علي كريمي و علي دايي اسطوره فوتبال ايران هستند

مرجع خبری پرسپولیس : 38 سال بود كه پس از هت تريك همايون بهزادي در داربي معروف 16 شهريور 52 بازيكني در داربي تهران هت تريك نكرده بود.  اما اين يك ليبيايي بود كه توانست دست به چنين كار بزرگي آن هم در 10 دقيقه بزند.

 

ايمون زايد كه پس از هت تريك مقابل استقلال محبوب همه پرسپوليسي‌ها شده، مي‌گويد تازه بعد از بازي و از نحوه خوشحالي كردن بازيكنان پرسپوليس متوجه شده كه داربي تهران چقدر بزرگ است.

زايد كه بعد از داربي به يك سايت ايرلندي گفته بود روي ابرها سير مي‌كند، از روز خاص خود  گفت كه متن اين گفت‌وگو را در زير مي‌خوانيد.

 

* قبل از اين كه به پرسپوليس بيايي چقدر از اين تيم و فوتبال ايران شناخت داشتي؟

من فقط در اينترنت چيزهايي خوانده بودم و به من گفته شده بود كه پرسپوليس يك تيم پرطرفدار در ايران و مهم‌ترين تيم در آسيا است. مي‌دانستم كه پرسپوليس و استقلال دو تيم بزرگ ايران هستند و مي‌دانستم كه رقابت‌ اين دو تيم بزرگ است، اما نمي‌دانستم چقدر بزرگ! من تنها چهار هفته‌ است كه به ايران آمده‌ام و تازه در بازي فهميدم كه داربي چقدر بزرگ است و به ويژه‌ بعد از بازي متوجه اهميت آن شدم چرا كه همه بازيكنان خوشحال بودند. ما قبل از اين بازي، دو ديدار را برده برديم، اما بعد از بردن استقلال بازيكنان خيلي خوشحال بودند و آواز مي‌خواندند! بازي بزرگي بود كه هميشه در خاطر من خواهد ماند.

* مثل اين كه بعد از بازي با يك سايت ايرلندي به نام Extratime صحبت كرده بودي.

بله، آن‌ها دوستان من در ايرلند هستند.

* گفته بودي 90 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند؟

(مي‌خندد) اوه نه. آن‌ها اغراق كرده بودند. من گفتم هواداران خيلي زياد بودند. اما مي‌دانيد، تعدادشان فرقي نمي‌كند. من در نيمه اول كه روي نيمكت نشسته بودم از شدت سرما هم ژاكت‌هايم را پوشيده بوديم و حتي دو پتو روي خودم انداخته بودم، ولي باز هم سردم بود. اما آن هواداران در آن هواي سرد به خاطر پرسپوليس به ورزشگاه آمده بودند و بعد از گل دوم استقلال ساكت بودند. ما بايد آن‌ها را خوشحال مي‌كرديم.

* اما در كل روز خاصي را سپري كردي.

بله. صد درصد. آن روز همه چيز براي من خاص بود. وقتي بتواني از سه موقعيت، سه گل بزني، خيلي خوب است. فوتبال عجيب و غريب است و اين اتفاق‌ها در آن ممكن است. هواداران استقلال و كادر فني اين تيم فكر مي‌كردند كه مشكلي نيست و اين بار هم پرسپوليس را مي‌برند، اما ما تا لحظه‌اي آخر تلاش كرديم و نشان داديم كه فوتبال 90 دقيقه است. ما مي‌خواستيم كه ببريم و همين طور هم شد. البته داور، بازيكن ما را به اشتباه اخراج كرد. آن تكل حداكثر يك كارت زرد داشت و هرگز كارت قرمز نداشت، هرگز!

* قبل از اين كه به زمين بروي، دنيزلي چه چيزي از تو خواست؟

چيز زيادي نگفت. من و مهدوي كيا با هم به زمين آمديم و او هم خيلي در بازي تاثير گذاشت. دنيزلي فقط گفت به زمين برويد و بهترين نمايش‌تان را ارائه دهيد. همه چيز به بهترين شكل پيش رفت. قبل از بازي هم به نيمكت‌نشينان گفت كه آماده باشيد. من فكر مي‌كنم تعويض‌هاي دنيزلي كاملا بازي را به نفع ما برگرداند و مهدوي‌كيا و حسين (بادامكي) هم عالي بودند. آن روز همه خوب بازي كردند و واقعا نه فقط براي من، بلكه براي هواداران، كادر فني، بازيكنان و كل پرسپوليس يك روز خاص بود.

* آينده خودت را بعد از هت تريك در داربي چطور مي‌بيني؟

من هنوز 90 دقيقه هم براي پرسپوليس بازي نكرده‌ام و فقط 30 دقيقه در دو بازي حضور داشته‌ام. دوست دارم بيشتر در تركيب باشم و از ابتدا به ميدان بروم. اوايل كمي استرس داشتم كه هنوز بازي نكرده‌ام. مي‌خواهم به گل زدن ادامه دهم و مي‌دانم كه حالا انتظارات هواداران هم از من خيلي بيشتر شده.

* فكر مي كني بازي بعد فيكس باشي؟

نمي‌دانم اين را بايد از دنيزلي پرسيد. هميشه دوست داشته‌ام بازي كنم و گل بزنم. اگر روي نيمكت باشم هم مشكلي ندارم. براي من مهم نيست كه حتما من گل بزنم و فقط برد تيم مهم است.

* بعد از داربي مردم و هواداران پرسپوليس چه برخوردي با تو داشتند؟

واقعا عالي بود. اصلا هدف ما از فوتبال بازي كردن و گل زدن اين است كه مردم را خوشحال كنيم. اين تمام هدف ما است. هواداران پرسپوليس ديوانه تيمشان هستند و هر وقت من را مي‌بينند سريع دست مي‌زنند.

* درباره حضور بازيكناني همچون علي كريمي و مهدوي كيا در پرسپوليس چه نظري داري؟

آن‌ها دو بازيكن بزرگ هستند. تا به حال 6 بازي در پرسپوليس بوده‌ام و در اين بازي‌ها كريمي بهترين بازيكن بازي بوده است. او يك اسطوره است و به نظر من بهترين بازيكن ليگ است. مهدوي‌كيا هم همين طور كه با آمدنش به زمين مقابل استقلال روند بازي را عوض كرد. تجربه اين دو نفر به ما خيلي كمك مي‌كند. محمد نوري هم بازيكن خوب و تكنيكي است.

* علي دايي را هم كه حتما مي‌شناسي.

بله. همه او را مي‌شناسند. او يك اسطوره در ايران است و گل‌هاي بسيار زيادي را به ثمر رسانده كه خيلي از مهاجمان دوست داشته‌اند به ركورد او برسند. او يك بازيكن بزرگ بوده.

* پرسپوليس در فاصله 10 بازي مانده تا پايان فصل 13 امتياز از صدر جدول عقب است. مي‌توانيد قهرمان شويد؟

فكر نمي‌كنم من فرد مناسبي براي پاسخ دادن به اين سوال باشم. استقلال و سپاهان تيم‌هاي خيلي خوبي هستند و شانس‌شان بيشتر است، اما مي‌توانيم همين طور ادامه دهيم و رتبه سوم و چهارم براي ما دور از دسترس نيست.

 

-ایسنا

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)