مربی فوتبال کشورمان گفت: یک مربی بازیکنانش را مجبور به انجام حرکات شنیع کرده و از آنها فیلم گرفته است تا از خانواده هایشان اخاذی کند.

ناصر فریاد شیران در گفت و گو با خبرنگار اوج ، درباره بحث فساد در فوتبال مسائل حیرت آوری را مطرح کرد.  وی در ابتدای صحبتهایش گفت: بنده بارها به خانواده ها و مسئولین هشدار داده ام اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد. متاسفانه در بحث تیمهای پایه هیچگونه نظارتی وجود ندارد و همین امر سبب شده افراد ناآگاه و غیر متخصص به مدارس فوتبال ورود کنند و خودشان را به عنوان مربی جا بزنند. فوتبال پایه اسکلت اصلی هر باشگاهی است اما متاسفانه در ایران به این تیمها هیچ توجهی نمی شود.

 

وی ادامه داد: من از رسانه ها هم گله مندم. رسانه های گوناگون هر اتفاقی که در فوتبال می افتد را بزرگش می کنند و عنوان می شود اما در تیم های پایه هیچکدام از اتفاقات پوشش داده نمی شود. در حالی که تیمهای پایه آینده فوتبال کشور هستند.

 

این مربی فوتبال همچنین گفت: من فردی را می شناسم که با 100 میلیون تومان چند تیم پایه را خریداری کرده و هر طور دوست دارد در آمدزایی می کند. پولهایی در این تیمها از مردم گرفته می شود که آدم سرش سوت می کشد. می دانم که هر شماره پیراهن از 5 تا 20 میلیون تومان فروخته می شود. این مسائل است که ارزش فوتبال پایه را از بین برده است.

 

فریادشیران در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: ناهنجاری های اخلاقی هم متاسفانه در فوتبال ما بیداد می کند.اگرچه هنوز مربیان پاک و با شرف و سالم در رده تیم های پایخ فعالیت دارند اما  انسانهای فاسدی هم در این بین وجود دارند .این افراد سودجو در لباس مربی، سرپرست و مسئول تیم وارد فضا شده اند و مشکلات اخلاقی زیادی دیده شده است. متاسفانه خانواده ها برای حریم خانواده خیلی از مسائل را عنوان نمی کنند اما مربیانی  وجود دارند که مشکل اخلاقی دارند و کسی از این مسائل اطلاعی ندارد.

وی عنوان کرد: ما باید به مسائل اعتقادی پایبند باشیم. افراد منشوری همه جای این فوتبال را فرا گرفته اند؛ آنها را از در بیرون کنی، از پنجره می آیند داخل فوتبال؛ شاگردان خبره ای هم پرورش داده اند.  شنیدم یک مربی یهودی خارجی 10 سال است در فوتبال ما فعالیت دارد و هیچکس هم نمی تواند جلویش را بگیرد. آقایان کلاهشان را بالاتر بیندازند. متاسفم که چنین اتفاقاتی در فوتبالمان می افتد و هیچکس هم نیست جلوی آن را بگیرد. وقتی فوتبال ما بی در و پیکر است یک مربی بیگانه که شاید اسرائیلی باشد در این فوتبال کار می کند و سالها هم حضور دارد و الان هم مشغول است.آیا اینجا فریادرسی هست؟

 

فریادشیران در ادامه تصریح کرد: در لیگ سه فردی است که مشکلات اخلاقی دارد و حتی مسئولین هیات فوتبال هم از سوءرفتارهای او باخبرند اما کاری با او ندارند. من می دانم که یک مربی 15 بازیکن پایه ای را با خود به تهران آورده و برای آنها خانه ای تهیه کرده است. در آن خانه بازیکنان را مجبور به انجام اعمال شنیع کرده از آنها فیلم گرفته است تا از خانواده هایشان اخاذی کند.امیدوارم نهادی زیربط در این باره ورود جدی داشته باشند و یک بار برای همیشه ریشه فساد در فوتبال را بزنند.

 

مربی فوتبال کشورمان همچنین گفت: زمان مدیریت واعظی آشتیانی در استقلال من در یکی از روزهای ماه رمضان در مرغوبکار حضور داشتم که بعد از تمرین یک نفر به همراه یک بازیکن نوجوان آمد و گفت این بچه را ببین اگر خوب است انتخابش کن. او که تنها به تهران آمده بود چند روز در یکی از تیمهای دیگر حضور یافته و 4 روز بود که چیزی نخورده بود. آن روز تلفن پدرش را گرفتم و هرچه خواستم به او گفتم. متاسفانه خانواده هم روی فرزندانشان حساسیت ندارند.

فریادشیران  اضافه کرد: مسئولین نظارتی باید دست به کار شوند. فساد همه جای این فوتبال را گرفته است. چطور سازمان بازرسی کل کشور می تواند انتخابات یک هیات فوتبال را باطل اعلام کند اما نمی تواند جلوی این افراد سودجو را بگیرد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)