شنبه 26 بهمن(11:14)

مرجع خبری پرسپولیس : تمامی حاشيه های ديدار استقلال- پرسپوليس

حرکت طالبلو

وحيد طالب لو كه براى گرم كردن وارد زمين شد توپى را كه در وسط زمين قرار داشت شوت كرد و به نوعى جنگ روانى را آغاز كرد، ضمن اينكه حركات نمايشى او قبل از مسابقه نشان از روحيه بالاى او مى داد.
وينگادا سنت شكنى كرد
وينگادا زمانى كه بازيكنان پرسپوليس مشغول گرم كردن خودشان بودند كنار زمين قرار داشت و او به نوعى سنت شكنى كرد زيرا معمولاً سرمربى ها در موقع گرم كردن در زمين حاضر نمى شوند.
انصارى فرد به خبرنگاران نه نگفت
عباس انصارى فرد، مديرعامل پرسپوليس، هنگام گرم كردن پرسپوليسى ها در كنار زمين حضور داشت و با هر كس كه قصد مصاحبه با وى را داشت همكارى كرد و به نوعى به هيچ خبرنگارى نه نگفت.

كاظمى، طالب لو را گرم كرد
قبل از شروع مسابقه حسين كاظمى چند شوت به طرف دروازه طالب لو زد و او هم با واكنش هاى مناسب همه توپ ها را مهار و به اين ترتيب خود را گرم كرد.
كوشكى جايگزين شكورى شد

قبل از شروع مسابقه و هنگامى كه قلعه نويى فهميد كريم باقرى در تركيب ثابت پرسپوليس حضور دارد بيژن كوشكى را جايگزين هادى شكورى كرد. از قرار معلوم قلعه نويى تصور مى كرده كه به جاى باقرى، محمد منصورى بازى مى كند. البته باقرى در نيمه دوم تعويض شد و منصورى جايگزين او گرديد

قانون شكنى تماشاگران
هواداران استقلال هنگام ورود نيكبخت به زمين به او فحاشى كردند و اين در حالى بود كه كميته انضباطى قبل از مسابقه اعلام كرده بود با اينگونه حركات برخورد خواهد كرد.
طالب لو تماشاگران را به آرامش دعوت كرد
هنگامى كه هواداران استقلال به عليرضا نيكبخت فحاشى كردند وحيد طالب لو به سمت آنها رفت و از آنها خواهش كرد تا به اين كار ادامه ندهند و در واقع آنها را به آرامش دعوت كرد.
پرچم بزرگ قرمزها
هواداران پرسپوليس يك پرچم بزرگ را به همراه خود به ورزشگاه آورده بودند كه اين پرچم ۲ جايگاه را به خودى خود گرفته بود.
شال گردن وينگادا
قبل از شروع مسابقه وينگادا با يك شال گردن قرمز به طرف هواداران پرسپوليس رفت و دور ورزشگاه چرخيد. وى همچنين قبل از اين كار با پرچم قرمز رنگ به سمت هواداران پرسپوليس رفته بود.
لباس متفاوت تيم داورى
قبل از شروع مسابقه و هنگامى كه اعضاى تيم داورى جهت گرم كردن وارد زمين شدند لباس هاى سفيد به تن داشتند اما هنگامى كه آنها براى امر قضاوت وارد زمين شدند لباس هاى فسفرى پوشيده بودند.
برگزارى مراسم عزادارى قبل از مسابقه
پيش از شروع مسابقه مراسم عزادارى در آستانه اربعين حسينى در ورزشگاه برگزار شد.
كاظمى، متفاوت از سايرين
حسين كاظمى كه با كفش هاى سبز در زمين مى دويد از ساير بازيكنان حاضر در زمين متفاوت تر بود.
آبى ها سريع تر عمل كردند
جايگاه هواداران آبى كه البته كمتر از پرسپوليسى ها بود بسيار سريع تر از جايگاه قرمزها پر شد.
استقلالى ها پشت درهاى بسته
از آنجا كه نيم بيشتر جايگاه ها در اختيار پرسپوليسى ها قرار گرفته بود هواداران آبى پشت درهاى بسته قرار گرفتند ضمن اينكه تعدادى از آنها هم سر پا مانده بودند.
فريادهاى قلعه نويى
امير قلعه نويى از همان ابتداى بازى فرياد زدن بر سر بازيكنانش را آغاز كرد و اولين بازيكنى هم كه مورد غضب قلعه نويى قرار گرفت پيروز قربانى بود.
