90 دقیقه با کاپیتان 37 ساله پسپولیس

مرجع خبری پرسپولیس : كريم باقري كاپيتان 37 ساله پرسپوليس مصمم است هر طور شده بعد از سپري شدن 8 هفته از ليگ دهم همان بازيكني باشد كه حداقل در نيم‌فصل ليگ نهم بار پرسپوليس را به دوش مي‌كشيد و ستاره بي‌چون و چراي اين تيم بود.

 

شايد بسياري از هواداران پرسپوليس تصور مي‌كردند آقا كريم محبوب‌شان بعد از سپري كردن دوران نسبتا طولاني مصدوميت و رساندن ميزان قواي جسماني خود به ديگران، مقابل پاس همدان از همان دقيقه يك به بازي بيايد اما برخلاف تصور آنها كريم 90 دقيقه روي نيمكت بود و فقط يكي دو دقيقه بازي كرد و اتفاقا در همان دقايق كوتاه از شانس بدش، پرسپوليس گل مساوي را خورد.

 

حالا بعد از آن اتفاق ناخوشايند كريم باقري مصمم است تا در تبريز و مقابل همشهريانش ستاره پرسپوليس باشد. باقري ديروز صبح 90 دقيقه تمرين پرنشاط و فوق‌العاده‌اي انجام داد تا ثابت كند باز هم از همه بهتر است.

  

1- هم اتاقي سلام!
كريم باقري تقريبا با همه بازيكنان پرسپوليس رابطه يكساني دارد. هم جوان‌ها را خوب تحويل مي‌گيرد و هم با قديمي‌ترها سر به سر مي‌گذارد. كلا با هيچ بازيكني زياد گرم نمي‌گيرد. از وقتي پژمان نوري رفته كسي را ندارد تا به او گير بدهد و به نوبت به همه بازيكنان تكه مي‌اندازد كه البته تقريبا همه آنها خنده‌دار است. اين روزها يكي از دوستان نزديك آقا كريم در پرسپوليس، مهدي شيري هم‌اتاقي او در اردوهاست و يكي از بازيكناني كه طعم تكه‌هاي طنز كاپيتان را مي‌چشد، او همان شماره 25 است. البته به خاطر سن و سال مهدي شيري، آقا كريم هواي او را هم دارد.

 
 

 

2- سردمدار تمرين
هر وقت صحبت علي دايي تمام مي‌شود، آقا كريم و شيث جلوي همه راه مي‌افتند تا بقيه پشت سرشان بدوند. در تمرين‌هاي متفاوت نيز آقا كريم جلوتر از همه، كار خواسته شده مربيان را انجام مي‌دهد و اگر خداي نكرده اشتباه هم كند، بقيه زيرزيركي به كاپيتان مي‌خندند. البته جالب اينجاست كه آقا كريم به خاطر تجربه يا هوش‌اش درحالي كه اولين نفر انجام دهنده تمرين است، كار مربوطه را درست انجام مي‌دهد. شيث زوج هميشگي او در آيتم‌هاي تمرين هم به شدت حواس خود را جمع مي‌كند تا دچار اشتباه نشود چرا كه آقا كريم بدجوري به خرابكاري طرف مقابلش حساس است. ديروز در آيتم اول تمرين يكي دو بار عالي پور آناليزور پرسپوليس، زوج كريم در ياد دادن آيتم تمرين بود و پاس‌هاي تند و تيز او به آقا كريم خنده او و بقيه بازيكنان را باعث شد.

 

3- برنده كل كل با رقيب
حالا محمد نوري با 5 گل زده و بازي‌هاي كم نقص، رقيب اصلي آقا كريم براي حضور در تركيب اصلي است تا جايي كه حتي با وجود آمادگي نسبي باقري، علي دايي در بازي دادن به كاپيتان 37 ساله تيمش در مركز خط سه نفره هافبك‌هاي تهاجمي دچار شك و ترديد مي‌شود. شايد با تمريني كه ديروز كريم باقري انجام داد، علي دايي براي بازي دادن به او يا نوري در ميانه ميدان دچار مشكل شود اما رقابت ويژه‌اي كه بين باقري و نوري در آيتم پرسينگ در محوطه مستطيل شكل و در قالب دو تيم نارنجي و زرد شكل گرفته بود نشان مي‌داد باقري مي‌خواهد نوري را جا بگذارد. آقا كريم در چند نوبت به زيبايي توپ نوري را بين پاهايش زد كه با تشويق هم‌تيمي‌هايش روبرو شد. البته محمد نوري هم كه حسابي جا مانده بود چاره‌اي جز خنديدن نداشت هرچند او نيز يكي از بهترين‌هاي اين تمرين جالب به‌خصوص در فوتبال زمين محدود بود.

