عضو هیات مدیره پرسپولیس گفت: پالس های از برانکو مثبتی گرفتیم تا فرصت داده شود بدهی را بدهیم و اگر فرصت داده شود وارد گام دوم جرایم که محرومیت از نقل و انتقالات است نمی شویم.

علی رغبتی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در گفتگوی زنده با اینستاگرام باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت پرونده برانکو گفت: قرارداد آقای برانکو سال ۹۷ تمدید شد و تا فروردین ۹۸ بابت این قرارداد پولی دریافت نکرد و با توجه به قوانین فیفا می توانست در شهریورماه همان سال قراردادش را فسخ کند. در فروردین ۹۸ ما ۵۰۰ هزار یورو به ایشان پرداخت کردیم که این هم نمی توانست روی این اتفاق تاثیر بگذارد.

پالس مثبت از برانکو گرفتیم شاید فرصت دهد

وی ادامه داد: باشگاه دو مرحله مذاکره با وکیل ایشان و حتی خود ایشان داشت که نتیجه نداشت و به شکایت رسید و فیفا رای به مطالبات به حق ایشان داد. این پرونده ۴ پرونده بود که ۳ پرونده دستیاران مختومه شد و ۳۰ درصد از طلب برانکو هم پرداخت شد.

ما به دو سه مشکل هم خوردیم. اسفندماه این بدهی حدود ۱۷-۱۸ میلیارد می شد اما نوسانات ارزی این مبلغ را به ۴۰-۴۵ میلیارد رساند.  نقل و انتقال پول در ایران به خاطر تحریم ها از طریق سیستم بانکی غیرممکن شد و از مسیرهای دیگر دارای هزینه شد که برای این نقل و انتقال هم ۱۰۰ هزار دلار هزینه صرف شد تا پول به یک کشور دیگر منتقل شود و از آنجا وارد حساب ها شود. تغییرات قصل هم اثر گذاشت و فصل را عقب انداخت و طبق قراردادی که با بعضی بازیکنان خارجی داشتیم باید پرداختی به آنها انجام می دادیم که منجر به فسخ قراردادو شکایت انها نشود و راضی به تمدید قرارداد شوند. دو بار پرداخت به بشار رسن بعد از برگشت از عراق داشتیم و حدود ۲۳۰ هزار دلار دادیم و همچنین به رادوشوویچ و اوساگونا که قراردادش تمام شد هم توافق کردیم و پرداختی داشتیم. مجموع اینها باعث شد توان ارزی ما در این فرصت به پرداختی براتکو نرسد.

آقای برانکو در همه رفتارهایش با باشگاه پرسپولیس در این مدت بزرگ منشانه رفتار کرد چه آن زمانی که دریافتی نداشت و پای تیم ایستاد و چه بعد آن که همراهی کرد و این طرف هم اراده بوده که تسویه کنیم. به نقل و انتقالاتی رسیدیم که کمتر از هشت روز فرصت داشتیم تیم را تکمیل کنیم و همچنین پرداختی برای بلیت هواپیما داشتیم که بعدا قرار است AFC بدهد. سهمیه بازیکنان برای هتل هم ۲۹ نفر که محدود است و پول نفرات اضافی را باید خودمان بدهیم. کمی از نظر نقدینگی مشکل پیدا کردیم و از ۷-۸ روز قبل که پیش بینی کردیم ممکن است نتوانیم پرداخت کنیم ما نزدیک به ۸۰۰ هزار یورو پرداخت کردیم و تقریبا همین رقم باقی مانده است. نیازمند فرصت های دیگری بودیم و مذاکراتی با ایشان شد و تا آخرین لحظه که من پیگری کردم خوشبختانه پالس های مثبتی گرفتیم تا فرصت داده شود و اگر شرایطی از نظر حقوقی وجود داشته باشد که حق برانکو ضایع نشود ولی فرصت داده شود وارد گام دوم جرایم که محرومیت از نقل و انتقالات است نمی شویم.  ما از ۲۰ روز پیش تلاش کردیم مطالبات سالهای گذشته پرسپولیس را طلب کنیم و خوشبختانه به جای خوبی رسیدیم و منابع مالی جذب کنیم و اگر این مورد طی امروز و فردا به نتیجه برسد و به امید خدا بتوانیم فرصت دوباره بگیریم که در این باره پالس های مثبت گرفتیم منابع ما خواهد رسید و انشاءالله تمام و کمال بدهی برانکو را تسویه می کنیم.

