از اوایل تیرماه امسال که لیگ برتر نوزدهم بعد از ۴ ماه تعطیلی از سر گرفته شد، پرسپولیس بیشتر از هر تیم دیگری درگیر مسابقات رسمی بوده و اگر از این حیث هم شرایط تیم را در نظر بگیریم قهرمانی نیم‌فصل با ارزش‌تر به حساب می‌آید.

در واقع چنانچه بحث کمبود بازیکن متخصص در برخی پست‌های کلیدی مثل مهاجم نوک و مدافع میانی را کنار بگذاریم یا مسأله تأثیر سوء ‌شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا یا مشکلات مالی را اصلاً باز نکنیم، همین طولانی شدن فصل فوتبالی می‌توانست پرسپولیس را از اهدافش دور کند اما تیم یحیی با این معضل کنار آمد و حالا به عنوان قهرمان نیم‌فصل به ادامه مسابقات و پنجمین قهرمانی متوالی لیگ فکر می‌کند و مثل ۵ فصل گذشته مدعی جدی قهرمانی است. آن هم در شرایطی که تنها تیم صاحب میانگین امتیازی استاندارد برای رسیدن به این عنوان به حساب می‌آید.
یحیی گل محمدی بارها در مصاحبه‌هایش به این نکته اشاره کرده که تیمش به خاطر طولانی شدن فصل و درگیری مداوم با تمرین و مسابقه بیشتر، فشار زیادی را تحمل کرده تا شرایط برای این تیم سخت‌تر از بقیه باشد. سرمربی پرسپولیس به درگیری ۹ ماهه تیمش با تمرینات و مسابقات اشاره کرده که اصلاً اشتباه نیست. یحیی حرف بیراهی نزده و تا الان پرسپولیس حدود ۹ ماه به صورت متوالی و بعضاً فشرده درگیر مسابقات داخلی و خارجی بوده و عجیب اینکه این فشار قرار است حداقل تا حدود سه ماه دیگر ادامه داشته باشد تا باشگاه پرسپولیس در یک موقعیت عجیب تاریخی قرار بگیرد.
معمولاً فصل‌های فوتبالی حدود ۸ تا ۹ ماه زمان می‌برد ضمن اینکه در فاصله دو نیم فصل حداقل مقطعی دو هفته‌ای، مسابقات و تمرینات تعطیل می‌شود اما شرایط کرونایی و به هم خوردن تقویم مسابقات باعث شده تا پرسپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها از این ناحیه متضرر شود.
لیگ نوزدهم از فاصله ۸ اسفند تا ۸ تیر به مدت چهارماه تعطیل بود و پرسپولیس بعد از بازی با شهرخودرو در تاریخ ۸ اسفند ۹۸، با از سرگیری دوباره بازی‌ها روز ۸ تیرماه ۹۹ مقابل پیکان بازی کرد. البته بازیکنان چیزی حدود سه ماه به صورت انفرادی تمرین می‌کردند اما اگر این تمرینات را اصلاً حساب نکنیم و مثل تعطیلی برای تیم به حساب بیاوریم، تمرینات جدی پرسپولیس از حدود یک ماه قبل از بازی با پیکان شروع شد (هفته اول خرداد) و چنانچه بازی با گل گهر به عنوان آخرین بازی نیم فصل اول لیگ بیستم را در نظر بگیریم پرسپولیس۹ ماه تمام درگیر مسابقه، تمرین، اردو و سفر بوده است و این شرایط پرفشار برای این تیم به شکل عجیب و غریبی تا کنون رقم خورده و ادامه دارد.
پرسپولیس از ۸ تیر ماه امسال درگیر ادامه مسابقات لیگ نوزدهم شد و تا شهریور ماه ۹ بازی باقیمانده‌اش را انجام داد و قهرمان شد اما بعد از آن به جام حذفی رفت و پس از آن راهی قطر شد تا به صورت کاملاً فشرده ۸ بازی در ۲۱ روز انجام دهد و به فینال برسد. در بازگشت از آسیا، پرسپولیس بلافاصله وارد فصل تازه لیگ برتر شد و بعد از انجام چهار بازی اول برای فینال آسیا به قطر رفت. سرخ‌ها در بازگشت از قطر بازی‌های لیگ‌شان را پی گرفتند و به خاطر دو بازی عقب‌افتاده در مقطع پایانی نیم فصل تقویم فشرده‌تری داشتند.
تمرینات پرسپولیس بعد از بازی با گل گهر فقط به مدت دو روز تعطیل شد که نمی‌تواند در یک بازه زمانی ۹ماهه به چشم بیاید و سرخ‌ها از دیروز تمرینات‌شان را برای بازی‌های نیم فصل دوم شروع کردند. با توجه به برنامه سه بازی اعلام شده لیگ برتر در نیم فصل دوم، پرسپولیس حداقل تا ۱۶ اسفند ماه درگیر لیگ برتر خواهد بود  و گفته می‌شود بعد از آن هم به احتمال زیاد یک بازی از جام حذفی و یک بازی سوپرجام را برگزار خواهد کرد. این یعنی که پرسپولیس تا پایان امسال باید به این فصل طولانی‌اش ادامه دهد و دوران حضور سرخ‌ها در شرایط تمرینی، اردو و مسابقه حداقل ۱۰ماهه خواهد شد.
حالا اگر بازی‌های لیگ  در نوروز ادامه پیدا کند این فصل طولانی باز هم کش خواهد آمد ضمن اینکه حتی اگر مسابقات چیزی حدود یکی دو هفته تعطیل شود هم سرخ‌ها زمان کافی برای استراحت نخواهند داشت چرا که هم ادامه بازی‌های لیگ بیستم را در پیش دارند هم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۵ فروردین آغاز خواهد شد و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت  و بعد از آن هم بقیه بازی‌های لیگ و جام حذفی می‌تواند برای پرسپولیس رکورد حضور در طولانی‌ترین فصل تاریخ فوتبال را رقم بزند.
با این حساب هم موفقیت فعلی تیم یحیی در این شرایط اهمیت و ارزش بیشتری پیدا می‌کند هم اینکه اگر این تیم بتواند در پایان این فصل عجیب و غریب عنوان قهرمانی را از آن خود کند، این عنوان به لحاظ درگیری حدوداً یکساله با شرایط مسابقه، فوق‌العاده باارزش‌تر خواهد بود.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)