 

4- رابطه خوب با تازه‌واردها
با اينكه جديت كريم باقري در تمرين‌ها همواره باعث مي‌شود هم‌تيمي‌هاي او خيلي كم سراغش رفته و با او شوخي كنند اما آقا كريم به نوبت همه بازيكنان از جديد تا قديمي را تحويل مي‌گيرد و كلا مثل يك كاپيتان واقعي هواي همبازيان خود را دارد. ديروز و در همان آيتم‌هاي اوليه تمرين، كريم باقري بعد از انجام حركت و به مقصد رساندن توپ، با عليرضا نورمحمدي حسابي گرم گرفته بود درحالي كه نورمحمدي فصل اول حضورش در پرسپوليس را تجربه مي‌كند. البته جوان‌هاي تيم هم به شدت حواس‌شان به كسوت كاپيتان دوست‌داشتني‌شان است. آقا زماني، علي عسگري و حلافي با ديدن باقري از جاي خود بلند مي‌شوند و همه حتي خود علي دايي او را آقا كريم صدا مي‌زنند تا مشخص شود پرسپوليس هنوز تهي از بازيكن بزرگ نشده است.

 

5- بسه ديگه، تشويق نكنين!
مدتي كريم باقري با اين اتهام روبرو بود كه پايش را در تمرين‌ها و در مصاف‌هاي تك به تك مي‌دزدد و آنقدر حواسش به مصدوم نشدن دوباره هست كه ناخودآگاه آنطور كه بايد تمرين نمي‌كند. همه 20 نفري كه صبح ديروز در تمرين پرسپوليس حضور داشتند به وضوح ديدند كه كريم باقري از برخورد حتي با جوان‌هاي پرانرژي تيم مثل حميدرضا علي عسگري كه تقريبا نصف او سن دارند نمي‌ترسد و براي به دست آوردن توپ روي پاي همه تكل مي‌رود. ديروز باقري علاوه بر فرياد بلند بر سر هم‌تيمي‌هايش در تيم نارنجي كه گاهي زيادي دنبال توپ مي‌دويدند، در دو سه نوبت چنان تكلي روي پاي مجتبي شيري رفت كه همه ترسيدند مبادا دوباره مصدوم شود. اين تكل‌ها هم البته موفقيت‌آميز بود و با تشويق همبازي‌هاي او روبرو شد اما واكنش آقا كريم جالب‌تر بود چرا كه مي‌گفت: «خب بابا، بسه ديگه نمي‌خواد تشويقم كنين!»

 

6- مثل يك مهاجم تمام عيار
كريم باقري در فوتبال ويژه‌اي كه دايي با چيدن چهار كنز زرد رنگ محدوده زمين را مشخص كرده بود در تيم طوسي بازي كرد و دو گل براي تيمش زد. هرچند كه با توجه به اين نوع فوتبال درون تيمي قرار نبود هيچ مدافعي دنبال مهاجمان برود اما كريم باقري در دو نوبت مصاف تك به تك با رحمان احمدي مثل يك فوروارد ششدانگ گلر تيم نارنجي را مغلوب كرد. آقا كريم در نوبت اول با يك ضربه چيپ زيبا گل زد و در نوبت دوم احمدي را از پيش رو برداشت و دروازه را باز كرد تا همبازي‌هاي او و كادر فني حسابي تشويقش كنند. نكته جالب آنجا بود كه كريم بعد از گل دومش و جا گذاشتن رحمان احمدي با او دست داد تا نشان دهد كلا فوتباليست متفاوتي است و منش‌هاي بازيكنان قديمي را در خود دارد. باقري در مصاف تك به تك با احمدي كاري كرد كه اشپيتيم و مجتبي زارع دو سه نوبت از عهده آن عاجز مانده بودند به طوري كه به نظر مي‌رسيد او از آنها مهاجم‌تر است!

 

7- آقاي خاص!
كريم باقري كلا خيلي سخت يا اصلا براي مدتي طولاني مصاحبه نمي‌كند اما هيچ وقت درخواست هواداران براي عكس يا امضا را حتي اگر عجله داشته باشد، رد نمي‌كند. به غير از اين تفاوت‌هاي آشكار با بقيه بازيكنان، او يك تفاوت ديگر و البته جالب‌تر نيز با هم‌تيمي‌هايش دارد. كريم باقري ديروز با پژو 504 آلبالويي رنگ و مورد علاقه‌اش در تمرين حاضر شده بود. پژوي قديمي آقا كريم درحالي كه بين اتومبيل‌هاي لوكس ديگر بازيكنان محاصره شده بود به شدت برق مي‌زد و نگاه هر بيننده‌اي را به خود جلب مي‌كرد. آقا كريم اما خيلي راحت پشت فرمان اين اتومبيل نشست و درحالي كه بقيه با بي ام و، بنز يا ماشين‌هاي كره‌اي گرانقيمت صداي اگزوزهايشان را به رخ مي‌كشيدند خيلي آرام و با دو همراه كه يكي طبق معمول عضو كادر پزشكي پرسپوليس بود از مجموعه شركت واحد خارج شد تا آقاي خاص پرسپوليس تفاوت‌هايش را بار ديگر آشكار كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)