مرجع خبری پرسپولیس : رئيس اتحاديه فوتبال ضمن تشريح آخرين وضعيت باشگاه‌هاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر براي کسب سهميه فوتبال ايران در قاره آسيا گفت: در روش جديد امتياز دادن به باشگاه‌ها ما مشکلاتي داريم که بايد هر چه سريعتر برطرف شود.

عزيز محمدي در خصوص آخرين وضعيت باشگاه‌هاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر پيش از بازديد نماينده هاي AFC و هچنين آخرين نحوه سهميه بندي کنفدراسيون فوتبال آسيا براي تخصيص سهميه به کشورهاي شرق و غرب آسيا براي حضور در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا گفتگوي تفصيلي انجام داد که حاوي نکات زيادي بود.

رئيس اتحاديه فوتبال در خصوص آخرين وضعيت آمادگي باشگاه هاي کشور پيش از بازديد نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا، گفت: 14 يا 15 شهريور نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا براي بازديد از امکانات باشگاه هاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر به ايران مي آيند. در حال حاضر تيرماه مدارک کليه باشگاه ها به AFC فرستاده شده اما هنوز کنفدراسيون فوتبال آسيا اين مدارک را تاييد نکرده است. پس از ارسال مدارک ما يک بار ديگر آنها را بررسي کرديم و متوجه شديم که اکثر آنها در دو مورد مشترک نقص دارند.

وي در ادامه گفتگويش افزود: اين دو مورد شامل دو آيتم مشارکت سازمانهاي محلي و شرکت در فعاليت هاي اجتماعي باشگاه هاست. ما در اين دو آيتم نه تنها امتياز نمي گيريم بلکه به ازاي هر آيتم 30 امتياز منفي نيز از ما کسر خواهد شد. بايد باشگاه ها هر چه سريعتر در اين خصوص فعاليت کرده و مستندات خود را ترجمه کنند تا ما اين مدارک و مستندات را ارسال کنيم.

رئيس پيشين سازمان ليگ در خصوص ساير نواقصي که در مدارک برخي از باشگاه ها وجود دارد، تصريح کرد: مدارک مالي دو باشگاه ذوب آهن و آلومينيوم هرمزگان نيز حسابرسي نشده بود که در حال حاضر اين دو باشگاه در حال حسابرسي و ترجمه آن هستند.

عزيز محمدي با اعلام اينکه مسئولان مربوطه همه تلاش خود را مي کنند اما هنوز برخي از مشکلات ورزشگاه هاي ما حل نشده، تاکيد کرد: سازمان ليگ و اتحاديه فو تبال ضمن اعلام نواقص برخي ورزشگاه ها به مسئولان مربوطه، در اين خصوص هشدار لازم را به باشگاه ها داده اند. ما حتي از طريق اتحاديه فوتبال باشگاه هاي کشور به وزير ورزش نامه نوشته و در آن تاکيد کرديم که براي برطرف کردن هرچه سريعتر نواقص باشگاه ها نياز به همکاري جدي تر وسريعتر شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي و همچنين ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و هيات هاي استاني مربوطه داريم تا مانند سالهاي گذشته شاهد از دست دادن امتياز و در سال جاري حتي کسر امتياز از فوتبال ايران نباشيم.

وي در خصوص باشگاه هايي که در حال حاضر نواقصي دارند اعلام کرد: ورزشگاه تختي آبادان بايد مجهز به صندلي شود، ورزشگاه هاي دستگردي و اکباتان بايد هرچه سريعتر اقدامات خود را در خصوص جايگاه خبرنگاران و تفکيک راه هاي ورودي ورزشگاه براي بازيکنان، خبرنگاران و تماشاگران انجام دهند، استاديوم انقلاب کرج نياز به تجهيز به اتاق کنترل ورزشگاه از طريق دوربين هاي مدار بسته و تجهيزات مربوطه در اين زمينه دارد، ورزشگاه تازه تاسيس غدير اهواز بايد مجهز به تجهيزات مربوط به اتاق کنترل دوپينگ، جايگاه خبرنگاران، سالن کنفرانس، رختکن ها و VVIP شود و ورزشگاها تختي نيز يکسري ايرادات داشت که مسئولان مربوطه از حدود دو ماه پيش اقدامات لازم را انجام داده اند و در بازديدي که روز گذشته ما از اين ورزشگاه داشتيم متوجه شديم که ايرادات آن تا حدود زيادي برطرف شده است.

رئيس پيشين سازمان ليگ برتر فوتبال اظهار داشت: البته ورزشگاه يادگار امام قم نيز ايراداتي در زمينه جايگاه خبرنگاران و نور ورزشگاه دارد که در حال برطرف شدن است. البته بايد بگويم در بازديدهايي که ما از اين ورزشگاه ها انجام داده ايم، متوجه شده ايم که مسئولان مربوطه با تمام توان براي برطرف کردن نواقص و رسيدن به استانداردهاي مد نظر AFC تمام تلاش خود را مي کنند.

