پرسپولیس نیوز : محسن قهرمانی دیدارهای زیاد را قضاوت کرده که در آنها اشتباهات عجیب و غریبی رخ داده است.

 این روزها بحث قضاوت محسن قهرمانی در بازی پرسپولیس و سپاهان داغ است. قرمزها خصوصا علی دایی معتقدند اشتباهات وی سهوی نبوده و مسائلی در بین است.

به همین بهانه بد ندیدیم که نگاهی داشته باشیم به تمام قضاوت های محسن قهرمانی که با اشتباهات و اعتراض هایی همراه بود.

نکته جالب در قضاوت های قهرمانی اشتباهاتی است که کسی انتظار رخ دادنش را ندارد. اشتباه داور در تشخیص و تصمیم گیری در خصوص اتفاقات فوتبال برای هر داوری ممکن است پیش بیاید اما ویژگی که مخصوص محسن قهرمانی است فعل و انفعالاتی است که اتفاق نیفتاده اما او بر اساس آن تصمیم گیری کرده است! قهرمانی گلی که سالم است را مردود اعلام می کند و پنالتی که اتفاق نیفتاده را می گیرد!

برای مثال در لیگ هشتم ، راه آهن در یک بازی حساس گلی به مس کرمان زد و خطایی هم رخ نداد اما داور خطای هند اعلام کرد! یا مثلا اعلام خطای 7 ثانیه از جمله خطاهایی است که مخصوص محسن قهرمانی است و هیچ داور دیگری در سطح فوتبال ایران و جهان به این وسواس آن را اجرا نمی کند و هزاران بار در طول سال دروازه بانان بیشتر از 6 ثانیه توپ را نگه می دارند.

در طرف مقابل اشتباهات سایر داوران به شکلی است که اتفاقی در میدان رخ می دهد و آنها در تشخیص و تصمیم گیری درخصوص آن دچار اشتباه می شوند و همین مساله باعث می شود  مسئولان و هواداران تیم ها بتوانند راحت تر با آن کنار بیایند و به این شدت نسبت به آن مشکوک نشده و اعتراض نکنند.
 
قهرمانی قضاوت هایی به سود پرسپولیس هم داشته است برای مثال در بازی مقابل سایپا یا تراکتورسازی اما صحبت پرسپولیسی ها این است که قهرمانی در بازی های کم اهمیت بی طرفی را رعایت می کند و حتی به نفع آنها نیز تصمیم می گیرد و در مقابل در بازی های سرنوشت ساز مثل فینال جام حذفی و یا دربی پایتخت و دربی کشور(بازی پرسپولیس – سپاهان به دربی ایران معروف است) به ضرر این تیم قضاوت می کند ، بازی هایی که تاثیرگذاری و اهمیت آنها به مراتب بیشتر از مسابقات عادی لیگ است.
 
جدول زیر تنها بخشی از اشتباهات داوری تاثیرگذار قهرمانی طی سال های اخیر است که با نزدیک به 20 مورد اشتباه در 6 سال و میانگین 3.1 اشتباه در فصل در نوع خود رکورد محسوب می شود. البته این ها تنها مواردی است که خبرنگار ما موفق به ثبت آنها شده و همه اشتباهات را شامل نمی شود.

 

اولین اشتباه، یک دهه پیش
 
سال 82 در دیدار تیم های استقلال و سایپا قهرمانی اولین اشتباه بزرگ داوری خود را انجام داد تا در بین داوران جوان نامی برای خود دست و پا کند. او در دقیقه 60 بازیکن همشهری اش، نیکبخت واحدی را اخراج کرد و باعث تعجب تماشاگران استقلال شد. بعد از آن وقتی از وی درخصوص این اشتباه سوال کردند عنوان کرد که خودش فحاشی نیکبخت واحدی را شنیده است.
 
سه سال بعد و بازهم علیه استقلال
سال 85 و زمانی که دو تیم استقلال و سپاهان در کورس قهرمانی بودند، بازی فوق العاده حساسی به قضاوت محسن قهرمانی بین دو تیم برگزار شد. سایپا از حریفش جلو افتاده بود. در یک صحنه داور مسابقه بدون اینکه اتفاق خاصی بیفتد ناگهان بازی را قطع کرد. همه متعجب بودند. باز هم دست محسن قهرمانی کارت قرمز را از جیب بیرون کشید و این بار سیاوش اکبرپور را از زمین اخراج کرد. بعدها قهرمانی گفت که مهاجم استقلال هنگامی که از کنارش رد می شده به او توهین کرده است. 
 