منابع پیش بینی شده و فقط منتظر وصول آن هستیم و تشریفات اداری آن با شرکت طرف قرارداد باقی مانده است. همین امروز ظهر با یکی از طرفین جلسه خیلی خوبی داشتیم و قرار شد فردا گزارش نهایی را بدهند و مصوبه هیات مدیره خودشان را بگیرند و تبدیل به وجه نقد بشود. ما در حد نزدیک به ۱۰۰ درصد امیدواریم که بتوانیم این پول را کامل تامین کنیم و در این فرصتی که انشاءالله در اختیار پرسپولیس گذاشته شود پرداخت کنیم. اگر این فرصت بین ۲۰ تا ۳۰ روز باشد مناسب است، حرفی که ما شرکت طرف قرارداد زدیم ۷ تا ۱۰ روز است اما در ایران شرایطی وسط کار پیش می آید که ما پیش بینی را بین ۲۰ تا ۳۰ روز گذاشتیم و اگر زودتر هم پول را گرفتیم پرداخت می کنیم. ما به جای ۷۰۰ هزار یورو باید ۹۰۰ هزار یورو تهیه کنیم چون هزینه نقل و انتقال پول اضافه می شود. نوسانات ارزی هم وجود دارد و ممکن است اضافه شود. بدهی از شش ماه قبل تا به ماه دو نیم برابر شده است.

ما در کنار این بدهی بحث بازیکنان خودمان را داریم که یک سال زحمت کشیدند و قهرمان شدند و الان درگیر مسابقات سنگین دیگری هستند و باید دستمزد آنها را کامل پرداخت کنیم و پاداش هایی هم دارند و در مسابقات لیگ از هواپیمای چارتر استفاده کردیم و هر هفته تست های کرونا باید می دادیم که بسیار گران است و اتاق های هتل بیشتری اجاره می کردیم که بازیکنان تنها باشند و همه باعث شد تیم ما سالم باشد که همه هزینه بر بوده است.

نمی توان قاطعانه گفت پنجره بسته نمی شود

به صورت قاطع نمی توان گفت پنجره بسته نمی شود و روند این چنین پرونده هایی دست شاکی است و به مرحله ای رسیده است که فیفا جلسه می گذارد و پله پله پیش بینی کرده و شاکی با اعلامش می تواند محرومیت بعد را به صورت اتوماتیک به اجرا بگذارد . ما تلاشمان را کردیم و با توجه به شخصیتی که از آقای برانکو سراغ داریم امیدوار هستیم و پالس ها مثبت بوده است و امیدوارم به این مرحله نرسیم واگر خدای نکرده برسیم باز باید به سرعت پرداخت کنیم و پنجره را باز کنیم. ما دو ماه پیش شانس داشتیم دوباره در CAS به پرونده اعتراض کنیم و زمان بخریم اما مهمترین مسئله که باعث شد این کار را نکنیم صبوری و بزرگی آقای برانکو بود که این بدهی بالاخره باید پردخت شود. بدهی برای سال ۹۷ است که با ۵-۶ میلیارد پرداخت می شد ولی به هر حال نشده است. دومین دلیل این بود که هزینه رفتن به CAS حداقل ۱۳۰ هزار یورو باید پردخت می شد برای پرونده ای که نتیجه اش مشخص است. سومین دلیل این بود می خواستیم با توجه به وعده های گذشته این بار به ایشان وعده ندهیم و انجام دهیم و از ۴ پرونده ۳ پرونده بسته شد و بدهی خود آقای برانکو هم باید منابع مالی تامین شود و کاری نیست که از دست کسی بربیاید و شخصی نیست که بتواند ۳۰-۴۰ میلیارد پول بیاورد و بعدا بگیرد. پیش بینی ما این است که اگر پرسپولیس از این مرحله سخت عبور کند با توجه به قرارداد خیلی خوبی که با کارگزار دارد و فرصت های خوب دیگری که موجود است قادر است بعد از آن با آرامش کار کند.