وينگادا آرام پيروانى پرجنب و جوش
وينگادا در حين مسابقه بسيار آرام بود و بر روى نيمكت قرمزها نشسته بود و اين در حالى بود كه پيروانى دائماً در كنار زمين قرار داشت و نكات لازم را به بازيكنانش گوشزد مى كرد.
سنگ پرانى استقلالى ها
هنگامى كه در نيمه اول مسابقه بازيكنان پرسپوليس قصد پرتاب اوت را داشتند مقدارى سنگ از سوى هواداران استقلال به سمت آنها پرتاب شد.
قلعه نويى بى قرار
امير قلعه نويى از شروع مسابقه آرام و قرار نداشت و حتى يك لحظه هم از كنار زمين جدا نشد و به نوعى استرس در چهره او موج مى زد.
روبوسى قلعه نويى با نيمكت نشينان پرسپوليس
پيش از شروع مسابقه امير قلعه نويى به سمت نيمكت پرسپوليس رفت و با وينگادا و پيروانى روبوسى كرد.
دسته گل نيكبخت براى امير
عليرضا نيكبخت قبل از شروع مسابقه به سمت امير قلعه نويى رفت و دسته گلى را جهت احترام به سرمربى سابقش به وى اهدا كرد.
بازى بدون تأخير آغاز شد
دربى ۶۶ بدون هيچ گونه تاخير و ساعت ۱۴ با سوت تركى آغاز شد.
ورود به ورزشگاه
تيم استقلال حدود ساعت ۱۲ و ۱۵ دقيقه وارد استاديوم آزادى شد و اين در حالى بود كه پرسپوليس ۱۵ دقيقه ديرتر و حوالى ساعت ۱۲ و ۳۰ دقيقه وارد آزادى شد.
استقلالى قرمزپوش!
در بين هواداران استقلال يكى از هواداران پرسپوليس با پيراهن قرمز كاملاً متمايز شده بود، همين امر باعث ناراحتى هواداران آبى شده بود و از آن هوادار قرمز خواستند تا پيراهنش را تعويض كند. در اينجا مامورين نيروى انتظامى وارد عمل شدند و با دخالت ماجرا را خاتمه دادند.
خوش و بش بازيكنان قبل از بازى
على كريمى، مازيار زارع، رحمان رضايى و مجتبى شيرى و عليرضا نيكبخت از تيم پرسپوليس به سمت نيمكت استقلال رفتند و با بازيكنان و كادر فنى آبى ها خوش و بش كردند. از سوى ديگر اكبرپور و وحيد طالب لو هم به سمت نيمكت پرسپوليس رفتند و با قرمزها خوش و بش كردند.
اجراى مراسم باستانى قبل از مسابقه
پيش از شروع مسابقه باستانى كاران كشور در ورزشگاه آزادى به اجراى حركات زورخانه اى پرداختند.
انصارى در رختكن آبى ها
على انصارى كه از حاميان مالى استقلال به شمار مى رود حدود ساعت ۱۲ و ۴۰ دقيقه وارد رختكن استقلال شد و نكته ديگر هم بازيكنان آبى از زير قرآن براى آمدن به درون زمين بدرقه شدند.
جان واريو تشويق شد
هنگامى كه بازيكنان استقلال جهت گرم كردن وارد زمين شدند اولين نفرى كه در ميان آبى ها تشويق شد جان واريو بود. ضمن اينكه آبى ها حوالى ساعت ۱۳ و ۱۰ دقيقه وارد زمين شدند و به گرم كردن خودشان پرداختند.
كبوتر آبى بر فراز ورزشگاه
تيم پرسپوليس حوالى ساعت ۱۳ و ۱۵ دقيقه جهت گرم كردن وارد زمين شد و در آن موقع يك كبوتر آبى بر فراز آسمان كاملاً مشخص بود. همچنين يك بادكنك بزرگ هم در ميان تماشاگران آبى كاملاً مشخص بود.
