محمود خوردبین ، اظهار داشت: هر چند دربی‌ها همیشه خارج از فضای بازی‌ها به صورت مستقل دارای اهمیت بوده و هست ولی برای اولین بار بود که می‌دیدم خود دربی تحت تاثیر بازی‌های دیگر است.

وی افزود: طبیعی است که اهمیت جام حذفی مانند لیگ برتر نمی‌شود. شرایطی را سپری می‎کنیم که مشخصا میل و خواسته تیم و هواداران، کسب پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر است. این موضوع حالا اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده و به نظر من، همین مساله، دربی را تحت تاثیر خودش قرار داد. الان هم هیچ اتفاقی نیفتاده؛ پرسپولیس باید روی برنامه اصلی خودش تمرکز کند که البته اصلا کار هم آسانی نیست.

پیشکسوت خوش‌نام سرخپوشان اضافه کرد: داوری هم مشکل ایجاد کرد. آقای فغانی داور خیلی خوب و سطح بالایی است ولی اتفاقا برخلاف آن چه گفته شد، اشتباه تاثیرگذاری در دربی داشت. اصلا شکی نیست آن خطای امیرارسلان مطهری روی فرجی و ضربه‌ای که به دنده او زد، کارت مستقیم قرمز داشت و یک خطای خطرناک بود. چند صحنه مشابه از فوتبال‌های سایر نقاط دنیا را برای من فرستادند و در همه موارد، داوران بدون مکث، بازیکن خاطی را اخراج کردند.

خوردبین گفت: اگر قرار بود یک تیم، ۷۵ دقیقه یا ۱۰۵ دقیقه، ۱۰ نفره بازی کند، شرایط مسابقه‌ خیلی فرق می‌کرد. در این صورت فکر نمی‌کنم اصلا کار به پنالتی می‌کشید. تازه در همان ضربات پنالتی هم داور اشتباه کرد و خطای دروازه‌بان حریف که در هنگام ضربه پنالتی جلو آمده بود را نگرفت. همه اینها اتفاق افتاد ولی دربی دیگر تمام شده است. اتفاقا خوب است که تیم، خودش را درگیر این مسائل نکرد؛ چون فایده‌ای نداشت. تیم باید خودش را آماده بازی با ماشین سازی کند. بازی مهمی است. نباید حریف را دست کم گرفت یا به نتایج رقبا توجه کرد. بازی برابر پرسپولیس خودش به تنهایی انگیزه زیادی ایجاد می‌کند و حالا این انگیزه هم وجود دارد که بگویند روی قهرمانی رقابت‌ها تاثیر گذاشتند. بچه‌ها حتی نباید یک لحظه، تیم حریف را به حال خودش بگذارند. اگر این بازی را ببریم، به نظر من امتیازهای دو بازی بعدی در تهران را هم کسب می‌کنیم.

پیشکسوت و سرپرست کهنه‌کار و پیشین سرخپوشان با توجه به تجربه‌ای که در طول سال‌ها داشته، خاطرنشان کرد: الان، تیم تحت فشار زیادی است. با توجه به دربی هم این مساله وجود دارد. هواداران و پیشکسوتان باید هر کاری که می‌توانند انجام بدهند تا نه تنها این فشار کم شود، بلکه جای آن را انرژی، انگیزه و روحیه بگیرد. الان فقط چشم هواداران به تیم نیست. چشم و گوش اعضای تیم هم، به ما است. در ورزشگاه‌ها که نمی‌توانیم کمک‌شان کنیم، پس باید از فضاهای دیگر بهره بگیریم. بازیکنان پرسپولیس هم باید متوجه باشند که واقعا در سطح بالاتری نسبت به رقبا قرار دارند و نباید تمرکز و آرامش آنها به خاطر حرف‌ها و فشارها دچار اشکال شود.

خوردبین درباره هجمه‌های مختلفی که علیه تیم وجود دارد، احکامی که صادر می‌شود و اظهارنظرهای کذبی که اتفاق می‌افتد، این طور عنوان کرد: ساده‌ بگویم؛ به پرسپولیس حسادت می‌کنند. به بزرگی پرسپولیس که در آن سهیم نبوده‌اند و نیستند، حسادت می‌کنند. پرسپولیس بزرگ است و اگر بتوانند به آن لطمه بزنند، برای‌شان افتخار است. برای‌شان افتخار است اگر بتوانند جلوی تکرار قهرمانی پرسپولیس را بگیرند، ولی بزرگی پرسپولیس به این چیزها نیست. به هوادارانش بوده و هست. امیدوارم با حمایت همین هواداران، تلاش بازیکنان و درایت کادرفنی، این جام قهرمانی را هم بگیریم و همین اتفاق، بهترین پاسخ به تمام حرف‌ها و حاشیه‌سازی‌هاست.

وی در پایان گفت: یحیی گل‌محمدی واقعا خوب کار کرده است. اتحاد در تیم و بین تیم و باشگاه هم عامل خیلی مهمی است. الان این، یحیی گل‌محمدی نیست که محروم شد؛ تمام پرسپولیس را محروم کردند. پرسپولیس یک مجموعه واحد است؛ درست مثل همان چیزی که در دهه ۶۰ و ۷۰ بود. همچنین باید از نقش مهم دستیاران یحیی هم یاد کنم و در این بین می‌خواهم از کریم باقری، هم اسم ببرم که واقعا وجود او مثمرثمر بوده، هست و خواهد بود. به هر حال، باید در این سه بازی، همه جوره پشت پرسپولیس باشیم، چون از دیگران انتظاری غیر از مقابله با پرسپولیس نمی‌رود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)