ترابی خواست غرامت فسخش را بدهد

رغبتی درباره دلیل جدایی ترابی گفت: دو سه مساله باید در نظر داشت. یکی بحث انگیزه بازیکن است که ممکن است انگیزه پیشرفت داشته باشد و یک بازیکن ممکن است انگیزه مالی داشته باشد و یک بازیکن ممکن است شور و عشق و حال داشته باشد.  پرسپولیس بهترین تیم ایران و یکی از بهترین تیم های آسیا است. این بهترین تصادفی نشده و مجموعه ای از بهترین ها را دارد و همیشه در معرض دیده شدن هستند و پیشنهادات جذابی کسب می کنند. فوتبالیست های خوبی سالهای اخیر از کشور رفتند و موفق بودند و به بقیه انگیزه می دهند. مهدی ترابی علاقه داشت  فوتبالش را در خارج ادامه دهد و با نوسانات ارزی اخیر توان مقابله مالی با تیم های همسایه و اروپا را نداریم. بعضی پیشنهادات طوری است به هیچ وجه نمی توان جمعش کرد و شما در مقابل یک پیشنهاد ۲۵ میلیارد تومانی در ایران چقدر می توانی بدهی. روزی دلار در کشور ۹۰۰ تومان بود  و پیشنهاد ۱ میلیون دلاری ۱ میلیارد تومان بود آقای ترابی تصمیم داشت فوتبالش را در کشور دیگری ادامه دهد البته بعد از فسخ قرارداد ایشان با آقای رسول پناه جلسه داشته و خواسته مبلغی که بابت فسخ قرارداد باید میداد و باشگاه از آن محروم شده را به باشگاه بدهد و همچنان یک پرسپولیسی است. واقعا نمی شود به بازیکن گفت از فرصت خود بگذر شاید دیگر این فرصت پیش نیاید.

وی درباره اینکه چرا بندی در قرارداد بوده که اگر ۹۰ درصد مطالبات ترابی پرداخت نشود قراردادش فسخ شود و به آن توجه نشده گفت: ما البته وظیفه هیات مدیره رسیدگی به این مساله نبوده و کارهای اجرایی به مدیران عامل واگذار شده و البته وقتی متوجه این قراردادها شدیم تغییراتی در مدیران و کارمندان باشگاه دادیم و البته آقای ترابی هم می توانست این قضیه را مدیریت کند و مقداری عجله کرد. پرسپولیس در سالهای گذشته و در دهه ۶۰ بازیکنانش به تیم های بزرگ دنیا رفتند ولی احترام ها حفظ شده و اکثرشان به باشگاه درامد رساندند . پرداخت باشگاه ما به خواست کادرفنی همیشه مساوی بوده و سعی شده تفاوتی نباشد و اگر اطلاع داشتیم چنین بندی وجود دارد و ۶ درصد قرارداد را باید بدهیم مسلما اجازه نمی دادیم چنین اتفاقی بیفتد و پرسپولیس به مبلغ ترانسفر برسد که انشاءالله قرار است الان هم این اتفاق بیفتد. هواداران حق دارند و در قراردادهای جدید خیلی از اینها اصلاح شد و دیده بان ویژه برای بقیه بندها گذاشته شد که دیگر این مساله تکرار نشود.