مصاحبه مستقيم
پيش از شروع بازى عادل فردوسى پور با دعوت از ۳ داور و قلعه نويى و پيروانى به مصاحبه مستقيم با آن ها پرداخت. نكته قابل توجه در اين بين پيش قدمى سرمربى استقلال در حمايت از داوران دربى بود. در حالى كه گفت وگوى گزارشگر بازى با مربيان ۲ تيم به پايان رسيده بود قلعه نويى با اجازه فردوسى پور به بيان يك نكته پرداخت و آن حمايت از داوران ايرانى بود. قلعه نويى گفت: من در اين ديدار به داوران بازى احترام مى گذارم. نتيجه بازى هر چه كه شود از تركى و كمك هايش حمايت مى كنم. پس از صحبت هاى قلعه نويى، پيروانى هم حمايت خود را از داورى ايرانى اعلام كرد.
طلسم شكنى پس از ۵۱۳۲ روز
پس از ۵۱۳۲ روز ۱۴ سال و ۱۸ روز يك داور ايرانى دربى را سوت زد. آخرين قضاوت يك داور ايرانى در بازى استقلال- پرسپوليس مربوط به دربى سال ۷۴ در بندرعباس مى باشد، پس از مهدى اخوان ديگر هيچ داور ايرانى دربى را قضاوت نكرد تا بالاخره اين طلسم را محسن تركى در دربى ۶۶ شكست.
گفت وگوى تركى با كاپيتان ها
پيش از شروع بازى محسن تركى با كاپيتان هاى ۲ تيم به گفت وگو پرداخت و تذكرات لازم را به آنها داد.
خطاى اول
اولين خطاى بازى را استقلالى ها كردند. حسين كاظمى با متوقف كردن كريم باقرى باعث شد تا اولين خطا به نفع پرسپوليسى ها اعلام شود.
اولين اوت
اولين اوت بازى به نفع پرسپوليسى ها اعلام شد اين اوت در دقيقه ۲ بازى صورت گرفت كه سپهر حيدرى اين اوت را پرتاب كرد.
اولين كرنر
نخستين كرنر بازى براى قرمزها بود. اين كرنر را پترويچ در دقيقه ۴ بازى زد.
سنگ پرانى به جان واريو
اولين حاشيه بازى توسط تماشاگران پرسپوليسى صورت گرفت. زمانى كه فابيو جان واريو براى زدن كرنر استقلال پشت توپ قرار گرفت تمام تماشاگران قرمز به سوى وى سنگ پرتاب كردند.اين اتفاق در دقيقه ۸ بازى افتاد.
اعتراض نظرى به داور چهارم
درگيرى عليرضا حقيقى با آرش برهانى باعث شد تا دروازه بان پرسپوليس از سوى محسن تركى كارت زرد دريافت كند اما على نظرى نسبت به برخورد داور با سنگربان پرسپوليس باز هم اعتراض داشت. سرپرست استقلال با حضور در كنار داور چهارم بازى اعتراض خود را نسبت به اين موضوع نشان داد.
استقلالى ها نيمه دوم ديرآمدند
استقلالى ها براى آغاز بازى در نيمه دوم ديرتر از تيم رقيب وارد ميدان شدند. در حالى كه پرسپوليسى ها به همراه داوران در زمين بازى حاضر شده بودند، آبى هاى تهرانى با چند دقيقه تأخير خود را به زمين بازى رساندند.
ذخيره ها پشت دروازه پرسپوليس
با شروع نيمه دوم قلعه نويى دستور گرم كردن به شاگردانش را داد و مجيدى، عليزاده، عباسفرد و منيعى بازيكنانى بودند كه پشت دروازه پرسپوليس مشغول به گرم كردن شدند.
حاضران در جايگاه ويژه
على كفاشيان، كيومرث هاشمى، مهدى محمد نبى، مهدى تاج، واعظى آشتيانى، على انصارى، عباس انصارى فرد، سعيد راد، رضا رجبى، محسن خليلى و… از چهره هاى حاضر در جايگاه ويژه بودند كه از نزديك دربى را تماشا كردند.
گل جبارى و تغيير برنامه قلعه نويى
گل مجتبى جبارى باعث شد تا سرمربى استقلال از تعويض اين بازيكن صرف نظر كند. در حالى كه قرار بود مجيدى جايگزين جبارى شود گل اين بازيكن به پرسپوليس باعث شد قلعه نويى تغيير برنامه دهد تا در نهايت مصدوميت جان واريو موجب به ميدان رفتن كاپيتان استقلال شود.