پرسپولیس- سپاهان نیمه نهایی جام حذفی 11 خرداد سال 86
بازی تا دقیقه 86 یک یک مساوی در جریان است که حسین پاپی خودش را درون محوطه جریمه به زمین می‌زند و قهرمانی با اعلام پنالتی پرسپولیس را از رسیدن به فینال محروم می کند. یک پنالتی روی مهرزاد معدنچی هم اعلام نشد.
 
استقلال و راه آهن هفته بیست و دوم لیگ ششم سال 85
استقلال همچنان در کورس قهرمانی بود. انها می بایست بعد از این بازی به مصاف رقیب سنتی خود – پرسپولیس- بروند. در آن بازی بازیکنان راه آهن دو بار در محوطه جریمه استقلال سرنگون شدند که هر دوبار هم پنالتی بود. اما داور مسابقه هر دو بار در میان تعجب همگان دستور به ادامه بازی داد اما در یک صحنه کاملا واضح و در حالی که اشکارا مشخص بود در درون محوطه جریمه راه آهن هیچ اتفاقی نیفتاده داور مسابقه به سود استقلال اعلام پنالتی کرد. دقایقی بعد علی انصاریان که از پرسپولیس به استقلال رفته بود با دست زدن عمدی به توپ می بایست از داور یک اخطار دریافت می کرد اما باز هم آقای داور از دادن اخطار چشم پوشی کرد. علی انصاریان قبل از این بازی دو اخطاره بود و اگر این اخطار را دریافت می کرد بازی مقابل پرسپولیس را از دست می داد. استقلال ان بازی را دو بر یک برد اما جنجال ها ادامه داشت. اکبر میثاقیان سرمربی ان روزهای راه آهن گفت همشهری مان سرمان را برید. فردای آن روز مطبوعات از لطف بیش از حد یک داور به استقلال گفتند. باز هم تیتر اول روزنامه ها یک داور بود، یک داور مشهدی!
 
پرسپولیس – ملوان هفته سوم لیگ برتر هشتم
در هفته سوم پیکارها قهرمانی با سوت اشتباه خود، یک پیروزی شیرین را از پرسپولیس در انزلی گرفت و پنالتی عجیبی را در دقایق پایانی مسابقه اعلام کرد. بازی پرسپولیس و ملوان تا دقایق پایانی دو بر یک به سود قرمز پوشان در جریان بود . پرسپولیس 20 دقیقه تا یک برد شیرین فاصله داشت. بازیکن ملوان در محوطه جریمه خود را به زمین زد. جلال رفاخایی روی زمین سر خورد داور مسابقه از 60 متری در سوت خود دمید! او دوان دوان خود را به محوطه جریمه رساند و با دست به سمت نقطه پنالتی اشاره کرد.
 
استقلال- ذوب آهن لیگ برتر سال 1387 : اختراع خطای 6 ثانیه برای اولین بار
دقیقه 76 بازی استقلال و ذوب آهن فصل 87-88 ذوب آهن و استقلال در کورس قهرمانی هستند که به مصاف هم می روند. عیسی اندوی دروازه بان ذوب آهن توپ چند را چند ثانیه در دستانش نگه داشته است. قهرمانی به نشانه خطا و ضربه آزاد به نفع استقلال سوت می زند. ضربه گل می شود و ذوب آهن در پایان فصل قهرمانی را از دست می دهد.
 
مس کرمان- راه آهن لیگ برترسال 1387 
در یک صحنه بازیکن مس در محوطه جریمه به زمین خورد و داور به نشانه پنالتی در سوتش دمید اما صحنه آهسته خلاف تصمیم قهرمانی را نشان می داد. هیچ برخوردی بین بازیکن راه اهن با مهاجم مس صورت نگرفته بود. پناتی اشتباه قهرمانی مسی ها را یک بر صفر جلو انداخت.
در دقایق پایانی بازی بازیکن راه اهن توپی را به دروازه راه آهن سانتر می کند. مهاجم راه اهن بدون اینکه مدافعی از مس مانع حرکتش شود با سر توپ را وارد دروازه مس می کند تا گل مساوی به ثمر برسد اما سوت داور همه را میخکوب می کند. تصمیم قهرمانی مبنی بر خطای مهاجم راه اهن در حالی که معتقد بود او با دست گل زده سر و صدای زیادی به پا می کند؛ تصمیمی که حتی احتیاج به صحنه آهسته هم نبود تا به اشتباه بودنش پی ببری. اشتباهی که در صحنه آهسته کاملا مشخص بود و باعث شد تا محسن قهرمانی از قضاوت کردن محروم شود.
 