مشکل علیپور مشکل مالی نبود

وی درباره جدایی علیپور گفت: آقای علیپور سال گذشته بسیار اصرار به رفتن داشت و بازیکن جوانی است و پیشنهادات خوبی داشت ولی چون باشگاه به او نیاز داشت ماند و نیم فصل اول هم خیلی خوب نبود. در طول فصل مدیریت سابق او را دعوت کرد جلسه گذاشت و قراردادش را افزایش داد ولی فقط یک قول شفاهی دادند که پایان فصل تمدید قرارداد کند. در انتهای فصل هم کاملا مشخص بود آقای علیپور انگیزه دارد در اروپا بازی کند. ما به این خواسته احترام می گذاریم و نمی توانیم همه چیز را برای خودمان بخواهیم. با این وجود تلاش کردیم و چنیدن جلسه داشتیم من خودم با ایشان و وکیل ایشان دو بار صحبت کردم و آقای رسول پناه هم سه چهار بار صحبت کرد ولی در نهایت هدف این بود به اروپا برود و حتی مسائل مالی خیلی برایش مهم نبود. با وجود اینکه در جلسه دوم من قانع شدم هدفش رفتن است و اصلا مشکل پول ندارد و این حرف هایی که درباره اش زده می شود درست نیست . درخواست عجیب نیست ولی به هر حال انتظار داشت بالاترین سقف را بگیرد ولی وقتی شما روی یک هدف بزرگ تمرکز کنید با مبلغ کمتری هم می روید مثل آقای طارمی که با مبلغ کمی رفت اروپا و موفق شد. مدیران قبلی هم خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند و باید در شرایط آنها باشید وقتی یک جلسه ۱۲ ساعت طول می کشد و باید تصمیم بگیرید. همه بازیکنان هم چنین شرایطی ندارند و حتی باشگاه بارسلونا هم بعضی بازیکنانش بدون هیچ بندی از دست می دهد و این اتفاقات طبیعی است. پارسال اقای علیپور با تمدید موافق نبود و می گفت یک سال قرارداد دارم ولی از طرفی پنج سال هم زحمت کشید و ۱۹ ساله بود که اینجا آمد و ۴ سال بهترین گلزن پرسپولیس بود و زحمتش را کشیده و در پایان فصل هم قراردادش را تمدید نکند چه بهتر که دوستانه باشد و موفق باشد.

۷۰ درصد از لیست اولیه سرمربی جذب شد

ما از نقل انتقالات راضی بودیم و اوایل مرداد کار را شروع کردیم و با کادر فنی جلسه گذاشتیم و براساس لیست آنها عمل کردیم و ۱۱ گزینه داشتیم که لیست اول ۷ تایی اول بود که از آنها ۲ بازیکن می خواستند به خارج از کشور بروند و تا لحظات آخر صبر کردیم مطمئن شدیم نمی خواهند در ایران بازی کنند، سراغ گزینه های بعدی رفتیم. یک بازیکن به نام شهاب زاهدی قرار بود از اوکراین بیاید باشگاهش همکاری نکرد و پیشنهاد بالای ۵۰۰ هزار یورویی داد و به همین خاطر از لیست اول ۴ بازیکن را گرفتیم و اگر آن ۳ بازیکن می خواستند در ایران بازی کنند شک نکنید قرارداد می بستیم. آقای زاهدی هم گزینه جایگزین یکی از بازیکنانی بود که جذب شد و به این ترتیب با احتساب ۴ بازیکن از لیست ۶ نفره ۷۰ درصد لیست اولیه جذب شد. بلافاصله گزینه های دیگری را کتبا از کادرفنی گرفتیم و بارها در روز تلفن داشتیم و خود آقای پیروانی هم به ما کمک کرد و با توجه به نیاز تیم خریدهای خوب و با کیفیتی داشتیم و امیدواریم که انشاءالله جا بیفتند. شاید در روزهای اول چون فرصت کمی برای تمرین و بازی تدارکاتی داشتیم هماهنگ نباشند اما بازیکنان با کیفیتی هستند و مهمتر از آن بازیکنان فعلی پرسپولیس بسیار بازیکنان بزرگی هستند و قادرند حمایت معنوی از هم تیمی های جدید خود کنند. سه بازیکن هم از لیست بعدی گرفتیم و در مجموع ۷ بازیکن جذب کردیم. دیگر بازیکن لیگ برتری نمی توانیم بگیریم، بازیکن خارجی هم ممنوع است و فقط از دسته های پایین می توانیم بگیریم که به نظر نمی آید نیازی داشته باشیم هرچند اگر کادر فنی تشخیصی بدهد از فرصت استفاده می کنیم.

وی درباره بازگشت بازیکنان ایرانی خارج از کشور از جمله صادق محرمی گفت: محرمی در کرواسی در حال بازی است و تمایلی به بازگشت ندارد. صحبت هایی در فضای رسانه ای شد و بحثی درباره او مطرح نبود. اگر سهمیه لیگ برتر هم اضافه شود باید ببینیم نیاز داریم یا خیر چون الان بازیکنان خیلی خوبی داریم و به نظر می رسد تیم کامل و پر و پیمان است و اگر کادر فنی نقطه ضعفی تشخیص دهد رفع می شود.

