پرسپولیس نیوز: هافبک پیشین پرسپولیس گفت: پتانسیل پرسپولیس نسبت به فصل پیش کم شده و بازیکن خلاق در فاز تهاجمی این تیم کم دیده می‌شود.

عباس آقایی در مورد عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس به ویژه علی علیپور و اینکه آیا این مسئله به عملکرد ضعیف خط هافبک پرسپولیس و جدایی بازیکنانی چون محسن مسلمان، وحید امیری و فرشاد احمدزاده ربط دارد یا نه؟ اظهار داشت: تمام نفراتی که نام بردید از فوتبالیست‌های خوب ایران هستند که وجودشان در پرسپولیس خیلی موثر بود. نمی‌خواهم به نفرات فعلی خط هافبک پرسپولیس بی‌احترامی کنم اما طبیعی است که برای یک مهاجم خیلی مهم است چه بازیکنانی در کنارش بازی می‌کنند.

بازی‌های خوب علیپور از یادمان نرود
وی افزود: عدم گلزنی ممکن است برای یک مهاجم در هر مقطعی اتفاق بیفتد و این در فوتبال طبیعی است اما آنچه خیلی اهمیت دارد تلاش یک بازیکن در زمین مسابقه است. در همه جای دنیا وقتی بخواهند عملکرد یک مهاجم یا یک بازیکن را ارزیابی کنند اول از همه به این مسئله توجه می‌کند که او در زمین مسابقه چقدر انرژی می‌گذارد. کاری که به نظر من علی علیپور در زمین به بهترین شکل آن را انجام می‌دهد. نباید فراموش کنیم که علیپور فصل پیش گل‌های بسیار با ارزشی را برای پرسپولیس به ثمر رساند و الان چون ۴ بازی است به غیر از یک پنالتی گل نزده نباید از وی خرده بگیریم.

بازیکنی را نمی‌بینم که کم بگذارد
آقایی تصریح کرد: نه تنها علیپور بلکه  در پرسپولیس بازیکنی را نمی‌بینم که در زمین مسابقه از همه انرژی و توان خود بهره نگیرد. شاید ایرادهایی به تیم وارد باشد اما مهم این است که آن اتحاد و شورو هیجان ۳ فصل پیش هنوز در تیم برانکو وجود دارد و این موضوع کمک می‌کند تا این تیم کیفیت خود را حفظ کند. مسئله مهم دیگر اینکه تیم‌های دیگر هم بیکار ننشسته‌اند تا همیشه به پرسپولیس ببازند، دیدید که نفت مسجد سلیمان چطور مقابل پرسپولیس بسته و دفاعی بازی می‌کرد. بازی مقابل این تیم‌ها واقعا سخت است و انرژی زیادی از تیم حمله کننده می‌گیرد.

بازیکن خلاق در تیم کم می‌بینم
هافبک پیشین پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا جانشین‌های نفرات جدا شده از پرسپولیس توانسته‌اند به همان کیفیت بازی کنند یا نه؟ گفت: همان طور که گفتم همه بازیکنان پرسپولیس از تمام پتانسیل خود در زمین استفاده می‌کنند اما زمانی شما می‌بینید مهره‌ای که سرمربی در اختیار دارد از ۱۰۰، ۸۰ است و یک موقع از ۱۰۰، ۵۰٫ در چنین شرایطی طبیعی است که کیفیت فنی تیم هم تا حدی افت کند. پرسپولیس قاعدتا به اندازه فصل گذشته پتانسیل ندارد و به طور کل می‌توان گفت بازیکن خلاق در ترکیب تهاجمی پرسپولیس خیلی کم دیده می‌شود. بازیکنی که بتواند حداقل یکی دو بازیکن را از پیش‌رو بردارد و گره بازی را باز کند. اگرچه تیم در قالب تاکتیکی همان تیم فصل قبل است.

پرسپولیس با ۵ بازیکن جدید هم کار سختی مقابل الدحیل داشت
آقایی درباره اینکه آیا این پرسپولیس می‌تواند از پس تیم پرقدرت الدحیل برآید یا نه به تسنیم گفت: بازی خیلی سختی در انتظار پرسپولیس است. حتی اگر این تیم ۵ بازیکن تیم ملی را که در جام‌جهانی بازی کردند، جذب می‌کرد باز هم کار سختی مقابل الدحیل پیش‌رو داشت. حریف پرسپولیس قدر و پر مهره است اما فوتبال قابل پیش بینی نیست. ممکن است در یک روز آنقدر خوب باشید که برنده شوید و ممکن است روزتان نباشد و اتفاقی که نباید رخ دهد، پیش می‌آید. قدر مسلم نباید توقع‌مان را از پرسپولیس با شرایطی که با آن مواجه است بالا برد اما با درایتی که نزد برانکو سراغ داریم و تلاشی که بازیکنان خوب این تیم خواهند کرد از این مرحله هم عبور می‌کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)