باشگاه پرسپولیس در آستانه دربی نود و چهارم پایتخت از یحیی گل محمدی به عنوان بلای جان رقیب سنتی خود اسم برد.

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، دو تیم پرسپولیس و استقلال امروز در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ بیستم برای نود و چهارمین بار در طول تاریخ به مصاف هم می‌روند. به همین بهانه نگاهی داشته‌ایم به آمار و ارقام یحیی گل‌محمدی، سرمربی سرخ‌ها در تقابل با تیم استقلال.

آمار آقا یحیی به عنوان بازیکن؛ ۸دربی، تنها یک باخت و البته یک گل زیبا

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس در دو مقطع و به مدت ۷ سال به عنوان بازیکن پیراهن این تیم را برتن داشت و در ۸ دربی به میدان رفت که حاصل آن ۳ برد، ۴ تساوی و یک باخت برای او بود. آقا یحیی در دربی پنجاه و پنجم که با برتری ۲ بر یک سرخپوشان همراه بود نخستین گل تیمش مقابل استقلال را در دقیقه ۱۱ به زیبایی به ثمر رساند.

نتایج ۸ دربی گل‌محمدی به عنوان بازیکن

نتایج دربی‌هایی که گل‌محمدی در آن‌ها به عنوان بازیکن حاضر بوده به شرح زیر است؛

دربی ۴۲/پرسپولیس صفر- استقلال صفر
دربی ۴۳/پرسپولیس۱ – استقلال صفر
دربی ۴۴/پرسپولیس ۳ – استقلال صفر
دربی ۵۴/پرسپولیس یک- استقلال یک
دربی ۵۵/پرسپولیس ۲ – استقلال ۱
دربی ۵۶/پرسپولیس۲ – استقلال ۱
دربی ۵۷/پرسپولیس ۱ – استقلال ۱
دربی ۵۸/پرسپولیس صفر- استقلال صفر

آمار به عنوان سرمربی پرسپولیس؛۳ بازی،۳تساوی

یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس تاکنون ۳ بار مقابل استقلال قرار گرفته که هر ۳ بازی در وقت قانونی با تساوی خاتمه یافته؛ در دربی نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته، دیدار دو تیم تا پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۲-۲ به اتمام رسید اما آبی‌ها در ضربات پنالتی موفق شدند سرخ‌ها را شکست دهند!
دربی‌هایی که گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس در آنها نقش داشته به این شرح است؛

۱-بازی برگشت لیگ ۱۲/ استقلال صفر- پرسپولیس صفر
۲-بازی برگشت لیگ ۱۹/ پرسپولیس ۲- استقلال ۲
۳-دیدار نیمه نهایی جام حذفی سال ۹۹/ پرسپولیس ۲(۱)- استقلال ۲(۴)

ناداوری‌های عجیب علیه تیم گل‌محمدی؛۳پنالتی برباد رفته در یک بازی، تکرار نشدن پنالتی‌ها در جام حذفی

نخستین دربی یحیی ‌گل‌محمدی با پرسپولیس به عنوان سرمربی در حالی با تساوی بدون گل خاتمه یافت که داوری این دیدار جنجال ساز بود. محسن ترکی داور دربی ۷۶ به سادگی از خطای پنالتی استقلالی‌ها روی محمد نوری و رضا حقیقی عبور کرد تا این بازی بدون گل تمام شود. در پایان این دیدار نوذر رودنیل، علی خسروی کمک داور بین المللی و سید رضا غیاثی رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تاکید کردند پنالتی پرسپولیس نادیده گرفته شده است.
در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی سال گذشته و به گواه کارشناسان داوری پنالتی احمد نوراللهی و اوساگونا در ضیافت پنالتی‌ها باید تکرار می‌شد.

گل‌محمدی به عنوان سرمربی؛ بلای جان استقلال

یحیی گل‌محمدی در مجموع و تاکنون به عنوان سرمربی تیم‌های پرسپولیس، شهرخودرو(پدیده)، ذوب آهن، تراکتور و نفت تهران در لیگ برتر ۱۴ بار مقابل استقلال قرار گرفته که حاصل آن ۷ تساوی، ۴ برد و ۳ باخت بوده است.

او به عنوان سرمربی ذوب آهن موفق شد ۲ بار در جام حذفی استقلال را ناکام بگذارد و مانع از قهرمانی آنها شود؛ یک‌بار در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی جام حذفی ۹۴-۹۳ و بار دیگر در فینال جام حذفی ۹۴-۹۵. در هردو فصل نیز ذوب‌آهن تحت هدایت گل‌محمدی، قهرمان جام حذفی شد.

گل‌محمدی با برد مقابل استقلال به عنوان سرمربی شهرخودر، استقلال را از کورس قهرمانی خارج کرد و زمینه‌ساز هت‌تریک قهرمانی تیم برانکو شد.

در سال‌هایی که گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن و نفت تهران بود نیز بردهای شاگردان آقا یحیی مقابل آبی‌ها نقش ویژه‌ای در قهرمان نشدن آبی‌ها در لیگ داشت. او به عنوان مربی حداقل پنج بار مانع از قهرمانی استقلال در لیگ و جام حذفی شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)