پرسپولیس 1-4 سپاهان لیگ برتر نهم 8 آذر 89
پرسپولیس با 2 پنالتی محسن قهرمانی بازی را به سپاهان باخت. محسن قهرمانی داور مسابقه در دقیقه 2 به علی دایی سرمربی پرسپولیس تذکر داد. این یکی از سریع‌ترین تذکرهای داوران به سرمربیان تیم‌های لیگ برتری بود. داور این دیدار به دنبال اعتراض‌های مکرر دایی در دقیقه ‪ ۲‬با توقف بازی از سرمربی تیم پرسپولیس خواست تا در منطقه مجاز قرار گرفته و تنها به هدایت تیم خود بپردازد.
 
استقلال ـ راه‌آهن لیگ دهم ؛ دروازه‌بان استقلال باید اخراج می‌‌شد
سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال، با اشاره به اشتباه داور دیدار تیم‌های استقلال ـ راه‌آهن گفت: قهرمانی باید دروازه‌بان تیم استقلال را از زمین بیرون می‌کرد. حسین عسکری با بیان این مطلب گفت: تنها در دیدار استقلال و راه آهن، داور بازی دچار اشتباه شده است. وی افزود: در دقیقه حدود 75 آن دیدار، محسن قهرمانی داور مسابقه باید محمد محمدی دروازه‌بان استقلال را به دلیل اینکه در بیرون از محوطه جریمه، توپ را با دست دفع کرده و موقعیت گلی از تیم راه آهن گرفت، با نشان دادن کارت قرمز از زمین بیرون می‌کرد که وی اصلا تشخیص هند نداده است؛ گاهی داور در تصمیم گیری اشتباه می‌کند، ولی وی اصلا تشخیص نداد!
 
پرسپولیس – شهرداری تبریز لیگ دهم 
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در تحلیل عملکرد داوران رقابت‌های لیگ برتر، قضاوت‌های صورت گرفته را مطلوب دانست؛ هرچند به برخی اشتباهات داوران نیز اعتراف کرد. رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره قضاوت داوران در هفته گذشته لیگ برتر گفت: به جز بازی پیروزی و شهرداری تبریز که داور به اشتباه در دقیقه 48 برای پیروزی پنالتی نگرفت، در بازی‌های دیگر صحنه‌های تأثیرگذار نداشتیم.
 
داماش- ملوان لیگ برتر سال 1390 : فحش بدهند خطا نمی گیرم
(( تا وقتی که تماشاگراتون فحش میدن خطا نمی گیرم)) این شاید تاریخی ترین جمله ای باشد که محسن قهرمانی در یک بای بر زبان اورده. جمله ای که خود او نیز در برنامه نود آن را تایید کرد و گفت بخاطر اینکه تماشاگران به او فحاشی می کرده اند عمدا برای تیم شان خظا نمی گرفته. شاهکار فردوسی پور در برنامه نود پرده از مکالمات ردو بدل شده بین او و بازیکنان برداشت و باعث شد تا او برای دومین بار و به صورت موقت محروم شود.
 
استقلال – سپاهان هفته نخست لیگ یازدهم ؛ اعتراف کمیته داوران به اشتباه قهرمانی
اخراج نادرست‌ هافبک استقلال از سوی کمیته تأیید شد. مسئولان تیم استقلال پس از اعلام نظر چند پیشکسوت داوری مبنی بر اشتباه محسن قهرمانی، داور دیدار استقلال مقابل سپاهان، اعتراض رسمی خود را به کمیته داوران اعلام و مسئولان در کمیته داوران و سرپرست کمیته، اعتراض باشگاه استقلال را اصولی و درست اعلام کردند. مسئولان در کمیته فنی پس از بازبینی فیلم دیدار آبی‌ها در مقابل سپاهان اعلام کردند،‌ اخراج اسماعیل شریفات، هافبک استقلال از زمین مسابقه به هیچ وجه کار درستی نبوده و محسن قهرمانی، داور این دیدار درباره این صحنه کاملا اشتباه کرده که سوت خود را به صدا درآورده است.
 
استقلال – مس سرچشمه هفته دوازدهم لیگ یازدهم
در ثانیه 30 بازی قهرمانی بازیکن مس را در یک تصمیم عجیب اخراج کرد تا در نهایت استقلال بازی را یک بر صفر برنده شود.
 
