افتخار مربيگري ايران روي نيمكت پرسپوليس

مرجع خبری پرسپولیس : اتفاق ويژه‌اي روي نيمكت پرسپوليس افتاده كه خيلي‌ها راحت از آن مي‌گذرند اما واقعا اتفاقي كه رخ داده آنقدر در پرسپوليس و فوتبال ايران مهم است كه حتي مسائل حاشيه‌اي اين تيم و اتفاقات روزمره را زير سايه قرار دهد.


حسين عبدي مربي پرسپوليس براي حضور در دوره «Pro License» مربيگري انگلستان انتخاب شده و اين افتخاري است كه شايد هر 50 سال يك‌بار هم براي مربيان ايراني تكرار نشود.


عبدي كه بالاترين مدرك مربيگري اروپا يعني مدرك A يوفا از انگلستان را دارد همين حالا نيز مي‌تواند در كادر فني تيم‌هاي ليگ برتري انگلستان فعاليت كند اما با انتخاب شدن براي شركت در دوره پرو لايسنس مربيگري انگليس، جزو نخبه‌هاي مربيگري اين كشور قرار خواهد گرفت.


 

مربي پرسپوليس در اردوي دبي فهميد كه بعد از مكاتبه اينترنتي با نهاد مورد نظر خود در انگليس براي اين دوره فوق‌العاده انتخاب شده است: «مثل معجزه بود. روز اول عيد بود كه از طريق ايميل فهميدم اين اتفاق افتاده و واقعا شوكه شده بودم.» مدرك A يوفا از انگليس، مدرك فوق‌العاده‌اي است.

عبدي در كلاسي كه روي كين و چندين مربي ليگ برتري در آن شركت داشته‌اند اين مدرك را اخذ كرده و او به علاوه يكي دو مربي استراليايي و دو نفر از نيوزيلند تنها مربيان آسيايي هستند كه چنين مدرك معتبري كه شايد از A فيفا و A يوفا آلمان هم معتبرتر باشد، به دست آورده‌اند. اتفاقا براي حضور در دوره پرو لايسنس بايد مدرك A يوفا از انگلستان را داشته باشي. حسين عبدي در اين‌باره توضيح مي‌دهد: «يك گروه نخبه 7 نفره كه در تعيين سرمربي تيم ملي انگلستان نقش اصلي را دارند از انبوه تقاضادهندگان براي شركت در اين دوره 10 نفر را انتخاب مي‌كنند. اين انتخاب با آزمون يا كلاس خاصي صورت نمي‌گيرد و براساس شايستگي افراد صورت مي‌گيرد، به خاطر همين واقعا خوشحالم كه تقاضاي من مورد قبول واقع شده. در اين انتخاب، افراد متقاضي كاري نمي‌توانند بكنند و راه افرادي كه براي دوره فوق برگزيده شده‌اند جدا خواهد شد.»

حسين عبدي مي‌تواند افتخار فوتبال ايران و مربيانش باشد چرا كه بعد از شركت در اين دوره به عنوان Manager يعني رهبر فني يك تيم ليگ برتري انگليس مي‌تواند فعاليت كند. حسين عبدي درحالي براي اين كلاس انتخاب شده كه از بين مربيان نخبه اروپايي هم افراد بسياري براي ورود به اين كلاس پشت درهاي بسته مي‌مانند چرا كه از جمعيت انبوه متقاضي، هر سال فقط 10 نفر انتخاب مي‌شوند. حالا حسين عبدي بايد براي رسيدن به بالاترين مدرك مربيگري در اروپا و حضور در بالاترين سطح فوتبال در جبهه‌اي بزرگ قدم بردارد: «براي بار اول در اواخر ماه ژوئن (خرداد- تير) بايد به انگلستان سفر كنم. البته قبل از آن بايد از طريق ايميل و ويدئو كنفرانس با برگزار كنندگان كلاس در ارتباط باشم. بعد از آن بايد در 4 مقطع 10 روزه، دو هفته‌اي به انگلستان بروم و در كلاس‌هاي مربوطه شركت كنم اما كلا در يك سال آينده كار بسيار دشواري در پيش دارم.»


شايد اگر هر جاي آسيا بود، اين اتفاق در بوق و كرنا مي‌شد اما حتي سايت باشگاه پرسپوليس هم اين انتخاب بزرگ را پوشش نداد. حسين عبدي از كل دنيا به عنوان يكي از 10 نفري انتخاب شده كه به لحاظ مدرك و توانايي، بعدها مي‌توانند جاي الكس فرگوسن يا آرسن ونگر را بگيرند اما در كشور ما اين اتفاق زير سايه اخبار حاشيه‌اي مثل «تلوتلو خوردن فلان ستاره در خيابان» يا «دستگيري آقاي ستاره در فرودگاه» قرار مي‌گيرد. راستي، شايد يك لحظه تصور كردنش هم خالي از لطف نباشد كه ببينيم حسين عبدي روي نيمكت آجري منچستريونايتد نشسته است يا تيم مقابل چلسي و آرسنال را در فوتبال جزيره هدايت مي‌كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)