وي تاکيد کرد: در بازديد نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا از ورزشگاه ها آزادي، فولاد شهر اصفهان، شهيد باهنر کرمان، يادگار امام تبريز، تختي اهواز، خليج فارس بندرعباس، انقلاب کرج و يادگار امام قم به احتمال زياد اين ورزشگاه ها به تاييد AFC خواهند رسيد. البته اين ورزشگاه ها ايرادات کوچکي دارند که بايد برطرف شوند.

عزيز محمدي افزود: اگر نمايندگان AFC پيشرفت کار را در برخي ورزشگاه ها که نواقص بيشتري دارند را ببينند زمان لازم را براي برطرف کردن آن نواقص خواهند داد. ضمن اينکه نمايندگان اتحاديه فوتبال و سازمان ليگ نيز به اتفاق يکديگر، پيش از ورود نمايندگان AFC بازديد نهايي را از اکثر ورزشگاه ها انجام داده اند و فقط تعداد معدودي از ورزشگاه ها از جمله يادگار امام قم ، تختي آبادان و اهواز باقي مانده اند که طي روزهاي شنبه تا دوشنبه مورد بازديد قرار خواهند گرفت.

وي در خصوص آخرين نحوه سهميه بندي کنفدراسيون فوتبال آسيا براي تخصيص سهميه به کشورهاي عضو گفت: در نحوه امتياز بندي جديد سهميه مستقيم به 5 کشور شرق و 5 کشور غرب آسيا که بيشترين امتياز را داشته باشند اختصاص داده مي شود به طوريکه به کشورهاي که از نظر کسب امتياز در جايگاه هاي اول و دوم قرار گيرند چهار سهميه مستقيم، به کشوري که در جايگاه سوم جاي گيرد سه سهميه مستقيم و يک سهميه پلي آف، کشور چهارم دو سهميه مستقيم و يک پلي آف و کشور پنجم نيز يک سهميه مستقيم و يک سهميه پلي آف خواهد گرفت ضمن اينکه کشورهايي که از نظر کسب امتياز در رتبه هاي پنجم و ششم قرار گيرند فقط يک سهميه پلي آف خواهند گرفت. کنفدراسيون فوتبال آسيا نيز اعلام کرده براي کسب حداقل سهميه حداقل 600 امتياز لازم است.

عزيز محمدي در پاسخ به اين پرسش که با توجه به قرارگرفتن ما از نظر امتياز در سال گذشته در جايگاه پنجم کشورهاي غرب آسيا پس از کشورهاي عربستان ، قطر، امارات و ازبکستان آيا امکان کاهش سهميه ما با احتساب قوانين جديد AFC ، وجود دارد؟ يا ما از نظر امتيازي مي توانيم اين چهار کشور را پشت سر بگذاريم؟ تاکيد کرد: من خيلي اميدوارم که در جايگاه خوبي از نظر کسب امتياز در بين کشورهاي غرب آسيا قرار گيريم و سهميه ما نه تنها کاهش پيدا نکند بلکه افزايش نيز يابد چون ما از نظرامتياز تکنيکال استاندارد ليگ و تماشاگرا ن وضعيت خيلي خوبي داريم ، ضمن اينکه نواقص مربوط به مدارک باشگاه هاي ما نسبت به سال قبل نيز خيلي بهتر بوده اما در زمينه نواقص ورزشگاه ها هنوز ضعف داريم که همه تلاش خود را مي کنيم تا با رفع نواقص ورزشگاه ها امتيازات تکنيکال فني خود را بالا برده و امتيازات منفي نگيريم.

رئيس پيشين سازمان ليگ تاکيد کرد: باشگاه هاي حاضر در رقابتهاي ليگ برتر کاملا بايد هوشيار باشند چون کنفدراسيون فوتبال آسيا براي اختصاص سهميه به کشورها11 معيار دارد که بر اساس قوانين جديد نداشتن هر يک از آيتم ها نه تنها باعث مي شود که فوتبال يک کشور امتياز آن آيتم را از دست بدهد بلکه براي هرنقص در اين آيتم ها نيز به آن کشور 30 امتياز منفي خواهد داد.

وي در خاتمه در پاسخ به اين پرسش که آيا با وجود بازيهاي تيم ملي و حضور اين تيم در رقابتهاي فوتبال غرب آسيا امکان برگزاري رقابتهاي جام حذفي وجود دارد، گفت: من با قاطعيت مي گويم با وجود بازيهاي رسمي و دوستانه تيم ملي برنامه اي تدوين کرده‌ام که بازيهاي جام حذفي را بدون اينکه باشگاه‌ها تحت فشار قرار گرفته و آسيبي در اين خصوص ببينند برگزار کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)