استقلال – راه آهن لیگ یازدهم 20 اسفندماه ۱۳۹۰
اعتراض‌های بی‌پایان علی دایی به داوری از اتفاقات ویژه این میدان بود. این اعتراض‌ها تا جایی ادامه یافت که محسن قهرمانی مجبور شد در یک صحنه به‌طور جدی به دایی تذکر داده و او را به اخراج از میدان تهدید کند. راه آهنی ها معتقد بودند داور خطای پنالتی آنها را نگرفته.
 
پرسپولیس و ذوب آهن هفته بیست و سوم لیگ برتر سال 9 بهمن 1390 
پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم دیدار مقابل ذوب آهن به عملکرد محسن قهرمانی داور این بازی اعتراض کردند. در یکی از این صحنه‌ها، جواد کاظمیان با دروازه‌بان ذوب آهن تک به تک شده بود اما پیش از آنکه توپ را به سمت دروازه بزند، به همراه بازیکن ذوب آهن به زمین خورد و در این لحظه بازیکنان و هواداران پرسپولیس اعتقاد به خطای هند داشتند اما داور خطایی اعلام نکرد. ر دقیقه 80 علی کریمی پس از جا گذاشتن دو مدافع ذوب آهن در محوطه جریمه تیم اصفهانی سرنگون شد که در این صحنه هم کادر فنی و همه پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما محسن قهرمانی با لبخندی اعلام کرد که خطایی روی کریمی اتفاق نیفتاده است. 
 
فجرسپاسی – پرسپولیس هفته نوزدهم لیگ دوازدهم 10 دی 1391
در این بازی بازیکن فجر با یک لگد محکم چنان ضربه ای به غلام رضا رضایی زد که نزدیک بود اتفاق ناگواری برای رضایی بیفتد ولی قهرمانی درحالیکه در یک متری صحنه بود خطا نگرفت. پرسپولیس 2-0جلو بود و اگر این گل را می زد نتیجه سه بر صفر می شد. این همان بازی بود که رضایی سریعترین گل تاریخ لیگ برتر را زد. در این بازی قهرمانی برای دومین بار در طول تاریخ خطای 6ثانیه نیلسون را اعلام کرد و نزدیک بود پرسپولیس گل بخورد که شانس آورد توپ تبدیل به گل نشد و برنده بازی شد. در حواشی این بازی گزارش شده بود قهرمانی مدام به رفتارهای تماشاگران پرسپولیس اعتراض کرده و برای تماشاگران فجر دست تکان داده است.
 
استقلال – نفت تهران بازی رفت لیگ برتر دوازدهم
محسن قهرمانی در دیدار تیم های استقلال و نفت تهران در سال 91 دو بازیکن نفت را از زمین مسابقه اخراج کرد تا استقلال هم به سادگی از سد نفتی ها عبور کند و هم صدرنشین رقابت های لیگ شده و سایر رقبا را جا بگذارد. در برنامه نود مشخص شد هر دو اخراج بازیکنان نفت اشتباه بود.
 
استقلال – پرسپولیس هفته بیست و سوم لیگ برتر دوازدهم 1392
محسن قهرمانی در میان اعتراض شدید پرسپولیسی ها برای اولین بار داور دربی شد. پرسپولیسی ها عقیده دارند که شارژ محمد نوری از پشت درست مانند پنالتی که قهرمانی در سال 86 برای سپاهان برابر پرسپولیس گرفت اتفاق می افتد و پنالتی نمی گیرد. روی ضربه کرنر مدافع استقلال به جلال حسینی فن کمر می زند و پنالتی نمی گیرد. جواد نکونام درون محوطه پای رضا حقیقی را درو می کند و پنالتی نمی گیرد. برخی کارشناسان داوری از جمله خسروی و سیار تایید می کنند که قهرمانی سه پنالتی پرسپولیس در دربی را نمی گیرد!
 
 
پرسپولیس و تراکتورسازی لیگ برتر سال 1392
لیگ برتر سیزدهم و بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی.اعلام ضربه پنالتی به نفع پرسپولیسی ها در صحنه ای که در نهایت مشخص نشد توپ به ست مدافع تراکتورسازی خورد یا نخورد. البته این پنالتی تبدیل به گل نشد و پرسپولیسی ها با تک گل سید صالحی موفق به شکست دادن تراکتورسازان شدند.پس از این قضاوت ضعیف قهرمانی برای 4 هفته محروم شد.