سربانداژ شده جان واريو
مصدوميت هافبك برزيلى استقلال باعث شد تا اين بازيكن مجبور به خارج شدن از زمين شود. با بيرون آمدن فابيو جان واريو از ميدان، كادر پزشكى استقلال در كنار نيمكت به مداواى او پرداختند. جان واريو پس از مداوا با سرى بانداژ شده بر روى نيمكت تيمش نشست.
چمن آزادى كوتاه شد
مسئولان فدراسيون فوتبال چندساعت قبل از شروع دربى به داخل زمين آزادى آمدند ومعتقد بودند چمن ورزشگاه بسيار بلند است و به همين دليل با حضور كارگران در مدت زمان كوتاهى چمن آن كوتاه و آماده مسابقه شد. چمن زمين مسابقه همچنين بين ۲ نيمه نيز ترميم شد.
خبرنگاران خارجى درجايگاه خبرنگاران
شمارى از خبرنگاران و گزارشگران تلويزيونى از كشورهاى خارجى براى پوشش خبرى دربى در ورزشگاه آزادى حضور داشتند.
هيأت مديره قرمزها دركنار بازيكنان
اعضاء هيأت مديره پرسپوليس در كنار بازيكنان خود و براى رويارويى با حريف سنتى وارد ورزشگاه شدند. در اين ميان در ابتدا فرخزادى مستقيم به جايگاه ويژه رفت اما ساير اعضاء به همراه بازيكنان راهى رختكن شدند.
دفاتر ويژه براى رسيدگى به تخلف
۳ دفتر مخصوص براى رسيدگى به تخلفات هواداران در انتهاى تونلى كه بازيكنان از اين راه وارد ورزشگاه مى شدند ايجاد شده بود تا در صورت تخلف در همان مكانها با متخلفين برخورد و بازپرس ويژه حكم آنها را صادر كند.
ناراحتى رضايى از تعويض
مدافع پرسپوليس از تعويض خود ابراز نارضايتى كرد. ناراحتى رحمان رضايى به حدى بود كه وى به جاى نشستن بر روى نيمكت تيمش راهى رختكن شد. البته رضايى پس از چند دقيقه به نيمكت پرسپوليس برگشت.
شعار عليه نامدارى
سنگربان استقلال از سوى تماشاگران پرسپوليس هو شد.اشكان نامدارى به دليل اينكه نقش تداركات را در تيمش داشت از سوى تماشاگران قرمز دوست مورد تمسخر قرار گرفت.
درگيرى لفظى مرفاوى با عليزاده
مربى استقلال هم درست مثل قلعه نويى سراغ عليزاده را گرفت. صمد مرفاوى به دليل خطاى هندى كه عليزاده كرده بود به درگيرى لفظى با وى پرداخت.
2 هوادار استقلال در بيمارستان

۲ تن از هواداران استقلال پس از پايان بازى راهى بيمارستان شدند. اين ۲ هوادار به دليل تساوى تيم محبوبشان در دقايق پايانى بازى از شدت ناراحتى حالشان بد شد تا در نهايت به بيمارستان انتقال پيدا كنند.
اعتراض شديد قلعه نويى به عليزاده
با به پايان يافتن بازى، امير قلعه نويى سمت على عليزاده رفت و اعتراض شديد خود را نسبت به اشتباه وى در خطاى پنالتى اعلام كرد. سرمربى استقلال رو به عليزاده داد و بيداد كرد و معتقد بود اين بازيكن با اشتباه خود سبب تساوى بازى شده است.
اعتراض وينگادا به داورى
سرمربى پرسپوليس از دقيقه ۸۵ به بعد در چند نوبت اعتراض خود را به داورى اعلام كرد. وينگادا با فريادهاى بلند خود معتقد بود كه داورى به ضرر پرسپوليس است.
خارجى هاى ويژه
سفير پرتغال، سفير آلمان و كنسولگرى پرتغال از افراد ويژه خارجى بودند كه از نزديك بازى استقلال – پرسپوليس را تماشا كردند.
فاصله كم اردوى ۲ تيم
هتل محل اردوى ۲ تيم استقلال و پرسپوليس در فاصله ۱۰۰ مترى همديگر قرار داشت به همين دليل خبرنگاران مطبوعات و رسانه هاى تصويرى خيلى راحت بودند. آنها شب بازى و صبح دربى به راحتى بين هتل ۲ تيم در رفت و آمد بودند.
