پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم راه آهن گفت:می توانستیم از امثال دایی بهتر استفاده کنیم.

علی دایی شنبه شب با حضور در برنامه ورزش از نگاه دو درباره وضعیت راه آهن عنوان کرد:متاسفانه در  سال قبل  مالکین قبلی تیم را رها کرده بودند و برایشان راه آهن اصلا مهم نبود.به انصاری فرد هم گفته بودم با این شرایط نمی مانم.این در حالی است که گروه جدید برنامه دراز مدت داشتند و با صحبت هایی که کردیم پذیرفتم در این تیم بمانم.5 روز مانده بود لیگ شروع شود تیم را بستیم.در واقع در نقل و انتقالات از پیش بازنده بودیم.خدا خیلی کمک کرد.بعد هم همت و تلاش بچه ها و همکاران و مدیریت باشگاه.در کل امسال تنها نبودیم و حمایت شدیم.

وی ادامه داد:تلاشی که دو برابر بچه های ما کردند باعث شد در نیم فصل اول نتایج خوبی بگیریم.من از نیم فصل دوم راضی نیستم.می توانستیم نتایج بهتری بگیریم.مصدومیت بازیکنان باعث شد ضربه بخوریم.در برخی مسابقات مهاجم تخصصی نداشتیم.با این وجود اگر کمی باهوش تر عمل می کردیم و خودمان را باور داشتیم،می توانستیم در جایگاه بهتری باشیمتیمی که همیشه برای نیفتادن می جنگید،به نظرم امسال کار بزرگی کرد.در فصل جاری 5،6 هفته مانده به پایان بازی ها ماندنمان در لیگ حتمی شده بود.

سرمربی تیم راه آهن درباره پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس گفت:فوتبال همین است.همیشه نمی شود بازنده بود یا برنده.اگر قبل از بازی  از 100 نفر می پرسیدید چه می شود 99 نفر می گفتند پرسپولیس می برد اما بچه های ما خوب و هوشمندانه بازی کردند و توانستیم یک بازی بزرگ را ببریم.

 وی درباره نقش بخش خصوصی در فوتبال اظهار داشت:مدیریت درست در این زمینه می تواند کمک کند و بخش خصوصی هم به فوتبال کمک می کند.تا کی می خواهیم از جیب دولت خرج کنیم.با حضور بخش خصوصی می شود درآمدزایی کرد.به نظرم باید به بخش خصوصی کمک کرد.

سرمربی راه آهن با انتقاد از قانون سقف قرارداد گفت:من از روز اول مخالف سقف قرارداد بودم.سقف قرارداد معنایی ندارد.کجای دنیا این مساله مفهوم دارد؟در همین بارسا بازیکنی هست که 500 هزار یوور در سال می گیرد ،بازیکنی هم هست که  20 میلیوین یورو می گیرد.سقف مربوط به کشورهای شرق اروپا بود.دنبال این مسائل نباید برویم.تواناییهای آدمی مگر یک جا می ایستد که سقف قرارداد تعیین کنیم؟پس نمی شود سقف گذاشت.

وی تاکید کرد:در فوتبال ما بازیکن خارجی داریم که اصلا بازی نمی کنند.چون از جیب خودمان خرج نمی کنیم.اگر از جیب خودمان باشد همه چیز را حساب می کنیم و هزینه هم پایین می آید.اگر بخواهیم فوتبالمان پیشزفت کند حتما باید به سمت خصوصی سازی برویم.

سرمربی تیم راه آهن درباره نگاه این باشگاه به تیم های پایه گفت:یکی از دغدغه های باشگاه توجه به  تیم های پایه است.در آینده نزدیک حداقل 50 درصد تیممان از تیم های پایه باشد.روی این مساله خیلی دغدغه داردند.

وی درباره  توافق برای سال آتی با باشگاه راه آهن گفت:صحبت هایمان را کردیم.در این هفته مشخص می شود که توافق می کنیم یا نه.دوست دارم در این تیم کار کنم.الان شناخت خوبی از تیم دارم.در دو سالی که بودم فرصت نداشتم کار کنم.در سال اول 10 روز مانده به شروع لیگ تیم را گرفتم و سال بعدش 5 روز مانده به آغاز لیگ تیم را گرفتم.