 
ملوان – سایپا هفته هشتم لیگ برتر سیزدهم 14 شهریور 1392
ملوان یک بر صفر عقب بود که سایپا روی ضدحمله با خطا روی سالارزاده بازیکن ملوان صاحب توپ شد و به گل بعدی رسید. در این صحنه درگیری و فحاشی او با سالارزاده هم حاشیه ساز شد و بعد از بازی مشخص بود قهرمانی باید خطای بازیکن سایپا را می گرفت.
 
نکته جالب دیگر آمار عجیب و بالای کارت‌های قرمز این داور هست که رکورد دار کارت قرمز در بین تمام داوران برتر ایران با 19 کارت قرمز. بعد از او ترکی با 15 و مظفری زاده 10 کارت قرمز داده اند.
 
 

ردیف

مسابقه

فصل

اشتباه داور

1

استقلال – سایپا

سال 82

دقیقه 60 نیکبخت واحدی را به دلیل فحاشی اخراج کرد و باعث تعجب تماشاگران استقلال شد

2

استقلال – سایپا

سال 85

سایپا از حریفش جلو افتاده بود. در یک صحنه داور مسابقه بدون اینکه اتفاق خاصی بیفتد ناگهان بازی را قطع کرد و این بار سیاوش اکبرپور را به دلیل توهین به داور اخراج کرد

3

پرسپولیس – سپاهان

11 خرداد 86

بازی تا دقیقه 86 به نفع پرسپولیس است که پاپی خودش را زمین می زند و قهرمانی پنالتی می گیرد تا سپاهانب به فینال جام حذفی برود

4

استقلال – راه آهن

هفته 22 لیگ ششم

بازیکنان راه آهن دوبار در محوطه جریمه استقلال زمین خوردند که هر دو بار پنالتی بود اما داور ادامه بازی داد. اما در یک صحنه که واضح بود خطایی اتفاق نیفتاده داور به سود استقلال اعلام پنالتی کرد و این تیم دو بر یک برنده شد

5

پرسپولیس – ملوان

هفته 3 لیگ هشتم

پرسپولیس دو بر یک پیش بود که رافخایی درون محوطه جریمه سر خورد و داور از 60 متری صحنه اعلام پنالتی کرد!

6

استقلال – ذوب آهن

لیگ هشتم سال 87

دقیقه 76 بازی استقلال و ذوب آهن که در کورس قهرمانی هستند اندوی دروازه بان ذوب آهن توپ را در دستش دارد که داور در میان تعجب سوت میزند و به نفع استقلال ضربه آزاد اعلام می کند! ضربه گل شده و در پایان استقلال قهرمان می شود

7

مس کرمان – راه آهن

لیگ هشتم سال 87

بازیکن مس درون محوطه زمین می خورد و داور پنالتی می گیرد اما در صحنه آهسته مشخص می شود بازیکن راه آهن هیچ برخوردی با او نداشته. در دقایق پایانی راه آهن یک گل سالم می زند اما داور آن را مردود اعلام می کند و این تصمیم باعث محرومیت او می شود.
داور این بازی محسن ترکی بود اما شب قبل از بازی به دلایلی که اعلام نشد از داوری انصراف داد

8

پرسپولیس – سپاهان

لیگ نهم 8 آذر 89

پرسپولیس با دو پنالتی قهرمانی بازی را چهار بر یک به سپاهان باخت. قهرمانی در دقیقه دوم یکی از سریع ترین تذکرهای تاریخ را به علی دایی به دلیل اعتراض می دهد

9

استقلال – راه آهن

لیگ دهم سال 90

عسکری سرپرست کمیته داوران گفت: قهرمانی باید محمدی دروازه‌بان استقلال را به دلیل اینکه در بیرون از محوطه جریمه، توپ را با دست دفع کرده و موقعیت گلی از تیم راه آهن گرفت از زمین بیرون می‌کرد که وی اصلا تشخیص هند نداده است!

