پرسپولیس نیوز : عکس‌العمل دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در بازی مقابل ذوب‌آهن از سوی بینندگان برنامه ۹۰ به عنوان بهترین عکس‌العمل انتخاب شد.
 

برنامه تلویزیونی 90 دوشنبه شب و با زمانی کمتر نسبت به هفته‌های گذشته از شبکه سه سیما روی آنتن رفت که به بررسی بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر پرداخت.

میهمان این برنامه علیرضا فغانی بود که بعد از قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ داور بین‌المللی کشورمان که در خصوص جام ملت‌های آسیا و قضاوت‌هایش در این بازی‌ها صحبت کرد، در ابتدای برنامه در استودیو حاضر شد و پس از گفت‌وگویی کوتاه برنامه را ترک کرد.

 

فغانی: کارشناسان استرالیایی ویلیامز را می‌کوبیدند
علیرضا فغانی داور بین المللی ایران که در جام ملتهای آسیا حضور داشت و فینال این مسابقات را هم قضاوت کرد، میهمان حضوری برنامه این هفته بود. وی در این برنامه اعتراف کرد که باید بازیکن کره جنوبی را در یکی از مسابقات مقدماتی اخراج می‌کرده است.

وی همچنین با تشکر از حمایت‌هایی که از او به خاطر عملکردش در جام ملتهای آسیا شده بود، گفت: با وجود اینکه چند اشتباه داشتم ولی کارشناسان داخلی از من حمایت کردند که باید تشکر کنم. در همین مسابقات، بنجامین ویلیامز (داور استرالیایی) چند اشتباه داشت و کارشناسان استرالیایی او را می‌کوبیدند. از اینکه چنین فضا و روحیه‌ای در ایران نیست، لذت بردم!

 

خوردبین: این حرف‌ها زشت است!
یکی از سوژه‌های حاشیه‌ای گزارش دیدار ذوب آهن با پرسپولیس به تاکید باشگاه ذوب آهن به دریافت حق رشد پیام صادقیان بازیکن پرسپولیس اختصاص داشت. در حالی که سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن تاکید داشت پرسپولیس باید حدود 120 میلیون تومان به عنوان حق رشد به ذوب آهن بدهد، محمود خوردبین، سرپرست سرخپوشان به شدت از این موضوع گلایه کرد و گفت: اینها چه حرفی است که می‌زنند؟ مگر صادقیان برای ما چند بازی انجام داده؟ این حرف‌ها زشت است!

در بخشی از برنامه گروه آنالیز برنامه 90 به آنالیز دقیق بازی استقلال و سپاهان پرداختند که نکات جالب توجهی در خصوص این بازی عنوان شد؛ در این بخش از عملکرد امیر قلعه‌نویی و کادرفنی استقلال دفاع شد و گروه آنالیز برنامه 90 کادر فنی آبی‌پوشان را شجاع نامیدند.

 

افشاگری عادل علیه استقلال
یکی از بخش‌های برنامه نود به خرید بازیکنان خارجی باشگاه استقلال اختصاص داشت. فردوسی پور در این قسمت هزینه خرید بازیکنان خارجی تیم استقلال را محاسبه و اعلام کرد که بیش از یک و نیم میلیون دلار یعنی حدود 5 میلیاردتومان برای خرید هشت بازیکن خارجی که روی هم 28 بازی برای استقلال انجام دادند، اختصاص داده شده است.

 

همچنین موضوع مهم برنامه مربوط به بحث دوپینگ علاء عبدالزهرا، هافبک تیم ملی عراق بود؛ در این بخش از برنامه اعلام شد که بحث دوپینگ عبدالزهرا و احتمال تغییر نتیجه دیدار ایران و عراق یک فرافکنی بوده است.

احمدرضا براتی، کارشناس مسائل حقوقی فوتبال درباره ماجرای دوپینگ عبدالزهرا گفت: سازمانی که آزمایش دوپینگ گرفته است باید به سرعت نتیجه را اعلام کرده و محرومیت ورزشکار دوپنگی را اعلام کند. در خصوص عبدالزهرا نیز ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادوی ایران) نمونه‌گیری را انجام داده و دوپینگ این بازیکن عراقی مثبت بوده اما نادو به این دلیل که عبدالزهرا از لیگ برتر ایران خارج شده، به فیفا اطلاعی نداده است. فیفا هم از طریق آزمایشگاه کلن متوجه دوپینگ این بازیکن شده و از نادوی ایران درخواست مدارک و نام بازیکن دوپینگی را کرده است.

وی ادامه داد: دوپینگ هافبک تیم ملی عراق به هیچ نهادی اعلام نشده و حتی خود این بازیکن هم تا زمان حضورش در ایران ابلاغیه‌ای دریافت نکرده بود که مبنی بر دوپینگی بودنش باشد؛ پس بنابراین اعتراض به AFC و اعلام اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما دشمنی دارد، بازی با افکار عمومی است. رأی AFC در خصوص عبدالزهرا و بازی ایران و عراق درست بود و اعتراض ما به استیناف هم به جایی نمی‌رسد.

دکتر طباطبایی، قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هم با اشاره به این موضوع اظهار داشت: فیفا در این خصوص قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده است. تمام مدارکی که فیفا خواسته بود را ما در نامه ارسالی اعلام کردیم و وظایف‌مان به درستی انجام شده است. اگر این بازیکن مقیم کشور ما بود می‌توانستیم رأی را به او اعلام کنیم اما عبدالزهرا از تراکتورسازی جدا شده بود و با این حال ما دوپینگ او را به فیفا اعلام کردیم. در این خصوص فیفا اهمال کاری کرده است.

احمد هاشمیان، رئیس پیشین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هم در این خصوص گفت: هر نهادی که آزمایش دوپینگ را انجام می‌دهد وظیفه دارد رأی به محرومیت بازیکن هم بدهد و این کار باید به موقع انجام شود.

سؤال پیامکی برنامه 90 مربوط به بهترین عکس‌العمل دروازه‌بان‌ها تا هفته هجدهم لیگ بود؛ در این برنامه عکس‌العمل‌هایی از علیرضا بیرانوند، مهدی رحمتی، محسن فروزان، پرویز کریمی، حامد لک و سوشا مکانی به نمایش درآمد تا بینندگان برنامه به بهترین عکس‌العمل رأی بدهند. در نهایت عکس‌العمل سوشا مکانی در دیدار مقابل ذوب‌آهن با 33 درصد آرا از سوی بینندگان برنامه 90 بهترین عکس‌العمل دروازه‌بان‌ها تا هفته هجدهم انتخاب شد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)