سرمریی راه آهن درباره  شایعه حضورش در تراکتورسازی توضیح داد:من تراکتور را خیلی دوست دارم.خودم آذری هستم و عاشق این تیم و هوادارانش هستم اما فعلا شرایطش نیست.

سرمربی راه آهن درباره شایعه حضور در تیم های عربی گفت:شرایط متفاوت است.اگرخواسته ها و نیازهایم برطرف شود در ممکلت خودم می مانم.از همه جای دنیا بیشتر دوست دارم ایران کار کنم.البته یکی از آرزوهایم این است در اروپا مربیگری کنم.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا به دلیل اتفاقات رخ داده در  تیم ملی و پرسپولیس دلشکسته شده است یا نه اظهار داشت:دلشکسته نمی شود گفت.به هر حال بی مهری همیشه در ورزش ما بوده است.من در 23 بازی رسمی ملی ،1 شکست داشتم.پس از یک شکست،عوض شدم،آن هم به صورت غیر فوتبالی.در پرسپولیس با آن نفرات دو قهرمانی حذفی آوردیم.

دایی تاکید کرد:البته حق طبیعی هر مدیرعاملی است که مربی حتی موفق را عوض کند.مربی بایرن که قهرمانی بوندس لیگا را آورده، فینال جام حذقی رفته و لیگ قهرمانان اروپا را ممکن است فتح کند عوض می شود.باید جایش را به نفر بعدی بدهد.ما اینجا می توانیم راحت دست بدهیم،قهرمان هم بشویم  و در جای دیگر کار کنیم.

وی درباره اینکه آیا حضور در سمت سرمربیگری تیم ملی برایش زود بود یا نه گفت:به نظرم می توانستیم از امثال دایی بهتر استفاده کنیم.قبول ندارم از نظر فنی زود آمدم.اما از لحاظ اینکه آدمهای دور و اطرافم را نشناختم قبول دارم.من برای تیم ملی نمی توانستم برای بازی تدارکاتی تیمی را دعوت کنم.قبل از عید بازی تدارکاتی خواسته بودم اما نشد.

سرمربی راه آهن درباره وضعیت کی روش در تیم ملی اظهار داشـ:چه بخواهیم و چه نخواهیم کی روش سرمربی ماست و سه بازی مهم داریم.به خاطر آن باید کمک کنیم.یک ملت پشت کی روش هست.

وی درباره اینکه آیا میان او و کی روش در تیم ملی برخورد متفاوتی اعمال شد گفت:نمی خواهم وارد این مسائل شوم.در ایران مرغ همسایه غاز است.با این وجود آرزو می کنم کی روش موفق باشد.

سرمربی راه آهن درباره اینکه آیا به نظرش تیم ملی به جام جهانی برزیل صعود می کند یا نه اظهار داشت:شرایط ما خیلی سخت است.بازی کره جنوبی را در تهران بردیم.خواست خدا بود.بدون شک کره باید ما را می برد.نیمه اول باید سه گل به ما می زد.بچه ها پس از 10 نفره شدن غیرت به خرج دادند.نباید در زمین خودمان به ازبکستان می باختیم.

وی درباره اینکه آیا به نظرش تیم ملی می تواند سه بازی آتی را با برد پشت سربگذارد گفت:چرا نه؟کره جنوبی قطر را چه جوری برده؟دقیقه 93،دو بریک به زور برد.لبنان را با توجه به بازی که در جام ملت ها داشتیم می توانیم ببریم.می ماند یک بازی کره.

سرمربی راه آهن تاکید کرد:در مجموع شانس صعود به عنوان تیم اول و دوم را کم می دانم اما شانسمان برای پلی آف و تیم سوم زیاد است.

وی درباره تعطیلی مکرر لیگ برتر به دلیل بازی های تیم ملی گفت:تعطیلی نه به تیم ملی کمک کرد و نه لیگ.هر موقع لیگ قوی بود در آسیا نتیجه گرفتیم.با تعطیلی لیگ هم به لیگ ضربه زدیم و هم به تیم ملی  کمک نکردیم.نتایج تیم ملی  نشان دهنده این مساله است.

