مرجع خبری پرسپولیس : سايت گل در گزارشي متفاوت از سایر خبرهای حاشیه سازش درباره باشگاه پرسپولیس این بار به نقد اخبار حاشیه ای پیرامون این تیم پرداخته و تحت عنوان آيا مربيگري پرسپوليس بزرگ‌ترين و سخت‌ترين كار در فوتبال باشگاهي آسيا است؟ به تحليل وضعيت كنوني اين تيم پرداخته است.
 

در اين گزارش آمده است، باشگاه فوتبال پرسپوليس ايران همواره يكي از باشگاه‌هاي خبرساز و پرحاشيه ليگ فوتبال ايران بوده است. آخرين اين موارد اخراج زلاتكو كرانچار سرمربي پرسپوليس آنهم بعد از فقط هشت مسابقه بود.

ظاهرا صندلي مربيگري اين تيم حداقل براي مربيان خارجي، جاي راحتي نيست.

باشگاه پرسپوليس بزرگترين باشگاه آسيا است. ممكن است بهترين، زيباترين يا ثروتمندترين نباشد اما بيشترين عضو و طرفدار را در بين تيم‌هاي قاره كهن دارد از اين رو يك سازمان به شمار مي‌رود گرچه هواداران رقيب همشهري اين تيم يعني استقلال موافق نيستند.

 

آبي‌هاي تهران نيز كم حاشيه نيستند اما اين قرمز پوشان هستند كه معمولا تيترهاي جنجالي روزنامه‌ها را به خود اختصاص مي‌دهند. هر دو تيم با توجه به رويارويي با يكديگر در شهرآورد بزرگ تهران در پايان هفته جاي سانت سانت ستون روزنامه‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

اين مسابقه ممكن است آخرين بازي پرسپوليس تحت مربيگري كرانچار باشد.

افشين قطبي سرمربي تيم ملي ايران كه پرسپوليس را در سال ‪ ۲۰۰۷‬قهرمان ليگ برتر كرد، در اين مورد گفت: مسائل حاشيه‌اي در پرسپوليس باورنكردني است.

برخي از روزنامه‌ها نقل قول‌هايي را از طرف بازيكنان در انتقاد از هم تيمي هايشان مي‌نويسند در حاليكه چنين صحبتي اصلا انجام نشده است.

وي افزود: حرف‌هايي را به من نسبت مي‌دهند كه هرگز نزده ام. گاهي هم يك جلسه خصوصي برگزار مي‌شود و سپس ظرف ده دقيقه بعد از پايان جلسه خبرنگاري به من زنگ مي‌زند و در مورد آن مي‌پرسد. باشگاه‌هاي بزرگ مثل  منچستريونايتد و رئال مادريد هم با چنين فشاري از سوي هواداران و رسانه ها مواجه هستند اما ترديد دارم درز اطلاعات به اين صورت در هيچ كجاي ديگري وجود داشته باشد.

رسانه‌هاي فوتبالي تهران، پديده ترسناكي هستند كه رابطه علت و معلولي با پرسپوليس دارند به طوريكه يكديگر را تغذيه مي‌كنند. اين امر بطور قطع فضاي با ثباتي را كه باشگاه به شدت به آن نياز دارد، به وجود نمي‌آورد.

كرانچار دهمين مربي در يك دهه گذشته و ششمين مربي خارجي پرسپوليس است.

به نظر مي‌رسد پيش از او هم مربياني چون آري هان (شش ماه)، مصطفي دنيزلي (‪ ۱۰‬ماه) و نلو وينگادا (سه ماه) مشكلات جدي براي زندگي در تهران و كنار آمدن با مسائل داخل و خارج از زمين داشته اند.

حواشي با وجود نتايج خوب هم همچنان وجود دارند و در صورتي كه نتايجي خوب به دست نيايد آنوقت به وجود آمدن مشكلات جدي اجتناب ناپذير است.

پرسپوليس از آغاز مسابقات فصل جديد بعد از هشت مسابقه فقط يازده امتياز كسب كرده و در رده هشتم جدول است با وجود اين هشت مسابقه براي قضاوت در مورد يك مربي خارجي بخصوص كه شناخت زيادي هم از فوتبال ايران ندارد، كافي نيست.

پرسپوليس قبل از ورود كرانچار نيز وضعيت خوبي نداشت اما اين مربي با برخي برنامه‌هاي بلند مدت مربيگري اين تيم را پذيرفت.

با اينكه چنين قالب زماني واقعا در پرسپوليس وجود ندارد اما هواداران كه شاهد شكست خانگي تيمشان مقابل پيكان بودند، خواستار اخراج اين مربي كرووات  و مدیرعامل باشگاه شده و بیشتر عصبانيت خود را سر عباس انصاري فرد مدير عامل باشگاه خالي كردند.

انصاري فرد كه اخراج كرانچار را انكار كرده، مدعي شده است، اين مربي كروات را فقط براي روز جمعه كنار گذاشته و نشست كميته فني در روز بعد او را دوباره به عنوان سرمربي پرسپوليس تاييد كرد اگرچه هنوز هم قطعيتي در اين زمينه وجود ندارد و خبرهاي از تغيير و تحول در مديريت باشگاه در آينده نزديك به گوش مي‌رسد.

كرانچار با دخالت كميته فني باشگاه دوباره به سمت مربيگري گمارده شد. وجود چنين فشارهايي بر سرمربي پرسپوليس، يكي از دلايلي است كه موجب مي‌شود مربيان خارجي به ندرت در اين باشگاه دوام بياورند.

هدف از همه اين اتفاقات هرچه كه بود به كرانچار نشان داده شد، تا ابد فرصت ندارد و هر اتفاقي كه بيفتد بعيد است كه وي تا پايان فصل در پرسپوليس بماند.

او ممكن است رفتن را انتخاب كند چون با چنين فشاري آشنا نيست. اين مربي ‪ ۵۲‬ساله يك هفته پيش بعد از اينكه شنيد مدير عامل باشگاه به خبرنگاران گفته، مجبور است در مسابقه بعدي نتيجه بگيرد، اعلام كرد، چنین اولتيماتومي را دریافت نکرده و فقط تذکر شنیده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)