مرجع خبری پرسپولیس : روزنامه «خبر ورزشي» به دليل درج مطالبي تحريك آميز و انتشار توهين به يكي از اقوام ايراني که شبهه تحريك افكار عمومي و ايجاد تقابل ميان قوميتها را به همراه داشت، تذكر كتبي گرفت.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، روزنامه «خبر ورزشي» به دليل درج مطالبي تحريك آميز در شماره‌هاي مورخ 25/2/89 و 26/2/89 خود كه طي آن اقدام به بزرگ نمايي و انتشار توهين به يكي از اقوام ايراني نموده و شبهه تحريك افكار عمومي و ايجاد تقابل ميان قوميت‌ها را به همراه داشت، تذكر كتبي گرفت.

در اين تذكر كتبي آمده است: انتشار و طرح توهين به اقوام ايراني و بزرگ نمايي آن علاوه بر مغايرت با رسالت مطبوعاتي طبق بند ج مادة 2 ، با استناد به بند 4 مادة 6 اين قانون، خلاف قانون مطبوعات است.

 

اين گونه موارد كه شائبه مخدوش ساختن امنيت عمومي را به همراه دارد، بديهي است كه توسط مراجع ذي‌صلاح پي گيري خواهد داشت.

 

 

لذا ضرورت دارد نسبت به رعايت دقيق مفاد قانون مطبوعات، دقت لازم را معمول داشته و از طرح مطالبي كه منجر به «ايجاد اختلاف مابين اقشار جامعه مي‌شود» بشدت پرهيز شود.

 

گفتنی است در پی قرار گرفتن نظرات یکی از هواداران فوتبال در پای نظرات یکی اخبار سایت رسمی باشگاه پرسپولیس ، این روزنامه با بزرگنمایی نظر شخصی این هوادار و با تشویش اذهان عمومی این مسئله را به ” اهانت باشگاه پرسپولیس به هموطنان آذری ” تعبیر کرد .

 

تاکنون صحبت های زیادی در خصوص اتصال مسئولان این روزنامه به شخصیت های بزرگ و مصونیت از پیگیری قضایی تخلفات این روزنامه در سطح جامعه ورزشی مطرح شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)