سه شنبه 18 فروردین (13:55)

مرجع خبری پرسپولیس : هنوز اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه انتخاب سرمربی بودند که محمد مایلی کهن سرمربی تیم‌ملی معرفی شد.

مردی که اولین بارلحظاتی پس از اعلام رسمی برکناری دایی ، نامش از سوی رسانه های نزدیک به دولت برای حضور روی نیمکت تیم ملی مطرح شد و خیلی زود به سایه رفت ، اعلام شد روی نیمکت تیم ملی نشسته خبری که البته با پایان نشست هیات رئیسه دوباره رد شد.

 سازمان ورزش : ما دخالتی نداریم

اتفاق مهم اما در انتخاب سرمربی تیم ملی و هجمه خبری رسانه ای آن ، اصرار سازمان ورزش در برائت خود بود. ساعت 16 دیروز بود که کیومرث هاشمی به ایسنا گفت:« سازمان از هرگونه دخالت در امور فدراسیون‌ها خودداری می‌کند که فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست.سازمان در اشکال مختلف مانند مشکلات مالی و پشتیبان

 ی فدراسیون‌ها را حل می‌کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و عملکرد سازمان در حمایت از فدراسیون‌ها و یا نظارت بر عملکرد آنها مفهوم دخالت نداشته و ندارد.

آرزوی قلبی ما هم این است که تیم ملی به جام جهانی صعود کند و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. تصمیم‌گیری درخصوص کادرفنی تیم ملی با فدراسیون فوتبال است و فدراسیون در این زمینه استقلال کامل دارد و در برابر تصمیمات خود مسئول است. فدراسیون فوتبال نیز با درایت و بررسی همه‌ جوانب به انتخاب کادرفنی تیم ملی بزرگسالان اقدام خواهد کرد و سازمان هیچ دخالتی در این زمینه ندارد. »

دقایقی قبل از این مصاحبه هم جوابیه ای از سازمان ورزش آمد که با تکذیب خبر برگزاری جلسه هم اندیشی کفاشیان با مسئولان سازمان ورزش در صبح دیروز رئیس فدراسیون با علی آبادی ، تاکید داشت سازمان ورزش از گزینه‌ای حمایت نمی‌کند؛ تلاشی که در تناقضی آشکار است با گفته عصر یکشنبه علی کفاشیان به خبرورزشی؛« ما منتظر تصمیم محمد علی‌آبادی هستیم. متاسفانه مشکل مان برای انتخاب سرمربی این است که سازمان نظرش را نمی دهد.» گفته ای که البته هرچند با خنده های همیشگی آقای رئیس نقل شده بود اما یکی از همان واقعیت هایی بود که او اینگونه با خنده بیان‌شان می‌کند. جلسه صبح دیروز را روابط عمومی سازمان ورزش درحالی رد می‌کرد که یکی از مقامات ارشد سازمان منبع خبر بود . ساعات پایانی دیشب هم علی فتح الله زاده ، پس از تکذیب انتخاب قطعی مایلی کهن به عنوان سرمربی تیم ملی ، نشست کفاشیان با علی آبادی را تائید کرد و گفت:« در این نشست آقای علی آبادی مدام تاکید داشتند که سرمربی تیم ملی هرچه زودتر انتخاب شود. تصمیمی که از نظر ایشان فرقی ندارد نام مربی اش چه باشد و فقط اصرار این بود که بهترین گزینه معرفی شود.»

فتح الله زاده در این گفت و گوی کوتاه مجددا تاکید کرد علی آبادی و سازمان حتی توصیه ای هم برای انتخاب سرمربی به فدراسیون نداشته است ؛« حتی با اینکه از او خواهش کردیم نظری در این باره بدهد هیچ حرفی به ما نزد.» به رغم همه این اتفاقات محمد آخوندی مدیر روابط عمومی سازمان ورزش همچنان اصرار داشت اصلا چنین جلسه ای برگزار نشده. او گفت:« من مطمئنم چنین جلسه ای نبوده . اصلا آقای فتح الله زاده که در جلسه نبوده اند از کجا می دانستند مهندس چه گفته است! مهم این است که سازمان هیچ دخالتی در ماجرای انتخاب سرمربی ندارد.»

 مایلی سرمربی شد

ناگهان محمد مایلی کهن سرمربی تیم ملی شد. ایسنا ، فارس و مهرخیلی زود خبری را مخابره کردند که هیچ یک از مقامات فدراسیون آن را تائید نکرده بودند. اعضای هیات رئیسه در جلسه بودند و مدیر روابط عمومی فدراسیون هم در پاسخ به خبرنگارانی که به دفترش آمده بودند گفت:« من نمی توانم چیزی را تائید یا تکذیب کنم فقط می خواهم که هر کسی معرفی شد از او حمایت کنید.»

