سید حسن خمینی : پدرم پرسپولیسی بود! صحبت یادگار امام درباره دلایل افت پرسپولیس!

 

مرجع خبری پرسپولیس : اعضای تیم فوتبال پرسپولیس روز دوشنبه با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی، با اهداء حلقه و دسته‌های گل، با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدیدمیثاق کردند.

 

به گزارش مرجع خبری به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، بازیکنان ، کادرفنی ، سرپرست و کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس عصر امروز با حضور در مرقد حضرت امام(ره) ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی، با حجت الاسلام سیدحسن خمینی، یادگار گرانقدر امام (ره) دیدار کردند.

 

در این دیدار حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه، محمود خوردبین سرپرست تیم، علی دایی سرمربی، حسین عبدی و ژلکو میاچ، از اعضای کادرفنی، دکتر زرینه، پزشک، مسعود عالیپور آنالیزور، سپهر حیدری، وحید هاشمیان، علیرضا محمد، علیرضا نورمحمدی، ابراهیم شکوری، سامان آقازمانی، سکوبرت و بنیامین محمودی به نمایندگی از بازیکنان، محمد رسایی مشاور اجرایی، منصور بیک‌محمدلو مدیر روابط عمومی و جمعی از دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس حضور داشتند.

 

در ابتدای این جلسه که در سالن میهمانان ویژه آستان حضرت امام(ره) برگزار شد، ابتدا حبیب کاشانی به معرفی کادرفنی، بازیکنان و همراهان تیم پرداخت. فضای صمیمی حاکم بر جلسه طوری بود که در تمام طول این دیدار، گفت‌و‌گوهایی دوستانه میان کادر فنی، بازیکنان و یادگار امام (ره) برقرار بود و هرچند دقیقه یکبار با رد و بدل شدن خاطره یا مزاحی، خنده بر لبنان حاضران در جلسه می‌نشست.

 

در دقایقی از جلسه نیز، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، برای اعضای باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.

 

یادگار حضرت امام(ره) با نقل خاطره‌ای از امام خمینی(ره) گفت: «من در دوران کودکی علاقه بسیاری به فوتبال داشتم. به گونه‌ای که اوقات زیادی را به این ورزش مشغول بودم. در همان ایام حضرت امام همیشه از من می‌خواستند به سه مسئله توجه کنم. اول اینکه حتماً به دنبال کسب علم باشم و از درس غافل نشوم. دوم تأکید بر پرداختن به ورزش – که من آن زمان فوتبال را انتخاب کرده بودم- و سومین نکته تأکید ایشان بر توجه ویژه به خواندن نماز بود.»

 

نوه حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه نصیحت‌های امام، سخنانی خطاب به همه جوان‌ها بود، خطاب به بازیکنان پرسپولیس تأکید کرد: «باید طوری زندگی کنید که بعد از دوران حرفه‌ای‌تان در ورزش، سرخورده نشوید. فوتبال از جمله رشته‌هایی است که همه سر و صدا و توجه به آن، در آغاز و ابتدای ورود به این عرصه است و یک بازیکن فوتبال در هنگام خداحافظی از این عرصه، سن و سال بالایی ندارد و تازه در آغاز راه زندگی است. بنابراین یک ورزشکار نباید فقط به بعد ورزشی خود تکیه کند که اگر این طور باشد، پس از دوران ورزشی‌اش احساس خلاء خواهد کرد. باید در تمام ططول زندگی از جمله دوران ورزشی‌تان به بُعد معنوی‌تان که بخش ماندگار زندگی انسان‌هاست توجه کنید.»

 

سیدحسن خمینی در ادامه به اهمیت موفقیت‌های ورزشی در نشاط جامعه اشاره کرد و گفت: «چیزی که کمتر به آن توجه می‌شود این است که موفقیت‌ها و پیروزی‌های ورزشی به نشاط و شادابی جامعه و به واسطه آن به بالا رفتن بهره‌وری و بازده جامعه منجر می‌شود. ورزش، صرفاً برای پر کردن اوقات فراغت نیست و می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های آن، به ایجاد جامعه‌ای با روحیه و شاداب نزدیک شد.»

 

سید حسن خمینی با ابراز رضایت از حضور در جمع سرخچوشان پایتخت، تصریح کرد:« برای من امروز روز خوبی بود و حضور در چنین جمع‌هایی باعث خوشحالی است. با رفاقتی که در این مجموعه وجود دارد و حضور چهره‌ای چون علی دایی، امیدوارم بتوانید نتایج مطلوبی را کسب کنید.»

 

حاشیه‌هایی از حضور پرسپولیسی‌ها در مرقد امام (ره) و دیدار با سید حسن خمینی

* حضور پرسپولیسی‌ها در مرقد حضرت امام، با استقبال زائران هوادار این تیم شد. زائرانی که در ایام دهه فجر در حرم بنیانگذار انقلاب حضور داشتند با مشاهده بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس به سمت آنها آمدند. سرخپوشان نیز دقایق زیادی را به صحبت با هواداران و پاسخ به ابراز احساسات آنها مشغول بودند.

 

* در دیدار با یادگار امام (ره)، اطلاعات جالب توجه سیدحسن خمینی از فوتبال، نشان از علاقه ایشان به این ورزش داشت. وی در جریان گفت و گوهایی که در این جلسه وجود داشت، بعضا به نکاتی اشاره می‌کرد که نشاندهنده علاقه و پیگیری‌اش نسبت به رویدادهای ورزشی بود.

 

*  یادگار حضرت امام(ره) در بخشی از صحبت‌های خود، حضور و بازی پدرشان، مرحوم سیداحمد خمینی به همراه کاظم رحیمی در پرسپولیس را یادآوری کرد.

 

* در تمام طول جلسه، مزاح و شوخی سیدحسن خمینی با پرسپولیسی‌ها جالب توجه بود. سپهر حیدری بیش از دیگر بازیکنان به مزاح می‌پرداخت.

 

* گفت‌و‌گوی علی دایی و یادگار امام (ره) درباره علت افت پرسپولیس در پایان نیم‌فصل اول جالب توجه بود. سرمربی پرسپولیس برای لحظاتی به طور دقیق شرایط آن دوران را توضیح می‌داد و درباره علت این افت صحبت می‌کرد.

 

* شایعه حضور مارادونا در ایران برای هدایت تیم‌ملی که چندی پیش رسانه‌ای شده بود نیز موضوع سئوال سیدحسن خمینی از پرسپولیسی‌ها بود.

* فرزند سید حسن خمینی نیز در این جلسه در کنار پدر، حضور داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)