کشیده زیر گوش داور بزنی 5 جلسه ، مصاحبه کنی 1 ماه محرومیت!

 

مرجع خبری پرسپولیس: مرجع خبری باشگاه پرسپولیس به بهانه آخرین رای صادر شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص محرومیت بازیکن عراقی تیم تراکتورسازی واکنش نشان داد.


امروز در حالی رئیس کمیته انضباطی و یکی از اعضای این کمیته با نوشتن بیانیه و انجام مصاحبه نسبت به اظهارات علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس موضع گیری کردند که رای این کمیته در خصوص رفتارهای زننده جاسم کرار بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی در بازی برابر تیم پرسپولیس اعلام شد و این بازیکن به دلیل زدن مشت به صورت محمد نوری و سیلی به گوش کمک داور ، تنها 5 جلسه از حضور در مسابقات تیمش محروم شده و 10 میلیون تومان جریمه شد.


این در حالی است که در گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا علی کریمی را در رده جوانان به دلیل ضربه زدن به داور مسابقه یک سال تمام از حضور در میادین فوتبال محروم کرده بود.

 

دو سال پیش هم کریم باقری بازیکن تیم پرسپولیس به دلیل هل دادن بازیکن تیم پاس همدان سه جلسه از همراهی تیمش محروم شد و تفاوت دو جلسه ای محرومیت هل دادن بازیکن و سیلی زدن داور ، تعجب همگان را برمی انگیزد.

 

این رای زمانی مضحک تر به نظر می آید که آن را کنار رای صادره در خصوص رفتارهای تماشاگران این تیم بگذاریم که به دلیل نود دقیقه فحاشی به تیم پرسپولیس و سرمربی آن ، داور مسابقه  ، حمله به نیروهای امنیتی و شکستن سد محافظ جایگاه تماشاگران تیم مهمان ، سر دادن شعارهای قومیتی و شکستن و پرتاب صدها صندلی به زمین مسابقه تنها با 10 میلیون تومان جریمه مواجه شدند.


درچنین جوی که داور با هر تصمیم خود با انواع و اقسام فحاشی به خانواده و کتک  کاری و … حمله های متعدد دیگر مواجه می شود ، می توان انتظار اجرای عدالت و احیاناً اعلام پنالتی به سود تیم های مقابل همچون پرسپولیس داشت؟

 

نکته قابل توجهی که در خصوص آرای صادر شده در خصوص تیم تراکتورسازی وجود دارد این است که همواره مدت زیادی از تخلفات این تیم سپری شده و پس از آرام شدن جو به وجود آمده ، آرایی بسیار کم اثر در خصوص این تیم صادر می شود اما در مقابل برای تیمی همچون پرسپولیس شاهد هستیم که برای یک تکل حسین بادامکی بازیکن این تیم در بازی با صباباتری، هنوز عرق بازیکنان خشک نشده ، حکم به محرومیت بازیکن صادر می شود.

http://www.perspolisnews.com/images/tumb/89/others/other11/karar1.jpg

 

به راستی مجازات سیلی زدن به گوش داور با حکم مصاحبه درباره اشتباه داوری و زیر سوال بردن توانایی های وی برابر است؟ بازیکن تراکتور ، هافبک پرسپولیس را با مشت نقش زمین می کند ، سیلی به گوش داور می زند ، دو بازیکن هم تیمی و یک مربی و هرچه نیروی انتظامی در ورزشگاه است برای کنترل وی بسیج می شوند و او را به زور از زمین خارج می کنند اما 5 جلسه محروم می شود و بعد از یک ماه و یک هفته دوری از میادین به ترکیب تیمش باز می گردد و سرمربی تیم پرسپولیس هم به دلیل گفتن یک جمله علیه داور در مصاحبه مطبوعاتی یک ماه از صحبت کردن در خصوص فوتبال محروم می شود! تا آقایان بیایند به راحتی درباره فوتبال صحبت کنند و پسرخاله و پسرعمه خود را به سمت های مربی تیم ملی جوانان و نوجوانان  این مملکت برسانند و هر زمان هم معترضی فریاد برآورد از خون پایمال شده شهدا و جانبازان سخن به میان بیاورند و با این طناب پوسیده سنگی به سمت مخالفان خود پرتاب کنند. خون شهدا را این آرای مضحک و این عدالت نیم بند شما پایمال می کند یا صحبت های علی دایی؟!

 

 

مرجع خبری پرسپولیس- الحق که حکم کارایی دادید. بدتر از ممنوع المصاحبه کردن ، بلایی نمی توان سر دایی آورد ، تا دایی و امثال دایی ساکت شوند و هر کثافت کاری که می خواهید در این فوتبال بکنید و کسی را یارای مقابله با شما نباشد. 4 سال فوتبال مملکت را با تصمیمات کودکانه خود به قهقرا بردید و حالا در رعایت انصاف و عدالت و برابری هم از داوری گرفته تا آرای انضباطی شاهکار را به حد اعلی رسانده اید.

 

5 ماه چنان بلایی با داوری های مغرضانه و آرای ناعادلانه انضباطی و برنامه ریزی یکطرفه لیگ و… بر سر پرسپولیس دایی آوردند که خود او هم باورش شد که عبداله ویسی در برابرش چوزپه گواردیولاست! اما چه سود که معادلاتتان در آخرین لحظه به بن بست رسید و حبیب کاشانی به دلیل نداشتن گزینه مناسب و یا هر علت دیگری دایی را برگرداند تا یک بار دیگر پس از بلند شدن وی شاهد مصاحبه ها و بیانیه های هماهنگ و متعدد شما در ابتدا و  احتمالا اشتباهات داوری کاملا اتفاقی (که البته جزئی از فوتبال است) در آینده نزدیک بر علیه تیم پرسپولیس باشم.


 

حال این فوتبال از گریه و زاری گذشته است ،  فقط می توان به اتفاقات عجیب و غریب آن پوزخند زد. فردی که تا چندماه پیش شاطر سر کوچه هم اسم فامیل او را بلد نبود (عبداللهی عضو کمیته انضباطی) اکنون علیه اسطوره فوتبال ایران و آسیا و عضو کمیته فنی فیفا مصاحبه می کند و بخیه های او را با قطع عضو جانبازان جنگ تحمیلی غیرقابل مقایسه می خواند!


جناب عبداللهی چشمان شما در زمان برگزاری بازی های پرسپولیس کور است که ندیدید چندین تن از همین جانبازان عزیز هر هفته با ویلچر خود را به استادیوم آزادی می رسانند تا در کنار پیست دومیدانی بنشینند و علی دایی و تیم او را تشویق کنند؟ علی دایی باید تقاص سن کودکی و عدم امکان حضورش در جنگ ایران و عراق را در آرای شما و آقای دکتر(!) شریفی بدهد؟

 

جناب دکتر شریفی و رفقا … عدالتتان بدجوری بوی تعفن گرفته. ما که دیگر به شما و میز قضاوت و آرایتان امیدی نداریم ، حداقل با کمتر صحبت کردن و هم نزدن آن ، بوی تعفنش را کم کنید ، که دیگر نمی توانیم در این فوتبال نفس بکشیم.

 

حسن مهدوی 89/10/8

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)