پرسپولیس نیوز: دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران گفت: اول از همه به فکر قهرمانی ایران بعد از ۴۳ سال در آسیا هستم و بعد به مسایل دیگر فکر می‌کنم.

علیرضا بیرانوند بعد از پیروزی ۲ بر صفر مقابل عمان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: به مردم عزیزم، تیم و کادرفنی تبریک می‌گویم. با این برد به جمع ۸ تیم برتر رسیدیم. خوشحالم که در این ۴ مسابقه گلی نخورده‌ایم و این سهم ما  و  کل تیم، کادرفنیو مدیریت تیم است. بهترین بازیکن ما تیم است. تیم یکدست و یکدلی داریم.

وی در مورد اینکه به لژیونر شدن فکر می‌کند یا نه گفت: فقط و فقط بعد از ۴۳ سال به دنبال قهرمانی تیم ملی ایران در آسیا هستم و بعد از آن به همه چیز فکر می‌کنم.

بیرانوند در مورد اینکه با مهار پنالتی تیم ایران به بازی برگشت گفت: پنالتی بد موقعی بود ثانیه ۵۳ بود و اولین توپی بود که به دست من در این بازی می‌خورد. من دروازه‌بانم و باید حریف را آنالیز کنم و بدانم که کرنرها و کاشته‌های حریف به کجا زده می‌شود و جاگیری خودم و تصویرسازی را انجام بدهم. مربی دروازه‌بانی به من کمک می‌کند و  چون بیشتر اکنون در مرحله تک حذفی هستیم بیشتر پنالتی زنان را نگاه می‌کنم و واقعا آنالیز کرده بودم.

وی در مورد اینکه سردار آزمون جهت پنالتی را به او گفت: سردار به تصمیمی که گرفته بودم کمک کرد خودم تصمیم گرفته بودم به سمت راست خودم بروم. دیده بودم که کاپیتان آنها پنالتی را به سمت راست می‌زند و آخرین پنالتی را هم به آن سمت زده بود.سردار هم به همان جا اشاره کرد و گفتم حتما سردار دیده بوده که می‌گوید به همان سمت راست بروم.

بیرانوند در مورد مهار دو توپ دیگر گفت: بله یک صحنه دیگر هم یک شوت خیلی بد زد مهاجم عمان که شوت خطرناکی بود و خدا را شکر که توانستم به تیمم کمک کنم و امیدوارم بتوانم بعد از ۴۳ سال بتوانیم قهرمان شویم.

وی در مورد اینکه آیا حواشی مثل صحبت‌هایی که بیان می‌شود کی‌روش باید برود به گوش اعضای تیم در اردو می‌رسد، گفت: خیر این مسائل را دنبال نمی‌کنم. تمرکز ما فقط روی بازی است و از هیچ چیزی خبر نداریم که چه می‌شود. در تیم ملی جو خوبی است. کامنت مردم را که می‌بینیم مثبت و تعریف و تمجید از کادرفنی است و خدا را شکر تا الان هم عملکردمان خوب بوده است.
بیرانوند در مورد اینکه دیدار با چین را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: بازی این تیم را ندیدم و در رختکن متوجه پیروزی آنها مقابل تایلند شدم. الان باید برویم و به دوستان و فامیل تبریک و شاد باش بگوییم. از فردا  باید به سمت شناخت چین برویم تا بازی خوبی انجام دهیم.

گلر تیم ملی در مورد اینکه یان راش برخی دروازه‌بانان را به چالش پرتاب دست او دعوت کرده است، اظهار داشت: این مسئله بسیار جالب بود. در سایت‌های معتبری دیدم به این مسئله توجه کردند. البته می‌دانستم دروازه‌باناناین دعوت را نمی‌پذیرند اما  برایم این مسئله باعث افتخار است. خدا این نعمت را به من داده و توانستم  از آن بهترین استفاده را داشته باشم. خیلی دوست دارم از این طریق یک پاس گل بدهم. در بازی با عراق بد زمانی این کار را انجام دادم و حریفان الان از این مسئله با خبر هستند و امروز علنا متوجه می‌شدم وقتی توپ را می‌گرفتم آنها هوشیار بودند. امروز یکبار توپ را پرتاب کردم که راهی اوت شد.

وی در مورد اینکه گاهی توپ را بالا می‌انداخت و با مشت می‌انداخت و با مشت به آن می زد، گفت: دوست دارم این کار را انجام دهم. یکبار گلر سوریه این کار را کرد که دیدم نوشتند رقیب بیرانوند هم پیدا شد. خیلی دوست دارم این حرکت را انجام دهم البته شرط انجام این کار این است که تیم ۲-۳ گل پیش باشد تا صاحب آن یقه‌ام را نگیرد! ( باخنده)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)