عریضه ای برای باد …

مرجع خبری پرسپولیس : استقلال برای سومین بار متوالی پرسپولیس را برد ، در حالی که اگر اگر چاشنی شانس با پرسپولیسی ها نبود ، می توانست با گل های بیشتری هم ببرد.

ولی این بار شهرآورد که تمام شد ، شادی چندانی در چشم های استقلالی ها نبود . آنها خوب می دانستند حریفی را برده اند که همچون شیری در قفس ، گرسنه و بیمار و بلاتکلیف توان مبارزه و هم آوردی نداشته و همه غرش ها و کری خواندن هایش از سر کم نیاوردن بوده است .

 

 

آنها می دانستند طبل توخالی استیلی فقط صدا دارد. برای استقلال مبارزه با پرسپولیس قدرتمند ، بسیار لذت بخش تر از پرسپولیسی است که بخاطر منافع شخصی برخی آقایان که خواب زمستانیشان را طی میکنند ، در منجلاب ناتوانی فرو رفته و دست و پا می زند. استقلال و پرسپولیس بدون هم هویتی ندارند ، با آنهاست که معنی رقابت در فوتبال ایران جان می گیرد. با آنهاست که شهر مرده فوتبال ما برای یک روز هم که شده بیدار می شود . بعد از بازی ، هر استقلالی وسط زمین دست یک پرسپولیسی را گرفت تا از زمین بلند کند و خود بیاد داشته باشد که شرایط کنونی پرسپولیس ، ممکن است بزودی دامنگیر استقلال هم بشود . استقلالی ها و حتی مظلومی که معمولا صحبتهایش اعصاب خراش هواداران پرسپولیس است مثل همیشه طعنه نزدند و تکه پرانی نکردند؛ لابلای همه صحبت های آنها می شد فهمید که آنها نیز از پشت پرده آنچه بر فوتبال ما می رود ، آگاهی دارند. انگار همه بنوعی می دانند ، ستمی که بر پر هوادارترین تیم اسیا رفته ، فراتر از اراده 40 میلیون هوادار ایرانی این تیم بوده. وقتی مفهوم مدیریت و سرپرست موقت در یک باشگاه ، دهان کجی ، بی احترامی و زیر پا گذاشتن نظر خیل هواداران آن باشگاه است ، نتیجه اش می شود همین مدیریت عاریه ای و کادرفنی که دیگر همه باور کرده اند از لپ لپ در آمده است!

آقای کاشانی هیچکس منکر زحمات شما برای پرسپولیس نیست . از همه چیز که بگذریم ، همینکه درفشی فر را برای پرسپولیس احیا کردیدو آنرا تجهیز نمودید کار بزرگی بود و جای تشکر دارد . خوش بینانه ترین حالتش این است که شما سعی کردید ، ولی موفق نبودید. ملاک ارزیابی مدیریت شما ، فقط هواداران هستند . فقط و فقط همان ها که بر خلاف شما ، ثابتند و با خوشی و ناخوشی این تیم زندگی می کنند. آنها پرسپولیسشان را پر غرور و فاتح می خواهند . نه آنچنان که شما ساخته اید.

روی صحبتمان با شماست ؛ جنابعالی که همواره می کوشید در ادبیات و رفتارتان ، شخصیتی پایبند ، مذهبی و معتقد به اصول را نشان دهید ، کی قرار است پنبه های ناشنوائی را از گوش هایتان در آورده و حرف هوادار را بشنوید ؟ آیا می دانید که مدیریت شما خواسته یا ناخواسته به قلع و قمع و تجزیه جمعیت انبوه هواداران انجامیده است ؟ اگر حتی یک بار روزنامه بخوانید یا به سایتهای هواداری سر بزنید ، خواهید دانست که انبوه هوادار از شما بابت اعتقادات پوچ به مربیان ناکارآمد ایرانی ، عدم اعتقاد به دانش مربیان خارجی(اصولا مشکل داشتن با کلمه خارجی!) ،  عدم پاسخگوئی تان به هواداران ، تضعیف هویت و عزت نفس  هوادار پرسپولیس و شرم نامه ای که بنام “پرسپولیس” چاپ می شود و مضحکه خاص و عام قرار گرفته است شاکی و دلزده هستند . شما بایستی جوابگو باشید که چگونه یک شخص بدون کارنامه درخشان در مربیگری با روابط نامشخص سرمربی محبوبترین تیم آسیا شده و این تیم را با خود به قعر ناکامی می کشاند . شما را بخدا فقط یک پارامتر را معرفی کنید که در آن استیلی از  گزینه های دیگر کمیته فنی یا هر کس دیگر فراتر بوده است. بایستی پاسخگو باشید که کمیته فنی چگونه خلق الساعه شکل گرفت و خلق الساعه از بین رفت و اعضایش چگونه انتخاب شدند و دائی را که حداقل محبوب هواداران بود ، ساعت 4 نیمه شب خلع کردند.

شما را بخدا بگوئید چرا مشتی اراذل روی سکوهای پرسپولیس به هر قیمتی از مربی سفارشی حمایت کرده و به هوادار دلسوخته توهین می کنند ؟ شما از معدود مدیرانی هستید که در زمان شما درب زمین تمرین را روی هوادار رسما بستند تا صاحبخانه را از خانه اش بیرون کرده باشند. شما اولین مدیری هستید که باعث شدید پیشکسوتان و حتی بازیکنان سالهای نه چندان دور پرسپولیس ، همه از باشگاه فراری شده و حتی برای گرفتن طلبشان هم به باشگاه شما مراجعه نکنند. شما تنها مدیر پرسپولیس هستید که اجازه می دهید هر کسی به خود اجازه دهد به هوادار و تیم و بازیکنانتان با خیال راحت توهین کند و مطمئن باشد که جوابی نمی شنود. شما با انتخاب فاجعه بار تان باعث شده اید تا پرسپولیس زنگ تفریح تیم های لیگ شده و غرور میلیون ها هوادارش لگد مال شود.تا کی می خواهید شخصیت اینهمه هوادار را قربانی نفسانیات خود کنید. ایا واقعا بر آوردن مطامع شخصی و غرور تان ارزش جریحه دار کردن احساسات میلیونها پیرو جوان هوادار پرسپولیس را دارد؟

چه می شود اگر طبق نظر هواداران پرسپولیس بروید؟ باور کنید چیزی از بزرگیتان کم نمی شود. باور کنید گاهی استعفا دادن ، زیباترین و موثر ترین کار برای خدمت به تیم است. آقای کاشانی باور کنید غیر از عده ای خاص که در اطرافتان هستند ، کسی از هواداران شما را دوست ندارد . به همه مقدساتی که می پرستید از خواب بیدار شوید. امروز پرسپولیس ، هویت فوتبال ایران در قعر جدول دست و پا می زند و مضحکه رقبا شده است. امروز سرمربی تیم زمین و زمان را مقصر دانسته و آنقدر پشتگرم است که حتی مسئولیت کارش را هم بعهده نمی گیرد و مسبب همه اینها شما هستید. آقای کاشانی رمز ماندگاری و سعادت ، تسخیر قلب هاست نه به زور ایستادن و بر عقیده شخصی پافشاری کردن . برادر عزیز ، اگر می خواهی قربانی خشم لبریز شده هوادار نشوی و همه کارهای خوبت لوث نشود ، خودت دست بکار شو و فکر عاقبت خود باش ، اینجا برای تو ، دیگر جای خوبی نیست . راستی سر راه ، دوستان ات را فراموش نکن…

* ارسالی محمد اشراقی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)