خبر انتخاب مایلی کهن درست مثل ماجرای برکناری دایی درحالی منتشر شده بود که منبعی موثق نداشت. این بار البته رسانه های دولتی این خبر را منتشر نکرده بودند ، نه شبکه ایران و ایرنا ، دو رسانه رسمی دولت خبری درباره مایلی کهن نداشتند و تنها خبر شبکه ایران، شایعه مربیگری قلعه نویی در تیم ملی را روی خط فرستاده بود. ایسنا البته اخبار تکمیلی از ماجرای یک انتخاب داشت:« در نهایت این نشست‌های کمیته نخبگان ، در آخرین دقایق روز شنبه به نتیجه رسید و دو طرف در زمینه‌ انتخاب کادرفنی تلفیقی از مربیان با تجربه و جوان به نتیجه رسیدند. بدین ترتیب قرار شد محمود یاوری به عنوان سرمربی و منصور ابراهیم‌زاده به عنوان مربی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند. قرار بود سومین نشست این گروه بعدازظهر یکشنبه در فدراسیون فوتبال برگزار شده تا این فهرست به عنوان کادر فنی تیم ملی اعلام شود اما، با اعلام جلسه‌ صبح دوشنبه، جلسه بعدازظهر یکشنبه کنسل شد و در همان جا بود که سرمربیگری محمود یاوری منتفی شد اما، منصور ابراهیم‌زاده از این فهرست همچنان در جمع کاندیداهای کادرفنی باقی ماند و بی‌تردید مطرح ماندن این گزینه دلیل روشنی است که فهرست انتخابی از سوی مشاوران فنی، مورد تایید فدراسیون قرار گرفته بود و تنها برخی اتفاقات پیش بینی نشده پرونده‌ حضور یاوری، مهاجرانی و پورحیدری را در تیم ملی مختومه کرد. با توجه به تمایل رییس سازمان تربیت بدنی در استفاده از نظرات مشورتی صبح دوشنبه نشست سرنوشت‌ساز آغاز شد و کار به خرد جمعی و نظرسنجی سپرده شد. نتیجه‌ نظرسنجی برای پست‌های مختلف چنین بود؛ امیر قلعه‌نویی (سرمربی)، منصور ابراهیم‌زاده (مربی) و محمد زادمهر (سرپرست). البته بحث‌هایی هم درباره‌ انتخاب علی پروین به عنوان مدیر فنی مطرح بود. اما پس از یکی، دو نشست دیگر سرانجام نام‌ها به محمد مایلی کهن ختم شد. »

 مایلی کهن تکذیب شد اما هنوز امید دارد!

با پایان نشست هیات رئیسه فدراسیون ، خبر انتخاب قطعی مایلی کهن را ابتدا علی فتح الله زاده و پس از او دیگر اعضای هیات رئیسه تکذیب کردند. حتی یکی از اعضای هیات رئیسه به خبرنگاران گفت:« مایلی به دلیل اصرارش بر شرط قرارداد دوساله و انتخاب دستیاران کلا از لیست مربیان تیم ملی حذف شده است.» اما این پایان اتفاقات نبود و کفاشیان دقایقی بعد گفت:« محمود یاوری، امیر قلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن افرادی هستند که برای حضور روی نیمکت تیم ملی مدنظر فدراسیون فوتبال قرار دارند. همچنان در حال مذاکره با این سه مربی هستیم و اگر به نتیجه برسیم شاید تا ساعتی دیگر نام سرمربی را اعلام کنیم. او در مورد کم شدن شانس مایلی‌کهن پس از جلسه گفت:« چنین چیزی نیست و ما همچنان به مذاکراتمان با او و دو گزینه دیگر ادامه می‌دهیم.»

 حاجی دو شرط را بپذیرد ، سرمربی است!

فدراسیون فوتبال یکبار دیگر سردرگمی را به رسانه ها و افکار عمومی هدیه داده بود. اعضای هیات رئیسه همگی بر انتخاب مایلی کهن به عنوان سرمربی اتفاق نظر داشتند اما به صورت مشروط . شرط این بود که مایلی بپذیرد با ابراهیم زاده کار کند و اینکه او فقط در همین سه بازی هدایت تیم ملی را در دست بگیرد. به همین دلیل هم بود که پس از پایان نشست هیات رئیسه تاج و کفاشیان به رایزنی برای قانع کردن مایلی ادامه دادند. قلعه نویی گزینه دوم آنها بود و قطبی را به کلی فراموش کرده بودند. از میان 9 عضو هیات رئیسه مایلی کهن 8 رای داشت و فقط کفاشیان قطبی را می‌خواست. 8 رایی که گزینه دوم شان هم امیر قلعه نویی می شد. هیات رئیسه همان طور که چندی قبل سایت رجانیوز نوشته بود مایلی را پسندیده بود. حاجی مایلی که این سایت و تک تک اعضا اصرار داشتند برای حضورش در تیم ملی توصیه‌ای نشده بود با این وجود مربی محبوب هیات رئیسه حاضر نبود نرمشی نشان دهد تا به رغم انتخاب کاملا دمکراتیک اعضای هیات رئیسه، البته این طور که همه اعضا می گفتند ، برای هدایت تیم ملی همچنان بلاتکلیف باشد. نادر فریادشیران با تاکید بر اختلاف مایلی کهن با فدراسیون بر سر انتخاب او به جای ابراهیم زاده و حضور روته مولر در کادرفنی ، به عنوان سرمربی گفت:« اگر فدراسیون فوتبال با دستیاران مایلی‌کهن در تیم ملی مشکل دارد و آن‌ها را نمی‌پسندد حاضرم به نفع مایلی‌کهن کنار بروم. »

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)