قرارداد شجاع را همراه دیگر بازیکنان بررسی می کنیم

وی درباره بحث ناراحتی شجاع خلیل زاده گفت:  شجاع خلیل زاده یکی از بازیکنان دوست داشتنی تیم است و واقعا متعصب است و در این ۷-۸ روز که ما شدیدا درگیر نقل و انتقالات بودیم سه چهار بار به باشگاه آمد اما خب کار قراردادش از سوی مدیر برنامه هایش به طور رسمی دنبال می شود من خودم هم دو سه بار بین جلسات با او گپ زدم  اما دو مساله وجود دارد. اول اینکه واقعا باید به طور واضح و رسمی پیشنهاد او ارائه می شد که مدیر برنامه هایش آمد و سه شنبه پیش با او جلسه داشتم و پیشنهادش را گرفتم و دوم اینکه ما در این ۸ روز فقط فرصت داشتیم بازیکنان جدید را بگیریم تا یک ساعت مانده به پایان فرصت ارسال لیست برای آسیا هنوز درگیر بودیم. موضوع تمدید قرارداد بازیکنان فعلی یا اصلاح قراردادهای آنها باید به صورت یک کار جمعی دیده شود و همه در نظر گرفته شوند و توازن و تعادل در تیم خیلی مهم است. ما ابتدا از ایشان خواستیم از این مرحله عبور کنیم و بقیه بازیکنان هم ممکن است حرفی داشته باشند و اکثریت بازیکنان این درخواست باشگاه را پاسخ دادند و ما همان سه شنبه با مدیربرنامه ها او گفتگو داشتیم و نظراتش را شنیدیم و به ایشان گفتیم به ما فرصت دهد کل مجموعه را نگاه کنیم. ما یک تیم فوتبال داریم که تمام اعضای آن سهم دارند و نمی شود کسی را جدا کرد و نادیده گرفت و اگر قرار است کار رسمی از طریق مدیر برنامه انجام شود ایشان تهران است و صحبت می کنیم. به نظر من یک سوءتفاهم خیلی ابتدایی رخ داد و بحثی وجود نداشت. شجاع خلیل زاده همین الان دو فصل دیگر با پرسپولس قرارداد دارد و ما هر مدتی که قرارداد باشد استقبال می کنیم. و البته بند جدایی هم در قرارداد دارد که پیشنهادی برسد می تواند جدا شود و وقتی بند جدایی در قرارداد وجود دارد معنی این است به مدت قرارداد نمی توان اعتنا کرد. اگر عجله کنی و زود یک قرارداد امضا کنی ممکن است از این اشتباهات پیش بیاید که در آن ۸ روز ما وقت این کار را نداشتیم ولی الان تا ۲۹ آبان فرصت نقل و انتقالات داریم و برای همه شانس است تا قرارداد امضا کنند.

مدیرعامل سخنگوی باشگاه است

وی درباره اینکه شاید به دلیل نبود سخنگو در باشگاه بین اعضای هیات مدیره و بازیکنان و هواداران شکاف ایجاد شده گفت: موافقم ولی هیچ جای دنیا اعضای هیات مدیره عضو اجرایی نیستند ولی در کشور ما شرایط طوری است که نمی شود عقب ماند. شما می دانید من خیلی اهل صحبت کردن نیستم معتقدم مدیرعامل سخنگو و فرمانده میدان است و اختیارات را از روز اول به همه مدیران عامل می دهیم و ما باید به کار دیگری برسیم و سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان کنیم و اجرا مخصوص مدیرعامل است اما در هفته های اخیر که ما وارد کار اجرایی شدیم عملکرد ما قابل سنجش است و با این سرعت نقل و انتقالات انجام شد و اگر انتقادی باشد می پذیریم.

