یکشنبه 9 فروردین (14:33)

مرجع خبری پرسپولیس : محاکمه دایی در سالن کنفرانس آزادی .

سایت گل – جوسنگین کنفرانس مطبوعاتی سرمربی تیم ملی ایران در همان سوال اول ،علی دایی را غافلگیر کرد،زمانی که یک خبرنگار از او خواست تصمیمش را برای استعفا بگیرد و به آزار طرفداران وعاشقان فوتبال در ایران پایان دهد.علی دایی البته انتظار حمله را داشت اما تصورش این بود که مطبوعاتی ها کمی دندان روی جگر می گذارند تا سوالات بعدی…. این خبرنگار اما متعلق به جریانی بو که از مدت ها قبل برای برگرداندن امیر قلعه نویی به تیم ملی دایی را تخریب می کردند…
-شما درجایگاهی نیستی که به من بگی بمون یا برم . من حکمم رو از کس دیگری گرفتم و فعلا در تیم ملی خواهم بود.
این خلاصه اولین پاسخ سرمربی ایران به سوال اول بود.دایی طبق معمول با همان غروری که همیشه همراه اوست در دقایق بعدی بحث را به سمت دیگری برد وبا جملاتی  متناقض حرفهایی به زبان آورد که لابد دلخوری های دیگری را در پی خواهد داشت.

_ تیم من موقعیت های زیادی را در زمین ساخت اما گل نزدیم . خودم که نمی تونم بازی کنم !
او که در کمال تعجب به ملی پوشان بابت بازی خوبشان تبریک گفت و برد عربستان را اتفاقی خواند بلافاصله با چند جمله-شاید برای تبرئه خود-توپ را به زمین آنها انداخت:

– علی دایی نباخت، تیم ملی باخت.
و دایی بی شک این را راست می گفت چون این ملتی بود که با باخت تلخ به عربستان شانس رسیدن به جام جهانی اش را از دست می داد.
– ما به همه وظایفشان را گوشزد کرده بودیم و حتی برای کرنر ها برنامه داشتم و گلزن عربستان یار مستقیم داشت ،اما وقتی بازیکنها رعایت نمی کنند من چه کنم ؟
– ما بعد از کل نباید عقب می آمدیم . این وظیفه بزرگان تیم بود اما….
بزرگترهای تیم. درحالی که مهدوی کیا یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی برابر عربستان بود اما دایی پس از شکست با این لفظ بخشی از سنگینی کمرشکن تیم را به دوش کاپیتان کیا و هاشمیان می اندازد که نتوانستند تیم را جمع کنند تا با افت روحی بچه های جوانتر اینگونه آزادی غرق در ماتم شود.

-خودم که نمی توانم بروم داخل زمین و بازی کنم ؟

– این مسائل را بازیکنان باید از 12 سالگی یاد بگیرند وتیم ملی جای یاد دادن نیست!

کریمی 3 سال است بازی خوبی نکرده!.

خبرنگاران سوال می کردند و دایی  با همان شیوه پاسخ می داد.یک نبرد تمام عیار بین میخ و سنگ. 
هرچه پیش می رفتیم دایی غیرقابل نفوذتر به نظر می رسید و با جملات عجیب تربه خبرنگاران حمله می‌کرد.
اما بالاخره نوبت به سوالی رسید درباره علی کریمی که نامش در بازی دیروز بارها فریاد شد.آنچه که می‌خوانید عین حرفهای ردو بدل شده میان طرفین است :
خبرنگار:آقای دایی در مرحله سختی قرار داریم و در عین حال امید ما به همان نیروی فوق العاده شما دربازگشت در روزهای سخت است که همیشه کمکتان کرده.با وجود این باید این نکته را در نظر داشته باشید که تیم ملی برای صعود نیاز به جو مثبت دارد.
دایی:شما بفرمایید این جو مثبت چطور درست می شود؟
خبرنگار:  در جام جهانی قبلی برانکو اعتقادی به خداداد نداشت اما از او در بازی قطر استفاده کرد و تیم ملی با پاس او به مرحله بعد رفت.شما هم باید از همه پتانسیل  فوتبال ایران استفاده کنید.مثلا علی کریمی.
اگر مخاطب آن سوال علی دایی نبود ممکن بود اتفاق خاصی نیفتد.اما این علی دایی است:
–    حالا که اسم آوردید من  هم می گم .نمی خواستم بگم اما علی کریمی آماده نیست.شما بکید ببینم.او بعد ازبازی کرواسی (دوستانه قبل از جام جهانی)در کدوم بازی ملی خوب بوده؟
–    خبرنگار:خیلی بازیها.مثلابازی با کره در جام ملتها.
–    دایی : خیر.کریمی از آن زمان حتی یک بازی خوب هم نکرده! من نمی‌توانم بازیکنی که آماده نیست را به تیم ملی دعوت کنم. شرایط کریمی را از مربیانش پرسیدم و آنها گفتند او 25 روز است که تمرین نکرده. چگونه انتظار دارید چنین بازیکنی را به تیم ملی دعوت کنم؟
خبرنگار:پس چرا مهدوی کیا و هاشمیان که درباشگاهشان شرایط خوبی ندارند،دعوت شده اند؟
دایی :………….
باور کنید چیز خاصی نبود جز مشتی کلمه بی ربط .
او مدام توجیه های خاص خودش را می کند. حتی نمی پذیرد که روزهای زیادی تنها نام دایی عامل دعوتش به تیم ملی می شد و …
جو سالن احساسی شده. دایی و هوادارانش یک طرف و آنها که فکر می کنند این تراژدی را حاصل بی کفایتی سرمربی می دانند در سوی دیگر. در این فضای احساسی سئوال آخر مطرح می شود. در صدایی قاطبی با بغض ، ملتمسانه پرسیده می شود :« شما که مدعی بودید برای رسیدن به تیم ملی با خدا لابی کردید . تو را به خدا قسم حالامی توانی بگویی ما را به جام جهانی می بری؟»
سالن غرق در سکوت می شود و دایی هم حرفی برای گفتن ندارد .خبرنگار از دایی می خواهد درباره تاکتیکش در این بازی حرف بزند.دایی می گوید:« مگه شما بازی را ندیدی؟‌»
خبرنگار می گوید:”من 90 دقیقه پشت دروازه ایستاده بودم و می خواهم این را از زبان شما بشنوم.”واما جواب دایی:
– خب .پس برو خونه روی مبل از نو بازی را ببین!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)