برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: دربی یک بازی غیر قابل پیش‌بینی است و فاکتور خاصی ندارد اما تمرکز و ذهن برنده خیلی می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

هر چند مدت‌ها از جدایی برانکو از پرسپولیس و فوتبال ایران می‌گذرد اما هنوز هم سرمربی کروات سوژه جذابی برای هر خبرنگاری است. سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس که با یک بغل پرسش و با کمک رضا چلنگر سراغش رفتیم. مصاحبه زیر با خبرورزشی را با این توضیح بخوانید که برانکو ایوانکوویچ از تعطیلات کریسمس برمی‌گشت و…

سلام، مدتی می‌شد از شما خبر نداشتیم. کجا هستید؟ کرواسی؟
الان که با شما حرف می‌زنم در فرودگاه دوحه قطر هستم. ایگور پانادیچ (‌مربی گلرهای سابق پرسپولیس و فعلی تیم ملی عمان) هم همراه من است. از تعطیلات کریسمس و کرواسی برمی‌گردیم و قصد داریم به عمان برویم.

 قرار است دربی تهران برگزار شود. بازی استقلال و پرسپولیس را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
دربی اصلاً قانونی ندارد. اینکه یک تیم در ۲ بازی قبلی خودش برنده شده یا تیمی دیگر مساوی کرده است ملاک نتیجه دربی نیست.

منظور شما شرایط فعلی استقلال و پرسپولیس و نتایج قبلی این دو تیم است؟
من برای شما یک مثال می‌زنم. بهار سال ۱۳۹۴ تیم پرسپولیس در لیگ چهاردهم برای سقوط نکردن می‌جنگید. من تازه سرمربی پرسپولیس شده بودم و شرایط استقلال قلعه‌نویی هم خیلی خوب بود. همه فکر می‌کردند استقلال راحت پرسپولیس را می‌برد اما در نهایت ما با گل علی علیپور برنده دربی شدیم. می‌خواهم بگویم قوی‌تر بودن یا ضعیف‌تر بودن یک تیم یا رتبه آنها در جدول رده‌بندی اصلاً نمی‌تواند برنده دربی را مشخص کند.

مهم‌ترین فاکتوری که برنده دربی را تعیین می‌کند چیست؟
گفتم این یک بازی غیر قابل پیش‌بینی است و فاکتور خاصی ندارد اما تمرکز و ذهن برنده خیلی می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

بسیار خوب، سؤال بعدی ما درباره علی کریمی است. نظر شما درباره ثبت نام او در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران چیست؟
من قطعاً از کاندیداتوری علی کریمی حمایت می‌کنم. امیدوارم اعضای مجمع فدراسیون فوتبال با بینش عمیق و آزمون و خطاهایی که در سال‌های گذشته بوده رأی خود را بدون اعمال نفوذ غیر ورزشی صادر کنند. علی کریمی در دوره ۵ ساله سرمربیگری‌ام در تیم ملی ایران شاگرد من بوده و می‌دانم آدم سالم و مستقلی است. از نزدیک شاهد محبوبیت او نزد جامعه ورزش و فوتبال بوده‌ام و در دوره ۴ ساله سرمربیگری پرسپولیس هم دیده‌ام چه جایگاه بالایی نزد مردم دارد، بنابراین محبوبیت و مقبولیت بالای او نزد مردم و فوتبالی‌ها به همراه استقلال فکری، رفتاری و گفتاری‌اش خیلی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

برخی‌ها شاید بگویند یک فوتبالیست بزرگ به خودی خود نمی‌تواند مدیر یا رئیس فدراسیون موفقی باشد. با نظر این دسته از افراد موافقید یا نه؟
من از شما خبرنگاران ایرانی می‌خواهم به سایت فدراسیون فوتبال کرواسی مراجعه کنید. لطفاً بروید گذشته و نحوه انتخاب داوور شوکر را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی بررسی کنید. او ستاره تیم ملی و آقای گل جام جهانی‌ ۱۹۹۸ فرانسه بود که کمک کرد تیم کرواسی در آن مسابقات به عنوان سومی برسد. در دوران ریاست داوور شوکر هم تیم ملی کرواسی بهترین نتیجه تاریخ فوتبال خودش را به دست آورد و نایب ‌قهرمان جام جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه شد. من فکر می‌کنم جواب سؤال شما را داده باشم و علی کریمی هم می‌تواند داوور شوکر فوتبال ایران شود.

درباره معرفی مهدی مهدوی‌کیا به عنوان نایب‌رئیس اول علی کریمی چه نظری دارید؟
مهدی مهدوی‌کیا هم مثل علی کریمی یک فوتبالیست بزرگ با جایگاهی اجتماعی و مردمی است. مهدوی‌کیا یک بازیکن و آدم جنتلمنی است که می‌تواند در کنار علی کریمی به رشد و پیشرفت فوتبال ایران کمک کند، همین‌طور سعید دقیقی که از زبان رضا چلنگر شنیدم برای نایب‌رئیس دوم تیم علی کریمی، سعید دقیقی معرفی شده که او هم انتخاب خوبی است!

مگر شما سعید دقیقی را می‌شناسید؟
خیلی خوب هم می‌شناسم. او زمانی در خط حمله صباباتری کنار علی دایی بازی می‌کرد. بازیکن جوان و خوبی بود که حتی پدرش را هم به صورت اتفاقی دیده بودم. آن زمان خیلی جوان بود و با وجود مهاجمان بزرگی که داشتیم نمی‌توانستم دعوتش کنم ولی می‌دانم جوان تحصیلکرده‌ای است. این یک ترکیب خوب و فوتبالی است که امیدوارم بتوانند نظر مجمع فدراسیون فوتبال را جلب کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)