کنفدراسیون فوتبال آسیا وضعیت پرسپولیس را در میان ۵ سوژه قابل توجه خود پیش از آغاز لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه آغاز هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به ۵ نکته پرداخت که باید به آنها توجه داشت.

در میان ۵ نکته قابل توجه از سوی AFC وضعیت پرسپولیس در این فصل دیده می شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا به وضعیت نامسب پرسپولیس در این روزها پرداخت و تیتر زد: از پرسپولیس تهی شده چه انتظاری دارید؟

در بخشی از این مطلب که به پرسپولیس اختصاص دارد، آمده است: «غول‌های تهرانی در ماه جولای به چهارمین قهرمانی متوالی خود در لیگ حرفه‌ای ایران دست یافتند و ادامه حکمرانی آنها در لیگ هیچ نشانی از نزول این تیم نداشت، اما پس از حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ و یک سال بعد در فینال، پرسپولیس در سال ۲۰۱۹ دچار تزلزل شد و در مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار رفت.

مسابقات لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۰ برای پرسپولیس با شکست مقابل الدحیل و تساوی مقابل شارجه آغاز شد که هر دو بازی، خارج از خانه بود. در این میان پس از کسب قهرمانی ایران، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس به بلژیک رفته و علی علیپور هم در حال نهایی کردن انتقال خود به پرتغال است. در حالی که به نظر می‌رسد پُر کردن جای خالی بیرانوند بسیار سخت خواهد بود، جدایی علیپور هم می‌تواند برای پرسپولیس مشکل‌ساز باشد.

در تیمی که بیشتر بر پایه استحکام دفاعی نسبت به توان حمله بنا شده بود، علیپور بهترین مهاجم سه دوره متوالی پرسپولیس در لیگ داخلی و دو دوره گذشته مسابقات آسیایی بود و این در حالی است که او هر دو گل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را هم خودش به ثمر رسانده است.

علاوه بر آن، کاپیتان الهام‌بخش پرسپولیس یعنی سیدجلال حسینیِ ۳۸ ساله، یک سال مُسن‌تر شده است و آنها نمی‌توانند از «دژ آزادی» بهره قابل توجهی ببرند. منصفانه است که بگوییم پرسپولیس برای صعود به مرحله حذفی کار دشواری در پیش دارد و صعود به دور حذفی برای پرسپولیس، مطمئناً باید یک موفقیت به حساب بیاید».

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)