزها يك شوخي تلقي شد، اما حالا مشخص مي‌شود كه معاون سازمان ورزش چندان بيراه هم نگفته است، چون رسيدن پرسپوليس به ثبات نسبي پس از حضور علي دايي در كادر فني سبب شد تا سعيدلو و كاشاني كه مشاور عالي او هم هستند، براي معرفي اعضاي هيات مديره دست به عصا شوند و احتياط پيشه كنند تا پرسپوليس دچار چالش و بحران احتمالي نشود.

معاون سعيدلو كه مامور شده بود وضعيت ساماندهي پرسپوليس را پيگيري كند،‌ در پاسخ خبرنگاران گفت: ما گفتيم شنبه اعضاي هيات مديره را انتخاب و معرفي مي‌كنيم، اما نگفتيم كدام شنبه

در حاشيه نشست سعيدلو با سردبيران ورزشي رسانه‌ها كه در روزهاي پاياني سال 88 برگزار شد، كاشاني وعده داد اعضاي هيات مديره باشگاه پرسپوليس پس از تعطيلات نوروز معرفي مي‌شوند، اما اين اتفاق نيفتاد و سعيدلو و كاشاني در نشستي مشترك تصميم گرفتند ثبات نسبي پرسپوليس را حفظ كنند، چون طبق تجارب قبلي اين احتمال وجود داشت كه با ورود اعضاي هيات مديره، پرسپوليس دچار نوسان شود. از سوي ديگر، قانون نگراني‌هايي را براي رياست مجمع باشگاه پرسپوليس ايجاد كرده است. كنفدراسيون فوتبال آسيا براي آن كه سهميه جديد كشورمان در ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا را مشخص كند با ارسال نامه‌اي به فدراسيون فوتبال از تمامي تيم‌هاي حاضر در ليگ برتر ايران خواسته است تا چارچوب باشگاه‌هاي خود كه اعضاي هيات مديره را هم شامل مي‌شود به AFC بفرستند تا براساس آن تصميم‌گيري شود.

شنيده‌ها حاكي است كه پرسپوليس به دليل نداشتن هيات مديره از سوي فدراسيون فوتبال تحت فشار است، اما زمان بازديد نمايندگان AFC از باشگاه‌هاي ايران كه اواسط ارديبهشت خواهد بود، اين اميدواري را ايجاد كرده كه فعلا به تعويق انداختن معرفي هيات مديره جديد پرسپوليس مشكلي ايجاد نخواهد كرد. بايد منتظر ماند و ديد ثبات فعلي پرسپوليس در اولويت سازمان ورزش قرار مي‌گيرد يا خواسته AFC، كه اگر دومي مورد نظر باشد، بعيد نيست تصميم جديد سعيدلو و كاشاني دستخوش تغييراتي شود.

تاكنون حضور مجيد فرخزادي به واسطه ارتباط نزديك با سعيدلو در هيات مديره پرسپوليس قطعي به نظر مي‌رسد. فريدون معيني و علي پروين هم جزو گزينه‌هاي مورد نظر كاشاني هستند، اما در مورد هدايتي كه كمك‌هاي مالي‌اش مورد توجه سازمان است وضعيت فرق مي‌كند؛ سعيدلو موافق است و كاشاني مخالف. با اين وضعيت معلوم نيست پرسپوليس تا چه زماني به صورت يك نفره اداره مي‌شود. بايد باز هم صبر كرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)