یحیی گل محمدی فصل بعد تیمی که خواست را خواهد داشت

وی درباره ناراحتی و استعفای یحیی گل محمدی گفت: آقای گل محمدی الان قطر هستند و  در این مدت یک ساعت هم تمرین تیم را تعطیل نکرد و پست اینستاگرام او را هم دیدید. ما بعد ازآن مصاحبه یک جلسه خوب داشتیم و همه اینها نشان می دهد الان آقای گل محمدی سرمربی تیم است و هیچ مشکلی ندارند و فصل بعد هم تیمی را که خودشان دوست داشتند خواهند داشت با یکی دو نفر اگر اضافه می شدند بهتر بود. پست ایشان خودش گویای همه چیز است.

کارگزار به خوبی به تعهدش عمل کرده

وی درباره کارگزار باشگاه گفت: ما از همکاری با کارگزار رضایت کامل داریم . ما قراردادی سال گذشته بستیم که چون با عجله بسته شد بعضی از مفاد آن برای دو طرف قابل تفسیر بود ولی بعد از آن گفتگوی طولانی و خوبی داشتیم و قرارداد خوبی جایگزین شد و تا الان به تعهداتش عمل کرده و بسیار خوب حمایت کرده و همچنان هم در ارتباط بین ما بعضی جاها که در تنگنا قرار می گیریم اولین جایی که مراجعه می کنیم با روز باز از اما استقبال می کند و این را هم بگویم این دغدغه ای که راجع به باشگاه و مسائل مالی دارند در بحث اسپانسرینگ نمود دارد. ما خیلی از کارهای روزانه را از طریق الکترونیک انجام می دهیم و یکی از راه های آن اپلیکیشن پرسپولیس است و همان کار را می توانید با اپ باشگاه انجام دهید و همین کار بنیه مالی باشگاه را تقویب می کند. باشگاهی که پول نقد داشته باشد به بازیکنانش سریع تر می رسد و خیلی از فرصت ها را از دست نمی دهد. تعهدی که شرکت آتیه از خرداد تا به حال به ما داشته هرگز در گذشته سابقه نداشته است.

ما درآمد حق پخش تلویزیونی و درآمدهای روز مسابقه را نداریم و فقط درآمد تجاری داریم که بخشی از آن متعلق به شرکت آتیه است که به تعهدش خیلی خوب عمل کرده.  بخشی از درآمد تجاری هم در اختیار باشگاه است اما کرونا ما را محدود کرده مثلا درامد باشگاه های آسیا، مدارس فوتبال و حق ترانسفر بازیکن متعلق به باشگاه است و ربطی به کارگزار ندارد.

آپارتمان های پرسپولیس را پس گرفتیم

وی درباره پس گرفتن اموال پرسپولیس گفت: پرسپولیس ساختمانی داشت که با فدراسیون فوتبال شریک بود اما آپارتمان های دیگری وجود داشت که چهار تا در محله چیذر، دیگری در خیابان ایرانشهر و یکی در خیابان پلیس بود که هر کدام گرفتاری هایی داشت و شناسایی شد و به باشگاه برگردانده شد. دو ورزشگاه درفشی فر و شهدای گمنام به نام باشگاه سند خورد و ورزشگاه شهید کاظمی را هم به عنوان امانت داریم که با این واگذاری ها بالای هزار و دویست میلیارد تومان به سرمایه پرسپولیس اضافه شد و اگر پرسپولیس ۵۰ میلیارد بدهی هم داشته باشد باز هم ترازنامه مالی با این دارایی ها مثبت است. نگرانی درباره هزینه های انجام شده در ورزشگاه شهید کاظمی وجود نداردو شهرداری همیشه رویکرد حمایتی داشته و برخی وسیله هایی که در آنجا هزینه شده هم در صورت نیاز قابل انتقال است. اگر بتوانیم ورزشگاه مدرنی با مالکیت خودمان داشته باشیم و در سطح تیم بزرگسالان باشد چه بهتر که به خانه خودمان برویم و تورهای داخل باشگاه برای هواداران بگذاریم. درباره شهید کاظمی هم هیچ مشکلی نداریم و آنجا احساس صاحب خانگی می کنیم.

وی در پایان گفت: با وجود مشکلاتی که در میزبانی و وضعیت تمرین و تنوع غذایی وجود دارد انگیزه ای که در بازیکنان وجود دارد و توان و قدرتی که پرسپولیس نشان داد باعث شده من کاملا به صعود تیم امیدوار باشم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)