کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: داور سنگاپوری در صحنه خطای مسعود شجاعی روی مدافع قطری دچار اشتباه شد و باید یک پنالتی به سود حریف می‌گرفت.

خداد افشاریان در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به قضاوت داور سنگاپوری تیم ملی مقابل قطر از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل اظهار داشت: با توجه به اینکه این یک بازی حساس محسوب می‌شد ای کاش AFC و فیفا بنا به پیش‌زمینه تیم ملی ایران، به جای این داور از یک تیم داوری دیگری استفاده می‌کرد.

وی افزود: اگر به جای داور سنگاپوری یک داور دیگر قضاوت بازی ایران و کره را بر عهده می‌گرفت استرس در تیم ملی ایران، کارلوس کی‌روش و خود این داور نبود. آن هم به دلیل اینکه این داور در گذشته‌ای نه چندان دور در ورزشگاه آزادی برای تیم ملی قضاوت کرده بود و این قضاوت او با حاشیه‌هایی همراه بود.

این کارشناس داوری کشورمان خاطرنشان کرد: با این پیش‌زمینه باید بگویم داور سنگاپوری از همان لحظات نخست مسابقه نشان داد برای قضاوت در این دیدار دغدغه‌ای ندارد. مهم نبود کی‌روش در مورد او چه گفته است، در نیمه نخست هم قضاوت بسیار خوبی را داشت، در هیچ صحنه‌ای دور نبود و کمک کرده بود بازی با یک روند خوبی پیش برود و هر دو تیم هم فوتبال خوبی را ارائه دادند ما هم از دیدن آن لذت بردیم.

وی افزود: اما در نیمه دوم حساسیت بازی زیاد بود. صحنه‌های بسیاری از آفسایدها، خطاها و … دیدیم اما در تمام صحنه‌ها داور سنگاپوری خیلی خوب عمل کرد حتی صحنه پایانی آفساید بازیکن تیم ملی ما هم شامل آن می‌شود ولی اوج صحنه قضاوت داور سنگاپوری خطایی بود که مسعود شجاعی در محوطه جریمه روی بازیکن قطر انجام داد. متأسفانه او در این صحنه دچار اشتباه شد و خطای پنالتی را به سود تیم ملی قطر نگرفت. اما خوشبختانه این اشتباه داور باعث خوشحالی همه ایرانی‌ها شد، من هم اگر گفتم متأسفانه اشتباه کرد به خاطر بالانس داوری بود.

افشاریان خاطرنشان کرد: این قضاوت داور سنگاپوری نشان داد داور مسابقه بدون گرایش به تیم خاصی قضاوت کرد و اینکه از قبل مشخص نیست چه اتفاقاتی در زمین فوتبال می‌افتد، این قضاوت او خلاف گفته کارلوس کی‌روش بود.

این پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان گفت: داور سنگاپوری به دلیل این اشتباه خود احتمالاً دو سه ماه از قضاوت محروم شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)