پرسپولیس نیوز: مربی تیم فوتبال پرسپولیس ، مسایلی را درباره محل برپایی اردوی سرخپوشان در ترکیه مطرح کرد.

کریم باقری صحبت های خود را این گونه آغاز کرد: من اخبار را خیلی زیاد دنبال نمی کنم، اما شنیدم در ارتباط با اردویی که داشتیم یکسری حواشی به وجود آمده است. با توجه به این که اعتقاد دارم پرسپولیس به خودی خود یکسری حواشی در اطراف خود دارد و باید برای کمک به آن آرامش برقرار باشد و دلیل دیگری که در ادامه می گویم خواستم توضیحاتی را از ابتدای رقم خوردن برنامه های این اردو تا روز آخر بدهم.

وی ادامه داد: از زمان آمدن آقای کالدرون تا رفتن به اردو، ۳ تا ۴ روز زمان بود. وقتی آمدند من از ایشان درباره برنامه ها و امکاناتی که می خواهند پرسیدم تا به باشگاه منتقل شود. درباره اردو هم سوال کردم که گفتند اگر باشد، خیلی خوب است. من هم به باشگاه منتقل کردم. زمان برای برنامه ریزی خیلی کم بود. من یک دوست را به آقای عرب معرفی کردم که همه او را می شناسند. عارف محمدوند برنامه تیم های مختلفی را برای باشگاه های لیگ برتر را هم قبل از این هماهنگ کرده است که خبرنگاران می توانند از آن ها از جمله از یحیی گل محمدی در این باره بپرسند.

ده سال است که آن جا زندگی می کند و من هم با او ارتباط دارم. او را به باشگاه معرفی کردم و شماره تلفنش را دادم. در جریان سایر مسایل از مذاکره تا قرارداد نبودم ولی چون من اول این معرفی را انجام دادم ، خودم را مسوول می دانم هم در قبال باشگاه و هم در قبال هواداران که توضیحاتی بدهم تا همه چیز روشن تر شود. امیدوارم این توضیحات، به دوستان رسانه ای هم که همیشه به من لطف دارند کمک کند بهتر در جریان موضوع قرار بگیرند و بعد قضاوت کنند.

باقری خاطر نشان کرد: در هماهنگی هایی که باشگاه با طرف مقابل داشت در نهایت گرینه کارتپه مطرح شد. من روز های اول اردو نبودم و بعد از کار قراردادم از یک شنبه به آن جا رفتم. کارتپه یک جای بسیار خوش آب و هوا و در بالای کوه است. امکانات هتلی و زمین های تمرین خوبی هم داشت. شرایط چمن واقعا برای انجام تمرین تیم های حرفه ای مناسب بود. من همین جا پیشنهاد می کنم دو کارشناس با خرج خود ما به آن جا بروند و صحت این صحبت ها را بررسی کنند. امکانات را بسنجند. اگر گفتند جای مناسبی نیست من همه مسولیت را گردن می گیرم. در اختیار باشگاه خواهم بود تا از جریمه تا اخراج را در قبال من انجام دهد.

می گوییم خیلی به خودتان سخت نگرفته اید ، برای یک معرفی؟ او تصریح می کند: اشکالی ندارد. من هیچ مطلب پنهانی در این جا ندارم. هیچ خورده و برده ای هم از کسی ندارم. می خواهم کاملا شفاف باشم. می خواهم تا جایی که به من مربوط می شود، هواداران هم در جریان همه چیز باشند. من برای همان معرفی که انجام دادم، احساس مسوولیت می کنم. ولی می خواهم اول بروند ببینند و تحقیق کنند آن جا چه جور جایی است ؟ واقعا جای بدی است؟ آیا امکانات خوبی ندارد؟ باز هم می گویم مسوولیت را می پذیرم.

در روز هایی که من نبودم، مشکلی برای تمرین پیش نیامد فقط یک جلسه بود که آن هم در سالن انجام شد. از وقتی هم رفتم تمام تمرینات در جای خودش انجام شد. البته ما دو نکته منفی در اردو داشتیم که به بازی ها مربوط می شد.

آن جا شرایط به شکلی بود که ظرف ۵ دقیقه مه می شد و نیم ساعت بعد کاملا آفتاب بود. برای بازی دوستانه روز اول هم هوا خوب شده بود. دو تیم گرم کردیم و وارد بازی هم شدیم ولی ناگهان مه شد. بازی لغو شد ولی نیم ساعت بعد، هوا آفتابی بود که آقای کالدرون گفتند بچه ها در قالب دو تیم با هم بازی کنند.

مربی پرسپولیس اضافه کرد: نکته منفی دوم هم بازی روز آخر بود. آن تیم دیر رسید و بعد وقتی آن ها را دیدیم احساس کردیم نمی توانند فشار لازم را بیاورند و به همین دلیل آقای کالدرون بازی درون تیمی گذاشتند. البته با توجه به پرسش شما، باید بگویم تدارک بازی ها حتما در قرارداد هست و باشگاه هم می تواند اقدام مقتضی را در این ارتباط انجام دهد. هرچند تدارک بازی با تیم های بزرگ هم به زمانبندی بیشتر نیاز دارد ولی به هر حال باشگاه می تواند طبق قرارداد پیگیر موضوع باشد.

من باز هم تاکید می کنم هر کس که در ترکیه آشنایی دارد هم می تواند از او بخواهد برای بررسی امکانات مجموعه به آن جا برود . از هتل تا امکانات ورزشی به ویژه زمین چمن را بررسی کنند. فقط ضیق وقت مانع شد برنامه ریزی بهتری برای بازی های دوستانه داشته باشیم چون گزینه اردویی دیگری برای باشگاه مطرح بود و باید ترکیه را به سرعت جایگزین می کردیم.

باقری در پایان افزود: امیدوارم این صحبت ها کمک کند که همه متوجه شوند بعضی مسایل آن طور هم که عنوان شده نبوده است. اتفاقا با علیرضا بیرانوند هم در محل تمرین صحبت کردم که گفت منظور او هم بازی های دوستانه بود وگرنه شرایط و امکانات اردویی خیلی خوب بوده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)