مرجع خبری پرسپولیس : تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا با غلبه بر منچستريونايتد انگليس براي چهارمين بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد.

 

 

ديدار فينال رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا شنبه شب در حضور بيش از 86 هزارنفر در ورزشگاه ويمبلي لندن آغاز شد ودر حالی که منچستری ها امید زیادی به کسب قهرمانی در خاک خود داشتند در نهایت برابر بارسلونا اسپانيا شکست خوردند.

بارسا در اين ديدار موفق شد با نتيجه 3 بر يك مقابل منچستريونايتد به برتري برسد تا پس از سال‌هاي 1992، 2006 و 2009، براي چهارمين بار قهرمان اروپا شود.

 

پدرو رودريگوئز در نيمه اول و در دقيقه 27 ابتدا بارسا را پيش انداخت؛ اما وين روني در موقعيتي مشكوك به آفسايد در دقيقه 34 بازي را به‌تساوي كشاند.

در نيمه دوم ليونل مسي در دقيقه 54 گل دوم مردان كاتالاني را به‌ثمر رساند و داويد ويا نيز در دقيقه 69 گل سوم اين تيم را به‌ثمر رساند تا شاگردان گوارديولا عنوان قهرماني ليگ قهرمانان را از آن خود كنند.

در لحظات پاياني پپ گوارديولا، مدافع متعصب خود كارلوس پويول را روانه ميدان كرد تا كاپيتان كاتالان‌ها خود را آماده بالاي سر بردن جام قهرماني كند اما در نهایت جام را اریک آبیدال بازیکن فرانسوی بارسا بالای سر برد.

بارسلونا با اين پيروزي براي چهارمين بار عنوان قهرماني اروپا را تصاحب كرد تا گوارديولا نيز به‌عنوان سرمربي ركورد جديدي را در كارنامه خود ثبت كند. گوارديولا با اين قهرماني به‌عنوان تنها مربي شناخته شد كه هم به‌عنوان بازيكن در سال 1992 و هم مربي در يك ورزشگاه (ويمبلي) عنوان قهرماني ليگ قهرمانان را بدست آورد.

شاگردان فرگوسن نيز با اين شكست و كسب عنوان نايب‌قهرماني، نتوانستند انتقام ديدار سال 2009 در ورزشگاه رم را بگيرند و بازهم در مصاف با بارسا ناكام ماندند.

 

اريك آبيدال بازيكن بارسلونا كه به‌تازگي از كمند بيماري سرطان رهايي يافته بود در اقدامي نمادين از سوي اين باشگاه جام قهرماني را به‌عنوان كاپيتان بالاي سر برد.

 

در شرايطي كه همگان انتظار داشتند تا كارلوس پويول كاپيتان آبي‌و‌اناري‌ها جام را به‌عنوان نفر اول در اختيار گيرد، در اقدامي نمادين بازوبند کاپیتانی به اریک آبیدال سپرده شد و جام قهرماني از سوي ميشل پلاتيني در اختيار  آبيدال قرار گرفت تا اين بازيكن به‌عنوان كاپيتان بارسا جام را بالاي سر خود ببرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)