دایی درباره حضور بازیکنان دورگه از کشورهایی نظیر:سوئد عنوان کرد:به نظرم برای دعوت از بازیکنان دو رگه که در سوئد بازی می کنند دستیار کی روش می تواند برود چنین بازیکنانی را نگاه کند نه خود سرمربی برود و این کارها را انجام بدهد.اینها صورت مساله را پاک کردن است.البته من دژاگه را تاثیرگذار دیدم.مثل دژاگه در ایران نداریم اما مثل قوچان نژاد در ایران داریم.بقیه بازیکنانی که آوردیم به کدامشان بازی دادیم؟

وی با اشاره به اظهارات خداداد عزیزی که گفته بود برای نجات فوتبال باید گالن بنزین روی آن ریخت گفت:خداداد جزو نوادر فوتبال ماست.او نقش بزرگی در موفقیت های تیم ملی در دهه ای که من بازی کردم داشت.خیلی از موفقیت های امثال من با تلاش خداداد صورت پذیرفت.به نظرم خداداد بیش از اندازه مزاح می کند.این صحبت ها شوخی هم هست اما عمق این را نشان می دهد که خوب نتیجه نگرفتیم.باید حتما لبنان،کره و قطر را ببریم.

سرمربی راه آهن درباره تصادف خود در زمستان 90 و کمکی که توسط راننده نیسان برای رساندش به بیمارستان شد اظهار داشت:ایشان انسان شریفی بود که در آن شب به ما کمک کرد.دوست دارم او را ببینم.

وی درباره اینکه آیا می پذیرد پس از این تصادف رابطه اش با رسانه ها نسبت به گذشته بهتر شده است گفت:من همیشه احترام را نگه می داشتم.هر اتفاقی می افتد باید درس بگیریم.انسان سنش که بالا می رود و ریشش سفید می شود نگاهش هم عوض می شود.انکار نمی کنم که گاهی اوقات برخوردم با رسانه تند بود اما بی احترامی نکردم.همیشه دوست داشتم ارتباط سالم باشد.دوست نداشتم به خاطر رفاقتم از من خوب بنویسند و دوست داشتم خودم خوب باشم.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال درباره اینکه پس از رفتن او، تیم ملی از خلا یک مهاجم گل زن رنج برد اظهار داشت:شرایط فعلی با آن زمان فرق می کند.البته می گویم که لطف بیش از اندازه خبرنگاران بود که همیشه می گفتند من باید خداحافظی کنم.الان به بازیکنانی که سنشان زیاد است می گویند زود است از فوتبال خداحافظی کنید اما من که بودم می گفتتد باید فوتبال را کنار بگذاری.این لطف بیش از اندازه خبرنگاران به من بود.به نظرم عدم توجه به تیم های پایه است که باعث این اتفاقات می شود.زمان ما نه فقط علی دایی بلکه همه بازیکنان گل می زدند.الان هم فورواردهای خوبی داریم و خودشان قدر خودشان را نمی دانند.

وی افزود:آن موقع که بازی می کردیم همه بازیکنان میل هجومی داشتند.کریم باقری بود که در هافبک بازی می کرد اما آن همه گل زد.به نظر من تیم ملی فعلی به جز یکی،دو بازی در اکثر مسابقات یا گل نزده و یا یکی،دو گل زده است.این نشان می دهد مربی ما محتاط است.البته فوروادهای ما هم مشکل دارند.سیستم بازی ها هم ایراد دارد.من خیلی بازی ها می بینم فوروارد سرزن نداریم اما کلی توپ از کناره ها می ریزیم.

سرمربی تیم راه آهن در پاسخ به این پرسش که به نظرش مشکل اصلی فوتبال ایران چیست گفت:مهم ترین مشکل به نظرم مدیریت و عدم استقلال فدراسیون فوتبال ماست.نمی توانی از فدراسیون و باشگاههایی که اکثرا به دولت وابسته هستند توقع استقلال داشته باشی.من این شرایط را به عینه زمان خودم دیدم که فدارسیون وابسته بود.

وی درباره نتایج تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت:به نظرم   نتایج نشان دهنده است.واقعا فکر نمی کردم تراکتور  سپاهان به این راحتی اوت شوند.استقلال در گروه سختی قرار داشت و امیدوارم در امارات هم بازی آخرش را ببرد و به عنوان تیم نخست صعود کند.به هر حال تیم های تراکتور و سپاهان نتوانستند آنطور که شایسته بود نتیجه بگیرند.