10

پرسپولیس – شهرداری تبریز

لیگ دهم

عسکری رییس کمیته داوران درباره قضاوت داوران در هفته گذشته لیگ برتر گفت: به جز بازی پیروزی و شهرداری تبریز که داور به اشتباه در دقیقه 48 برای پیروزی پنالتی نگرفت، در بازی‌های دیگر صحنه‌های تأثیرگذار نداشتیم

11

داماش- ملوان

لیگ برتر سال 90

فحش بدهند خطا نمی گیرم ، جمله تاریخی قهرمانی در دربی گیلان که با لب خوانی فردوسی پور مشخص شد وی به دلیل شعار تماشاگران عمدا خطا نمی گیرد

12

استقلال – سپاهان

لیگ یازدهم هفته اول

مسئولان استقلال اعتراض خود را به كميته داوران اعلام و مسئولان در كميته داوران اعتراض استقلال را درست اعلام كردند. مسئولان پس از بازبيني فيلم اعلام كردند‌ اخراج شريفات به هيچ وجه کار درستي نبوده و محسن قهرماني درباره اين صحنه كاملا اشتباه كرده كه سوت خود را به صدا درآورده است

13

استقلال – مس سرچشمه

لیگ یازدهم هفته دوازدهم

در ثانیه 30 بازی قهرمانی بازیکن مس را در یک تصمیم عجیب اخراج کرد تا در نهایت استقلال بازی را یک بر صفر برنده شود

14

استقلال – راه آهن

لیگ یازدهم 20 اسفندماه 1390

اعتراض‌های علی دایی به داوری از اتفاقات ویژه میدان بود و قهرمانی به دایی تذکر داده و او را به اخراج از میدان تهدید کرد. راه آهنی ها معتقد بودند داور خطای پنالتی آنها را نگرفته

15

پرسپولیس – ذوب آهن

هفته 23 لیگ برتر 9 بهمن 1390

جواد كاظميان تك به تك شد اما پيش از آنكه توپ را  بزند، با بازيكن ذوب آهن به زمين خورد و پرسپوليسی ها اعتقاد به خطاي هند داشتند اما داور خطا اعلام نكرد. دقيقه 80 علي كريمي پس از جا گذاشتن دو مدافع در محوطه جريمه سرنگون شد كه اینجا هم پرسپوليسي‌ها اعتقاد به پنالتي داشتند اما قهرماني با لبخندي اعلام كرد كه خطايي اتفاق نيفتاده

16

فجرسپاسی – پرسپولیس

لیگ دوازدهم هفته نوزدهم 10 دی 1391

 بازیکن فجر با یک لگد ضربه ای به غلام رضا رضایی زد که نزدیک بود اتفاق ناگواری برای او بیفتد ولی قهرمانی درحالیکه در یک متری صحنه بود خطا نگرفت.  قهرمانی برای دومین بار در تاریخ خطای 6ثانیه نیلسون را اعلام کرد و نزدیک بود پرسپولیس گل بخورد که توپ تبدیل به گل نشد

17

استقلال – نفت تهران

 لیگ برتر دوازدهم دور رفت

محسن قهرمانی دو بازیکن نفت را از زمین مسابقه اخراج کرد اما در برنامه نود مشخص شد هر دو اخراج بازیکنان نفت اشتباه بود. گل استقلال هم مردود بود

18

استقلال – پرسپولیس

لیگ برتر دوازدهم هفته 23

هر اتفاقی در محوطه جریمه رخ می داد قهرمانی قصد اعلام پنالتی نداشت. محمد نوری ، رضا حقیقی و جلال حسینی در محوطه جریمه استقلال سرنگون شدند و به گفته کارشناسان از جمله سیار ، رودنیل و خسروی سه پنالتی پرسپولیس اعلام نشد

19  پرسپولیس – تراکتورسازی لیگ سیزدهم هفته اول سال 1392 اعلام ضربه پنالتی به نفع پرسپولیسی ها در صحنه ای که در نهایت مشخص نشد توپ به ست مدافع تراکتورسازی خورد یا نخورد و پنالتی هم گل نشد
20 ملوان – سایپا لیگ سیزدهم هفته هشتم 14 شهریور 1392 ملوان یک بر صفر عقب بود که سایپا روی ضدحمله با خطا روی سالارزاده صاحب توپ شد و به گل بعدی رسید. در این صحنه درگیری و فحاشی او با سالارزاده هم حاشیه ساز شد و بعد از بازی مشخص بود قهرمانی باید خطای بازیکن سایپا را می گرفت

21

پرسپولیس – سپاهان

لیگ دوازدهم هفته دهم سال 1392

دقیقه چهارم مسابقه میثم حسینی بازیکن پرسپولیس از بازی اخراج و پنالتی به نفع سپاهان اعلام شد. در حالی که تمامی کارشناسان داوری معتقد بودند ابتدا بازیکن سپاهان به حسینی فن کمر زد و پنالتی اشتباه بود. دقیقه 90 بازی یک ضربه پنالتی روی نورمحمدی اعلام نشد

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)