رينالدو سورپرايز نشد
صبح جمعه وقتى رينالدو همراه با بدنساز استقلال در اردوى استقلال حاضر شدند همه فكر كردند كه قرار است امير قلعه نويى او را به عنوان سورپرايز در اين بازى رو كند و به ميدان بفرستد. همين مسأله باعث وحشت پرسپوليسى ها شد اما رينالدو در اردو حاضر شده بود تا قلعه نويى از او تست بگيرد.
تمرين عابدزاده با پسرش
صبح جمعه احمدرضا عابدزاده با پسرش در تمرين پرسپوليس حاضر بود و يك ساعت و نيم با پسرش تمرين اختصاصى دروازه بانى كرد.
صبحانه و ناهار يكى شد
روز دربى صبحانه و نهار پرسپوليسى ها يكى بود. بازيكنان اين تيم ساعت ۱۰ صبح صبحانه و ناهار را كه اجبارى بود را خوردند تا براى بازى آماده شوند.
برخورد آقاى گلها
محسن خليلى آقاى گل فصل قبل و آرش برهانى آقاى گل حال حاضر ليگ قبل از شروع بازى جلوى رختكن پرسپوليس همديگر را ديدند و با هم خوش و بش كردند.
خليلى دنبال پول
محسن خليلى اين روزها دنبال پولش از پرسپوليس است. طبق شنيده هاى ما چون قرارداد او سنگين است و از اول فصل هم مصدوم بوده براى پرسپوليسى ها زور دارد كه پول او را بدهند.
شوخى پرسپوليسى ها با نيكبخت
بازيكنان پرسپوليس پس از پايان بازى و در رختكن به نيكبخت مى گفتند: « ۲باره اخطار گرفتى تا بازى بعدى را محروم بشوى. چقدر اخطار مى گيرى تا يك بازى در ميان ۳ كارته بشوى.» بازيكنان پرسپوليسى اين حرفها را به شوخى به نيكبخت مى زدند.
نيكبخت افشا كرد
نيكبخت در رختكن پرسپوليس در مورد مصدوميت جان واريو گفت: « وقتى جان واريو مصدوم شد از ناحيه پا درد داشت اما وقتى با برانكارد داشتند او را به بيرون مى بردند يكى از كسانى كه برانكارد را مى برد برانكارد را ول كرد و جان واريو صورتش پر خون شد و از ۲ ناحيه پا و صورت مصدوم شد.
انصارى فرد كنار پرسپوليسى ها
عباس انصارى فرد مديرعامل باشگاه پرسپوليس شب قبل و روز بازى دربى در كنار بازيكنان تيمش بود و با حرفهاى خود به آنها روحيه مى داد تا براى حضور در دربى آماده شوند.
شادى در رختكن سرخها
پس از بازى در رختكن پرسپوليس همه شاد بودند و مى خنديدند. محسن حاجيلو برادر اصغر حاجيلو هم در رختكن پرسپوليس حاضر شد و حدود ۱۰ دقيقه جوك گفت تا همه شاد باشند.
حرفهاى عابدزاده با حقيقى
احمدرضا عابدزاده مربى دروازه بان هاى پرسپوليس بعد از دربى به حقيقى گفت: «روى توپى كه جبارى زد مى توانستى عكس العمل بهترى داشته باشى وتوپ را بگيرى. توپ راحتى بود، نه ضرب داشت و نه زوايه زيادى و مى توانستى بگيرى
قلعه نويى سوژه شد
امير قلعه نويى سرمربى استقلال سوژه پرسپوليسى ها در رختكن بود. بازيكنان پرسپوليس در مورد گل خودشان مى گفتند: «قلعه نويى دوباره اشتباه كرد تا گل بزنيم. او مثل بازى رفت اكبرپور را كه خوب كار مى كرد تعويض كرد و كسى كه جاى او آمد اشتباه كرد تا گل بزنيم و باز هم قلعه نويى به بازيكن تعويضى خودش تذكر داد تا اشتباه خودش را گردن او بيندازد
حسرت باقريها
نبى باقريها ساعت ۸ صبح روز دربى در اردوى تيمش حاضر شد. باقريها حسرت مى خورد كه در ۲۵ بازى پرسپوليس فيكس بوده و اما مهمترين بازى فصل را به دليل مصدوميت از دست داده است.
كريمى جگر نداشت؟!
على كريمى در هنگام زدن ضربه پنالتى پرسپوليس توسط مازيار زارع پشت به دروازه استقلال ايستاده بود و جگر ديدن ضربه پنالتى را نداشت؟

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)