دایی درباره حذف نامش از کمیته جوانان فیفا توضیح داد:دی ماه سال قبل فیفا ایمیلی زد که من باید در تمام جلسات فیفا شرکت کنم ولی  نمی توانستم.آرسن ونگر هم با من جزو کمیته فوتبال بود اما چون کار اجرایی داشت نمی توانست بیاید.

وی درباره اینکه آیا به ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا می اندیشد یا نه اظهار داشت:الان فقط به کار فنی و مربیگری فکر می کنم.در آینده شاید نگاهم عوض شود.

دایی درباره اینکه به نظرش لیگ برتر بهتر است با 18 تیم برگزار شود یا 16 تیم خاطرنشان کرد:به خاطر خیلی مسادل 18 تیمی باشد بهتر است اما به خاطر تصمیمی که به غلط یا درست گرفته شده است همان 16 تیمی در فصل آتی برگزار شود بهتر است.چون اگر 18 تیمی شود فشارها از بیرون بوده است.

وی درباره حواشی رخ داده در لیگ یک و اینکه آیا در فوتبال ما تبانی وجود دارد یا نه اظهار داشت:تبانی در فوتبال ما هست و نمی شود منکر شد اما در این بخش نمی توانم نظر بدهم.چون اطلاعاتم کافی نیست.با بازیکن من صحبت شده است.خود بازیکن آمده و گفته است.تنها در این مساله خلاصه نمی شود اما نمی خواهم بیان کنم.این در فوتبال دنیا حاکم است.در فوتبال دنیا مراجعی هستند که پیگیری کنند اما ما فقط شعار دادن را بلدیم

وی درباره طلبش از باشگاه پرسپولیس و اینکه آیا آن را مانند طلبش به فدراسیون خواهد بخشید یا خیر عنوان کرد: من نمی خواهم درباره این موضوع صحبت کنم اما علاوه بر طلبی که دارم  اضافه مالیات تکلیفی که باید پرداخت می کردند را هم ندادند. 5 درصد از حق الزحمه من هم کم کردند که غیرقانونی است.سعی کردیم در کمیته انضباطی مسالمت آمیز حل شود اما به توافق نرسیدیم. آذرماه دو سال پیش بود که یک نامه با دست خط خودم برای مدیرعامل پرسپولیس نوشتم.با قائم مقام باشگاه هم صحبت کردم.با خود مدیرعامل هم حرف زدم.از دو سال پیش گفتند که هفته بعد رسیدگی می کنیم و من علی رغم میل باطنی ام سرانجام ناگزیر به شکایت از باشگاه پرسپولیس شدم.

سرمربی راه آهن افزود:خنده ام می گیرد که باشگاه پرسپولیس 10 درصد من را جریمه کرده است که من قبول ندارم.500 میلیون قراردادم بوده است،10 درصد 500 میلیون می شود 50 میلیون.نمی دانم کدام ریاضی دانی گفته است که 10 درصد 500 میلیون می شود 65 میلیون یک بچه هم این را می داند. متاسفام برای باشگاهی به بزرگی پرسپولیس . زمانی که اداره مالیات از باشگاه استعلام گرفته من چقدر پول گرفتم 635 میلیون پول برای من رده کرده اند حالا من باید مالیات این پول را بدهم و در حالی که من 300 میلیون از این پولم را نگرفته ام؛ از آن طرف هم می خواهند ادراه مالیات من را قلع و قمع کند.

سرمربی راه آهن درباره اهداف خود در این تیم عنوان کرد:یکی،دوسال آینده به دنبال قهرمانی در لیگ برتر هستیم.البته برای فصل آتی هدفمان این است  که سهمیه را بگیریم اما دور از دسترس نیست که قهرمان شویم.

دایی درباره اینکه آیا علاقمند است یک بار دیگر سرمربی تیم ملی شود گفت:الان به تیم ملی فکر نمی کنم اما آرزویم این است یک بار دیگر در تیم ملی مربیگری کنم.آن زمان آنقدر با تجربه شده ام که با یک شکست که سهل است با 10 تا شکست هم نتوانند من را بردارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)